pátek 19. března 2021

Praha-Vyšehrad-Slavín

Po prohlídce baziliky sv. Petra a Pavla pokračuje naše procházka na hřbitov u baziliky, Slavín. 
Na hřbitovy chodím ráda a tady se píše historie a spousta jmen známe.:)

18 komentářů:

  1. Maruško,nádhera.Tady mám velké mezery.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On člověk nemůže vidět a navštívit všechno. :)

      Vymazat
  2. Na tomto hřbitově jsem nebyla. Ale dnes jsou i obecní hřbitovy výpravné a udržované. A hlavně - na některých máme své drahé. Možná je někde virtuální prohlídka Slavína, zkusím si tam tedy "zajít" a kouknout se. Děkuji ti za inspiraci ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, ještě jsem to nezjišťovala, ale třeba taková prohlídka je.

      Vymazat
  3. Krásné vzpomínky je třeba uchovávat...Kdoví kdy se zase někam dostaneme...

    OdpovědětVymazat
  4. Marie, tento hřbitov považuji za jeden z nejzajímavějších v Praze. Byla jsme tam mockrát, ale poprvé asi s mamkou a dcerou, když jsme se v r.1983 přistěhovali do N. Hledaly jsme totiž hrob K.H.Máchy. To mamka občas k nám přijela a jeli jsme my tři do Prahy na výlet - třeba jsme vylezly na Malostranskou mosteckou věž. Moc hezky jsi to pofotila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ani jsem nevěděla, že na Malostranskou mosteckou věž se dá vylézt jako na vyhlídku. Ale zase když je člověk i tak našlapaný po Praze, nevím, jestli bych to nakonec nevzdala, i kdybych to věděla. Delší pobyt v praze by pro nás byl hodně drahá záležitost a tak vždy co stihneme za jeden den.

      Vymazat
  5. Další oblíbené místo - pieta, klid, rozjímání, naše historie.
    Maruško, měj příjemný víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tady se mi moc líbilo. Já tedy na hřbitovy chodívám i jinde, když jsme na dovolené, ale tady člověk potkává hroby známých osobností a je to tedy o něco jiné.

      Vymazat
  6. Maru, omlouvám se za chyby a překlepy...Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, neomlouvej se, já jich dokážu nasekat tolik, že se pak stydím. Zvláště, když komunikuji přes mobil, tak si nevšimnu, co mi tam ten chytrák dokáže naskládat. A když si kopíruju někdy články ze staré zálohy a tady mi to pak blogspot opraví, tak jen zírám a jsem ráda, že to tam skončilo. :-D

      Vymazat
  7. Majko, krásné fotky z Vyšehradského hřbitova, kam také moc ráda chodím. Slavín je jeho součástí, jedná se o pantheon, ve kterém jsou pochováni velikáni tohoto národa. (na druhé fotografii a pak i na dalších)
    Dovolila jsem si toto malé upřesnění, doufám, že se na mně nebudeš zlobit.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ne rozhodně se nezlobím. :-) Jsem ráda za upřesnění. :)

      Vymazat
  8. Jednou jsem tam také byl a co mě tam pobavilo, přestože na hřbitově k tomu není důvod, že herec Luděk Kopřiva (známý třeba z role velebného pána v trilogii Slunce, seno, ...), tehdy ještě žijící, tam měl náhrobní desku s textem: "Zde bude ležet významný český herec Luděk Kopřiva."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by mne také pobavilo. Je fakt, že si někteří lidé už dopředu kupují hrobová místa, a dělají náhrobky,ale je tam jen nápis třeba rodina ta a ta. U pana Kopřivy pak museli opravovat nápis. :)

      Vymazat
  9. Krásné obrázky ze Slavína. Občas sem také zajdeme - projít se mezi velikány..
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si právě v této době tak říkala, že kdybych bydlela v Praze, měla bych se kam chodit procházet. Je tam spousta míst. U nás už to máme všechno prochozené a tak nás to ani moc nebaví a sedíme doma. :( Jo a vzpomínáme, kde jsme všude byli. Tak si říkám, ještě, že ten blog.cz skončil, alespoň se mám čím bavit. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.