čtvrtek 18. června 2020

Kostelní varhany 1. část

Už jsem se v některém článku o sakrálních památkách zmínila, že sbírám varhany. Při focení kostela neopomenu vzít za kliku a vejít, nikdy neodolám otevřeným dveřím. Spousta kostelů se však otevírá jen před mší nebo církevním obřadem a to já jsem většinou někde jinde. Jsem vděčná za nakouknutí přes mříž či skleněnou výplň směrem k oltáři a trošičku k bočním lodím. Mnohde už však pochopili, že sakrální stavba jako památka může zajímat i nevěřící a vyšli tomuto faktu vstříc. Někde zdarma za nenápadného dohlížení kastelána, jinde za vstupné. Ať tak či onak, mohu vejít a kochat se. A když už jsem uvnitř, vítám malou otočku s objektivem namířeným trochu vzhůru. Varhany, to je skvostné dílo šité na míru každému chrámu.
Prvních 11 ks


2 komentáře:

  1. To jsou Maruško nádherné nástroje opravdu všechny, každý jinak zdobený. Zajímavé jsou ty Vsetínské. jak mají postavené píšťaly do prostoru...No to je nádhera, a zase v Nové Říši ty bohatě zdobené. Každé mohu popsat, ale líbí se mi opravdu všechny. Krásně jsi to nafotila a potěšila tak moje zvídavé srdíčko.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherná sbírka! Jsou to skutečně skvosty, důkazy lidského umu.
    Maruško, měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.