sobota 28. listopadu 2020

Melk v Dolním Rakousku

Projeli jsme malebným údolím Wachau a chvíli před půl třetí odpoledne vystupujeme z autobusu na parkovišti hned u kláštera v Melku.

Z parkoviště ke klášteru se dostaneme krásným schodištěm s kamenným zábradlím. Odtud je i výhled na město. Na návštěvu Melku máme 2 hodiny. Kdo chce, může jít na prohlídku klášterních interiérů. Já se synem jsme volili spíše prozkoumání okolí kláštera a města. Nemile mne překvapilo, že klášterní zahrada se otevírá až 1. května. Rozhodně Rakušané neumí nebo nechtějí zareagovat na prodloužené víkendy a otevřít třeba o pár dní dříve. Nedá se nic dělat.





Nádherné klášterní zahrady nám byly odepřeny. Je poslední víkend v dubnu a zahrady se otevírají až 1. května

Jelikož jsme si nezvolili placenou prohlídku interiérů, projdeme se jen nádvořími a dostaneme se až k bočnímu vstupu do klášterního kostela.







Do kostela se dá vstoupit bočním vchodem a nakouknout přes skleněnou stěnu a nesmí se fotit. Já jsem však musela rychle zaměřit na varhany :)


A nyní sejdeme dolů do města. Projdeme se uličkami a sedneme si i do kavárny se zahrádkou do příjemného stínu. Chtěla jsem si dát kávičku, ale měli tam tak strašně moc druhů, které mi nic neříkaly a i poháry se zmrzlinou, ovšem bez vyobrazení, jak jsem z některých nabídek kaváren a cukráren zvyklá. A nyní babo raď. Německy jsem se učila před mnoha a mnoha lety a nejhorší je, že se leknu sama sebe, když se snažím něco kloudného vypotit. Nezbývá než zarazit prst do seznamu a čekat na překvapení.




Vybrali jsme si dobře. Tahle chvilka odpočinku mi přišla vhod. Z náměstí je také lépe vidět na klášterní budovy čnící na skalnatém ostrohu.

Moc hezký pohled na klášter je i ze strany od Dunaje. My jsme přešli jen most přes říčku Melk, která se nedaleko do Dunaje vlévá.

Než se vrátíme k autobusu, zkusíme zajít do farního kostela Nanebevzetí Panny Marie. Máme štěstí. Chrám je otevřen a nikde není zákaz fotografování. Možná tak získám do své sbírky další varhany.




Počasí se nám vydařilo, je docela horko, obloha jak vymetená a návštěvníků je tu tak přiměřeně. Nevím, jak čilý je tu ruch v letních měsících, určitě několikanásobný. Procházet se prázdnými uličkami bylo příjemné. Zaujalo mne, že na mnoha místech je k dispozici pitná voda. Měli jsme sice pití s sebou, ale v létě by určitě rychle docházelo.










Blíží se půl šesté a to je čas našeho odjezdu do dalšího městečka, které máme už tak trochu ve směru domů.

Ještě nezbytná magnetka


Do Eggenburgu se podíváme zase v dalším pokračování.




10 komentářů:

  1. Asi takhle. Pokus jsi viděla Kittenberger Garden, už nemusíš vidět klášterní zahrady v Melku. Jsou koncipovány stejně, tedy různé zahradní styly (středomořská, klášterní, zenová) a v menší rozloze. Prošla jsem si je jak to šlo, a moc mě pobavila Havraní alej. Ve městě jsem si dala výbornou kávu i zmrzku, a navštívila i ten dolní kostel. Tam měla buď být, nebo byla svatba a i když se tam smí fotit, lidi co tam byli se netvářili nijak nadšeně, přitom tam opravdu bylo jen několik osob které se pohybovaly po kostele, takže jsem ani nikoho nerušila v modlení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super s těmi zahradami. Možná to průvodce věděl a proto ta změna v programu zájezdu, ať si nějaké zahrady užijeme.Dík za info, už tam tedy kvůli zahradám nemusím. :)

      Vymazat
  2. Majko, opět nádherné fotky a báječné pokračování zájezdu. 👍👍
    S Melkem jsem se seznámila už díky blogu VendyW. Ale určitě toto místo stojí za návštěvu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Někteří šli i na prohlídku a tak měli těch zážitků více, ale to bychom pak nestihli zase projít město a jít až k řece. Ale i ten pohled na klášter od říčky se mi líbil a tak jsme si to tu užili.

      Vymazat
  3. Nádhera, klášter je krásně vidět z dálnice, při cestách za lyžováním do Dolomit jsme se tam jednou stavovali na zpáteční cestě, ale už bylo kolem 16 hodin a na prohlídky interiéru bylo pozdě, jen jsem koupil průvodce a prošli jsme okolí a centrum. A naneštěstí navíc jedna z věží byla celá v lešení. Teď tam ale také něco zepředu je.
    Takové místo potřebuje alespoň půl dne.
    Místo také učarovalo Umbertu Ecovi jako kulisa jednoho z jeho románů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, chtělo by to více času, se kterým se na zájezdech vždy zápasí.

      Vymazat
  4. A text na pergamenu je také parádní.

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško, děkuji za krásné připomenutí. Mám na Melk moc hezké vzpomínky, byla jsem okouzlená městečkem, zahradami i interiéry a způsoben, jak byly expozice vytvořeny.
    Měj hezkou adventní neděli, Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.