neděle 21. března 2021

Praha - Mořský svět a další procházka městem 2017

V roce 2017 jsme se do Prahy vypravili znova. Přišla za mnou sousedka, že české dráhy ke Dni železnice nabízejí zákazníkům velmi výhodnou nabídku.  Celodenní jízdné pro 5 osob z toho dva dospělí platilo o víkendech, ale na Den železnice mohlo cestovat celý den až 5 dospělých a sousedčině výpravě jedna paní přebývá. Chceme jet? Chceme a přizvala jsem i snachu a vnuka. Bylo to hodně narychlo pro vymyšlení plánu. Michal chtěl jet na Smíchovské nádraží, kde byly staré parní mašiny, ale to by prý pro Lukáše moc zajímavé nebylo a tak jsme zvolili Mořský svět. My čtyři se musíme držet pohromadě, protože jsme si zakoupili i hromadnou jízdenku pro jakoukoli pražskou dopravu. Je to výhoda, nemusíme se o nic starat, jen správně nasednout a vysednout.

Do dneška mne trochu mate, že pražskému výstavišti se říká Holešovické, ale v adresách budov v areálu se uvádí Bubeneč. Nicméně  jedeme tramvají na vlakové nádraží Holešovice, kde přesedáme na další tramvaj, abychom vystoupili na zastávce Výstaviště Holešovice. Hned kousek odtud je krásné velké akvárium.
Líbí se nám tu, ale fotit ryby v akváriu je pro mne hodně náročné. Možná, kdybych měla více času, šlo by to nějakým nastavením, ale jako informace mi tyto fotky musí postačit.
  V plánu bylo jít na oběd do Restaurantu Pražan se skvělými cenami a lákavou nabídkou, ale tam se otevírá až v 11 hodin a teprve je něco po desáté.
Jdeme  se podívat za veletržní palác na Křižíkovu fontánu. Zde se koná každý večer nějaké představení a fontána je krásně nasvícená a já se mylně domnívala, že bude třeba v provozu i bez nasvícení. Nebyla. Místo toho se tu mlátily zvuky z několika reproduktorů patřící vždy jiné skupině, jinému mítinku. Musela jsem se smát. Na jedné straně měli nějakou předvolební kampaň komunisti, proti nim organizovaly něco nějaké noviny a co bylo uprostřed to netuším. Nejspíš ani přihlížející návštěvníci v hledišti nestačili sledovat, co se kolem děje.
Křižíkova fontána není v provozu
Nyní pojedeme do centra a tam se někde naobědváme. Lukášek se ve škole o hlavním městě učil, tak ať vidí známé budovy na vlastní oči. Tramvají jsme odjeli na malostranské náměstí, kde jsme si dali oběd v restauraci U Schnellů a pak pokračovali zámeckými schody k hradu.
Prošli jsme kontrolou na druhé nádvoří a odtamtud do Královské zahrady.

Odtud jsme se vrátili zpět do hradu a vyšli jsme Jířskou na vyhlídkové místo Na Opyši.
Starými Zámeckými schody jsme sešli dolů a přes Mánesův most  a dalšími ulicemi na Václavské náměstí, kde jsme se protáhli Václavskými trhy, dopšáli jsme si kafíčko a zákusek v cukrárně v pasáži Světozor  a ještě si zajeli metrem na náměstí Míru, kde kdysi dávno Eva při pobytu v Praze bydlela. Ale už jsem toho měla za den dost a těšila se domů.
Druhý den jsem se dověděla o smrti herce Třísky, který skočil nebo spadl z Karlova mostu právě v době, kdy jsme byli na náměstí Míru.

1. Krásný výlet ! Okoukli jste toho tedy hodně !
    Klidnou neděli !
    Hanka

2. Dortík vše korunuje.
    Výstavy mořského světa velmi často lákají na maketu velkého bílého žraloka, ale ten se ve skutečnosti v zajetí nedá chovat a nidke není :).
    Tvůj článek je pro mě velmi inspirativní, protože jsem viděl dost velká oceánografická muzea v Monte Carlu a v Barceloně a nějaké fotky bych mohl použít.

3. Maruško, taky jsme tam kdysi byli a líbilo se nám tam, ale manžel kritizoval vysoké vstupné.I když provoz takových akvárií asi leze do peněz.Jiřina z N.

4. božská Praha!
    jinak v Mořském světě jsem byl několikrát s dětmi a mohl bych tam stále a stále.....podvodní svět ticha je krásný

5. Majko, krásné fotky z vydařeného výletu 👍👍. Mořský svět opravdu stojí za návštěvu, stejně tak i další místa, která jste navštívili. Nachodili jste toho opravdu hodně.

6. Další várka opravdu krásných fotografií. Krásně jsi nafotila ten mořský svět. To se špatně fotí hlavně kvůli vnějšímu osvětlení prostor. Tobě se to povedlo moc pěkně. Přeji Ti krásné a pohodové dny ve zdraví.

7. Maruško, výlet do Prahy je krásný, ale za celý den je člověk skutečně uondaný. Stihli jste toho skutečně hodně. Krásné fotky z Morského světa.
    Zpráva o smrti pana Třisky nás zastihla na Krétě, syn doufal, že nečtu zprávy a nebudu na pláži smutnit. Tři týdny před tím jsme ho viděli hrát na Shakespearovských slavnostech...
    Měj příjemný večer, Helena

8. Maruško, takový výlet by se mi moc líbil. Mořský svět je nádherný, tam bych se ráda podívala.
    Měj se hezky.

9. Vida, nikde z toho jsem nebyla, ale teď mám aspoň povědomí o tom, co je kde zajímavého. Děkuji, fotky jsem si zvětšila a zažila. Přeji další zajímavé výlety, snad to brzy půjde jen tak, bez všech různých omezení ☺