pátek 23. července 2021

Evangelický kostel ve Valašském Meziříčí

 Evangelický kostel ve Valašském Meziříčí jsem navštívila díky Noci muzeí, jindy jsem úspěšná nebyla. A   zmínkou o varhanách v tomto kostele jsem dokončila přenos sbírky varhan ze starého blogu. 


Ve kterém roce byly varhany vyrobeny a instalovány přesně nevím, ale podařilo se mi zjistiti, že je zhotovil Jan Tuček ml. (1904 - 1995) varhanář z Kutné Hory, který své řemeslo převzal po svém otci. Varhany jsou jedno-manuálové o deseti rejstřících, traktura pneumatická, vzdušnice kuželková. Varhany jsou dosud bez oprav.


Poblíž stojí i kostelík Svaté trojice, který sice neslouží k církevním obřadům, ale také se do něho podíváme zase jindy. 

14 komentářů:

  1. Pěkný kostel. Tobě přibyl do sbírky další zajímavý kousek.

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško, máš hezký zajímavý koníček. Přeju další pěkné úlovky ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Maruš, kostel je v Botanice pěkně schovaný mezi stromy. Dlouho jsem nevěděla, že tam nějaký je, až jsem začala chodit vedle do květinářstí, jsem ho objevila. Až budeš mít čas a chuť, zastav se dám ti na sadbu česnek, ten tvůj, co jsem od tebe před pár lety dostala, vím, že si o něj už přišla a mrzelo tě to. Tak ho budeš mít přetáhlý přes moji zahrádku a vrátí se k tobě zpět :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahá, tady je ta zmínka o česneku. Četla jsem ji na dovolené v mobilu a nyní jsem nevěděla, kde to přesně bylo. Libuško, moc děkuji, ale já jsem pár paliček měla z loňska, akorát jsem ho nesadila na podzim, ale brzy na jaře, hned jak slezl sníh. A podařilo se. Stejně přes zimu on moc neroste a začne až tak v lednu, únoru. Už jsem sklidila, zavěsila na sušení. :)

      Vymazat
  4. Líbí se mi tvůj koníček a že se ti v něm daří.Kostely jsou většinou zavřené a tak každý nový úlovek musí být vzácnost.
    Maruško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přesně jak píšeš. Letos na dovolené na Cvilíně jsem měla také velké štěstí. Paní poutní kostel uklízela a tak jsem tam vplula nenápadně také. Viděli mne, ale neříkali nic. Kostel s nádhernými stropními výmalbami. Když jsme se pak z výletu kolem kostela vraceli, už byl zavřený a otevíral se až později, kdy už nám to nevyhovovalo. :-D často je to tedy o náhodě.

      Vymazat
  5. Zajímavý kostelík a ty varhany jsou nádherné. Jak píše Jitka, kostely jsou většinou zavřené, nebo se dá fotit přes mříž a to většinou na varhany nedohlédneme protože bývají proti hlavní lodi a oltáři, většinou v patře nad vchodem. Moc hezké fotografie Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, a proto je to sbírání varhan takové dobrodružství. Jsem ráda, že má můj cestovatelský společník se mnou trpělivost. :)

      Vymazat
  6. Ahojky Maruško hezký výletík tam si ho musím udělat také a z Třince to není daleko.Hezký víkend přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Romanko. No jestli bys sem chtěla jet autem, tak raději odlož výlet na příští rok. Starosta v našem městě dal rozkopat silnice, náměstí a je tu totální kolaps v dopravě i v pěším pohybu. Prý to má trvat do konce roku.

      Vymazat
  7. Moc ráda cestuji s Tvojí pomocí.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.