pondělí 4. září 2023

ZOO Praha Trója

K výletu do Prahy jsme se rozhodli v nevhodnou dobu. Tedy upřesním. Ve všední den je lepší vlakové spojení, ale neměli jsme jezdit hned v pondělí. ZOO je sice otevřená, ale zámek v Tróji hned vedle je v pondělí zavřený, jako většina zámků u nás.  No co už. Tak zámek až někdy jindy. Dnes 24. 7. jdeme jen do ZOO.
Mobilní telefon s aplikacemi pro cestování, jako jsou mapy, jízdní řády s možností zakoupit jízdenky je pro mne super. Rozhodli jsme se tedy pro Prahu a ještě v posteli jsem ráno zakoupila jízdenku z Kutné Hory přes Praha-Libeň a Praha-Holešovice.
Autobusem z Holešovic jsme se pak dopravili k ZOO chvíli po otevírací době. V zahradě panuje ještě poměrně klid, tedy žádné velké davy. Zahrada je dost velká, a proto jsem měla podle mapky naplánovanou trasu podle našich zájmů. 
Některé vodní plochy pro zvířata jsou prosklené a je tedy vidět i pod hladinu. 
Nedávno jsem chválila nový výběh pro slony v ZOO Zlín Lešná, ale když jsem objevila Údolí slonů v Praze, byla jsem přímo nadšená. Dostatek místa, volní plochy s vodopádem a k tomu krásné pozorovatelny. Sloni to tedy mají v Praze hezčí. 
Tygr byl chvíli neviditelný, ale brzy se ukázal. A jak už to mají některé šelmy v ZOO zvykem, vydal se  na své pravidelné kolečko, občas otočil směr.  Stačilo si tedy chvíli počkat.  
V ZOO je i dost občerstvovacích míst, kde jsme si dali třeba kávičku a zmrzlinu, oběd pak v jídelně poblíž  dolní stanice lanovky. Lanovku jsme samozřejmě nepoužili, protože syn má k podobným lanovkách silné výhrady. Ale vystoupat do horní části zahrady zase nebylo až tak náročné, stoupání je pozvolné s výhledy do zahrady i na Prahu. 
Už jsem psala, že zámek byl zavřený, tak sem se budeme muset vypravit někdy jindy, ale letos to už nebude. 
Prahu pomalu opouštíme. Z nádraží v Kutné Hoře jsme jeli autobusem kolem  Cisterciáckého kláštera, o kterém jsem si myslela, že je to právě ten, kam půjdeme v pátek na degustaci vín. Proto jsem ho ani nefotila, ani jsme se zatím nepokoušeli o jeho návštěvu. Vše je však jinak, na poslední chvíli mi došlo, že vstupenky máme zajištěné do kláštera Voršilek a na Cisterciáky ani kostel Nanebevzetí Panny Marie už nedošlo. 
A kam se se mnou můžete podívat příště? 
Nechte se překvapit. :) Přeji všem hezký den. 

21 komentářů:

  1. Maruško, to jsou moc hezké fotografie. Pražská ZOO.je krásná, ale rozsáhlá a na její prohlídku to chce aspoň den. Navíc je i v kopcovitém terénu a tak i dost náročná. Moc hezky jsi fotila a jistě ještě budou další příspěvky. Přeji ti krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme šli podle plánku našeho zájmu, takže jsme to zvládli. A to stoupání, které překonává lanovka jsme šli pěšky, ale nebylo to tak hrozné, když jsem to zvládla i já. Asi všechny ZOO mají kopcovitý terén. I když vlastně ZOO Hluboká je na rovině a nenáročná je i hodonínská.

      Vymazat
  2. Maruško, ZOO obecně mám moc ráda, v té pražské jsem už pár let nebyla. Docela rádi se chodíme ZOO projít v zimě - méně lidí a je to zase trochu jiné...
    Děkuji za parádní fotky a přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už moc roků plánuju ZOO na podzim a zatím jsme vždy jeli v létě. Asi proto, že má syn více volna. Ale ta barevná příroda je také lákavá.

      Vymazat
  3. Krásné fotografie.Nebyla jsem tady už hodně dlouho a to nás synovec už dlouho zve.Chodí do ZOO občas na brigádu.
    Na zámek Trója bych se také ráda podívala.
    Maruško,měj hezký zářijový den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pražská i brněnská jsou staršího data, tak jsem čekala, že si budou hodně podobné, ale chválím pražskou, je hodně moderní, hodně vstřícná k zvířatům i návštěvníkům. Brněnská jakoby zaspala v minulém čase.

      Vymazat
  4. Bellissime foto,lo zoo di Praga è molto bello.Buona giornata.

    OdpovědětVymazat
  5. Procházka mezi zvířátky vždy potěší a navodí dobrou náladu,krásně jsi je nafotila.ZOO v Troji je nádherná,byla jsem tam už hodně dávno,ráda jsemj si to připomněla.Měj hezké dny..

    OdpovědětVymazat
  6. Patříme k pravidelným návštěvníkům ZOO, letos jsme byli ve třech - Olomouc, Brno, Schonbrunn, tak máme splněno. V pražské ZOO jsem byla 3x a je moc pěkná, v některých směrech bych řekla lepší než ve Vídni, přitom tahle 5x vyhrála nejlepší ZOO Evropy. My jsme tam dvakrát vyjeli tou lanovkou nahoru, je to i trochu atrakce. Údolí slonů je tam několik let a mají to tam krásné. Jinak v pondělí se někam vydat je předpoklad, že kromě ZOO bude všude zavřeno, ale jsou výjimky. Zámek Trója znám, je krásně opravený, ale možná byste byli interiérem zámku překvapeni, možná i zklamáni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brněnská ZOO mne hodně zklamala. Mám dojem, že zaspala v čase minulém. Myslela jsem, že od pražské mohu čekat totéž, ale byla jsem mile překvapena. Jinak, věděla jsem, že v pondělí je zavírací den na zámcích a tedy i Trója bude zavřená, nějak jsem měla v paměti jen ,že nemáme jezdit o víkendu. Asi bych nešla na prohlídku interiéru, ale stačilo by mi projít se zámeckou zahradou a i ta byla zavřená.

      Vymazat
    2. Zapomněla jsem se zeptat, tu sochu Radegasta jste tam viděli?

      Vymazat
  7. V ZOO jsme byly s Bobulí, spoustu zvířátek jsme tedy neviděli, ale i tak byla nadšená. Okolo Trojského zámku jsme se prošly teď při dovolené na chatě s Padesátkou, dovnitř jsem ani nějak neměla touhu jít. pak jsme to střihly do Botanický

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ani neměla v plánu jít na prohlídku zámku, stačila by mi procházka zahradou, ale i ta byla zavřená. ZOO a botanická už by pro moje záda bylo moc. Ale do botanky bych se ještě někdy ráda podívala.

      Vymazat
  8. V ZOO je vždy co k vidění,ráda jsem se Maruško pokochala.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo by řekl, že ZOO je pro děti, ale i my se mezi zvířátky rádi projdeme. Zvláště, když moderní úpravy umožní bližší kontakt se zvířetem.

      Vymazat
  9. Krásné fotky zvířátek. Zvlášť tu pandu červenou oceňuji, ta se často ukrývá :)
    Měj se hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pandy milujeme, a máš pravdu, že zalezou vysoko do koruny a smějí se nám. Ale párkrát už jsme měli na ně štěstí. Někdy si stačí chvílí počkat. Už jsem mockrát zažila, že návštěvníci nakouknou se slovy "tady nic není" a jdou hned dál. Zvířata v ZOO mají i své rituály a vydávají se na procházku svým teritoriem a objeví se. Ale nejlepší je jít do ZOO hned ráno. Škoda, že se většinou otevírá až v 9 hodin. Kdysi, když ještě nebyly elektronické brány a jen paní v dřevěné boudičce prodávala lístky, měli jsme štěstí. Autobus nám přijel o hodinu dříve, ale paní už tam byla, asi pouštěla zaměstnance. Když nás viděla, dovolila nám jít do ZOO dříve. To byla paráda.

      Vymazat
  10. Maruško to jsou moc krásné fotografie ! Do Zoo jezdíme často s vnučkama, ony to milují. Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat
  11. Maruš, děkuju ti, že jsem mohla nahlédnout do Zoo v našem hlavním městě. Nikdy jsem tam nebyla a pochybuju, že se tam někdy ještě dostanu🥰

    OdpovědětVymazat
  12. Hezké "zvířátkové" fotky. Já sice žiju v Praze, ale v ZOO jsem byla naposled, když byl syn malý

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.