čtvrtek 26. července 2018

Varhany v kostele sv. Bartoloměje v Olbramicích

Tyto varhany jsem získala naprostou náhodou. jeli jsme se snachou vyzvednout vnuka z letního tábora. Nevěděli jsme přesně, v které části lesa okolo Olbramic se tábor nachází, protože děti tam odvezl hromadně autobus s oddílem TOM. Zaparkovali jsme u kostela a šli podle intuice a rady místního občana. Když jsme vnuka našli, vyzvedli a vrátili se k autu, slyšela jsem z kostela zpěv. Šla jsem se tam podívat, ale dveře byly zamčené. Obešla jsem kostel  a nějaké paní u zadního vchodu jsem se ptala, zda bude pak možné vyfotit varhany. Jen řekla, že obřad už končí a mohu chvíli počkat. Určitě to byla soukromá akce. Opět jsem byla v pravý okamžik na správném místě. 
Varhany v kostele sv. Bartoloměje byly rekonstruovány v roce 1980. Mají dva manuály a 16 rejstříků s pneumatickou trakturou a kuželkovou vzdušnicí.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.