čtvrtek 18. června 2020

Varhany v klášterním kostele Zlatá Koruna(20)

Tyto varhany jsou vznešené a majestátní v obrovském klášterním kostele Zlatá Koruna. Členění kostela na mne působilo podobně jako klášterní kostel v Nové Říši. Když jsem tyhle varhany uviděla při komentované prohlídce kláštera, skoro jsem nedýchala, jak jsem toužila nástroj vyfotit, i když se to nesmí. No vlastně v interiérech kláštera se fotit smí, když si povolení koupíte za 150,- Kč a já už jsem platila za focení v zámku Kratochvíle a tak jsem zde povolení fotit nezakoupila.

Kostel byl na konci komentované prohlídky a já jsem se tedy osmělila zeptat průvodkyně, zda bych si mohla vyfotit alespoň ty varhany. Průvodkyně svolila a tak mám tento skvost ve své sbírce vlastnoručně nafocených varhan.
V tomto chrámu se nacházejí ještě jedny varhany a ty ve stejný den a ve stejném čase vyfotila kamarádka Eva a jelikož mi je poslala, dovolila jsem si je přidat do sbírky. Autorem následující fotografie je Eva Mazurová.


2 komentáře:

  1. Také další krásné dva nástroje. Ty menší jsou také zajímavé, už proto, že nevím, že by někde byly v kostele varhany dvoje. Krásné Maruško.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.