sobota 13. června 2020

Pravčická brána

To jsme zase jednou zapíchli prst do mapy a objednali si dovolenkový pobyt v Libereckém kraji, konkrétně v České Lípě.  Odtud jsme pořádali krátké i delší výlety do blízkého, ale i vzdáleného okolí. Toužila jsem se podívat znova do Hřenska, kde jsem si to jen mlhavě pamatovala z dětství, z dovolené s rodiči.  Nejezdíme autem, využíváme veřejnou dopravu. Byla otázka, zda až do Hřenska to časové můžeme zvládnout i s pěší tůrou. Samozřejmě mám vždy vše důkladně prověřené a naplánované dopředu. A tak vyrážíme. Nejprve vlakem do Děčína, dále autobusem do Hřenska na zastávku Hřensko-Pravčická brána. Dál už vyrážíme pěšky po červené směr Pravčická brána.
Někdy si říkám, škoda, že nemáme auto, ale velmi často jsem ráda, že ho nemáme. Proč? Znám to. S autem je vždy dost času na brzké vstávání a vydáváním se na cestu. Nehoní vás žádné jízdní řády....Vlak jede velmi brzy ráno, pak už šanci mít nebudeme. Nedá se nic dělat. Ale pak, když jste všude téměř první, je to zážitek k nezaplacení. Nikde lidi. Klid a můžeme si vychutnat tu nádheru. Že se sem hrnou přímo davy lidí, to bylo patrné na další cestě směrem na Mezní Louku. Musí se sejít kousek zpět a to už jsou opravdu davy.... jako mravenci jeden za druhým.
Velký díl cesty na Mezní Louku se jde po vrstevnici. Nádherná procházka. Ale vyhýbat se lidem v protisměru je už náročnější a dost to zdržuje. Proto jsme vynechali z naší tůry návštěvu Soutěsek. Už by nebyl čas. A navíc bylo to nějak po povodních, které v Soutěskách také nadělaly pěknou paseku a provoz lodiček nebyl tak úplně jistý.
Z Mezní Louky jedeme autobusem do Hřenska, kde si dáme oběd a lodí se přepravíme do Děčína.
To však až zase v příští reportáži.
Chcete-li si projít trasu ve zvětšení, klikněte na výraz "aktivní mapa".

1. Krásné Maruško, ale myslím, že jsem články z těchto míst už viděla a komentovala na Tvém blogu.

1. Ano Jaruško, články jsi viděla. Já se stěhuju, na blog.cz to stojí za prd. Tak se chci usadit tady, ale chci mít své cestování pohromadě. nechci mít kousek tam a kousek tady. Možná to tam zruším, I když jsem dneska něco hledala na netu a našla jsem u mnohých odkazy na ty moje staré stránky. Až to přestěhuju a to jen krajové cestování, tak už budu jen tady. Už si trochu zvykám. V cestovatelských článcích dělám pořádek. Chci mít články pod dohledem. Nepotřebuju přenášet i staré komentáře ze starého blogu. Já jsem se Veruce jen něco zeptala a už se mi neozvla, tak makám jinak. Už nebudu psát klasické cestopisy s poznatky a pocity z cest. Ty nechám na starém. :)

2. Maruško, koukám, že jsme se přesunuli na jinou část naší země. Tohle je místo, kde jsem nikdy nebyla, moc ho toužím vidět. S být tam bez davů, to je skutečně k nezaplacení... krásné!
    Hezkou neděli, Helena

1. My jsme se sem přesunuli z Libereckého kraje a zase se tam vrátíme. Škoda, že tento kout máme hodně z ruky, vlastně přes celou republiku a tak jsem využila jen pobyt poblíž. I když i tak to bylo dost daleko. Neděle je mlhavá, lae mě to u počítače nevadí. :-D Měj se hezky