pátek 7. dubna 2023

Pozdrav z Valmezu

 Dnes máme Velký pátek, svátek křesťanský a i státem posvěcené pracovní volno. Venku to vůbec nevypadá jarně, u nás právě padá sníh s deštěm. I když popravdě je duben, tak čemu se divit.  Velikonoční jarmark se konal kvůli Valašské rally na poslední chvíli včera, ale velikonoční výzdoba u zámku Žerotínů a na náměstí tu je již delší dobu. A já všem návštěvníkům přeji, ať se nedají odradit počasím a užijí si volno a pěkné svátky v kruhu svých nejbližších a přátel, doma, na návštěvě, případně i na sociálních sítích. 

Všechny tyto fotografie pořídil syn Michal a já je sem dávám s jeho svolením. 
Na fotografii jsou vidět u vchodu do zámku plakáty zvoucí na výstavu korunovačních klenotů. Jsou to samozřejmě repliky, které vytvořil jistý umělec. Výstava se koná do 24. 4. 2023 a já doufám, že se mi podaří na ni nezapomenout a podívat se tam a snad i přinést podrobnější informace a fotografie. Nyní se přesuneme na náměstí. 
Krásné svátky

28 komentářů:

  1. Pěkné mašličky u vchodu :-) Moc se mi líbí tento trend obrovských kraslic, a k tomu ovečky, pěkné! Přeji krásné prožití velikonočních svátků ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty obrovské mašle jsme tu ještě neměli. Letos poprvé. Skoro jsem si jich nevšimla, protože většinou chodím od autobusu průchodem v zámku a dál na náměstí, tak jsem měla mašle za zády. Až syn mi to ukázal na jeho fotkách. Ta vajíčka jsem fotila loni, tak jsem to letos nechala na synovi.

      Vymazat
  2. Taky mě zaujaly ty mašle na nádvoří.... ve Svitavách na kruháku mají pro změnu udělaná zvířátka s balíků slámy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mašle jsme tu měli poprvé. Slaměná zvířátka se mi líbí, mám dva zajíčky, ale v malém provedení.

      Vymazat
  3. Maruško, díky za pozvánku k vám na Moravu, tam se jen tak hned nedostanu.Michala nutno pochválit.
    Krásné Velikonoce vám přeji!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, vím, že jsi to měla v plánu, ale plány se plánují a osud mění. Snad někdy příště.

      Vymazat
  4. Maruško máte to tam krásně vyzdobené. Zámek je opravdu nádherný. Tam bych se moc ráda podívala, ale takových míst je a to už asi nestihnu...Mašličky na sloupech, veliké kraslice. Prostě nádhera. Děkuji za krásnou podívanou a přeji Tobě i celé rodině veselé Velikonoce. U nás se to také zatahuje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, že u nás je tolik krásných míst a i když většinou cestuji po naší republice, stále vidím na blozích druhých krásu, která mi unikla. A síly ubývají a tak už asi nezbyde. než si je prohlížet na internetu.

      Vymazat
  5. Valmez mám ráda, u mne je to vzpomínka na dětství, kdy jsme tam jezdili vlakem a pak přestupovali. Později už ty důvody zajet tam byly jiné, někdy i pracovní, ale vždy jsem to vnímala jako cestu na Valašsko, do míst, která mám ráda. Zámek na snímku znám, prohlédla jsem si ho i některá další místa ve městě. Kraslicím ani ovečkám se nedivím, je to na Valašsku a tam šmigrust býval hlavně na vesnicích bouřlivý a mokrý. Nevím jak je tomu nyní, i když chápu, že dodržování tradic se mění všude. Na výstavu korunovačních klenotů si zajděte, asi to je ta, co už byla v Ostravě, takže doporučuji. Nikdo samozřejmě neřeší, že to nejsou originály, to jinak nejde. Synovi dávám pochvalu za fotografie a k tomu 👍. Děkuji za aktuální snímky.
    Prožijte pěkné Velikonoce. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ty klenoty už jsme si zašli, ale škoda, že jsme nešli odpoledne, protože až odpoledne se otvírají další různé výstavy v zámku. Odpoledne se zase nechce synovi. Jinak asi už se více velikonoční tradice drží na vesnici, ale vzpomínám, že i v práci to kdysi bývalo veselejší. Na Slovensku se zase polévá voňavkou a to bych nesnesla.

      Vymazat
  6. Ahoj, zdravím na Vysočinu, kam jsem měla také na Velikonoce jet, jenže potíže s nohou plány zvrátily, tak pajdám v Praze. Tady nesněžilo, jinak moc krásný výlet. ☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, na Vysočině je Velké meziříčí, my jsme na Valašsku ve Valašském Meziříčí. Ale to nevadí, pozdrav z virtuálního světa je vždycky příjemný. Hezký den.

      Vymazat
  7. Maruško,zámek je nádherný a líbí se mi ta velká velikonoční vajíčka.Syn má nádherné fotografie.Já pomalu zaučuji vnuka.Mám takového fotografického vybavení a zrazují mě ruce.
    Měj hezké velikonoční svátky s celou rodinou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, také už je pro mne foťák docela těžký a když více zoomuju, tak se mi ruce také třepou. už jsem uvažovala o mobilu, ale i když snad jsou mobily, co fotí krásně, tak přece jen mám stále pocit, že tak obraz nevykleslí.

      Vymazat
  8. Moc pěkně podívání. Výstavu replik korunovačních klenotů jsem viděla před nějakým rokem v Turnově. Stojí to za to.
    Měj pěkné svátky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsme ji viděli a je to super, že je taková možnost, že nemusíme stát fronty v Praze.

      Vymazat
  9. Hezké velikonoční svátky Ti přeji Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Jsem ráda, že už je po nich a mohu si trochu odpočinout. Nevím, kde se vzal ten zvyk, že všichni mladí přijdou k té nejstarší a ta má pak co dělat. Ale takto jsme chodili i mojí mamince a také se určitě těšila, až všechen ten shon utichne. :-D

      Vymazat
  10. Líbily se mi ty mašle, ale ta vajíčka jsou fakt veselá. Moc hezky nafoceno. Přeji krásné Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
  11. Maruško, děkuji za krásné fotky! VM je opravdu nádherně nazdobeno.
    Přeji krásnou velikonoční neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty mašle jsme tu měli poprvé a docela se mi to líbilo. V jednoduchosti je krása.

      Vymazat
  12. Maruško přeju Ti krásné Velikonoce, hlavně zdraví a klid. Nádherná výzdoba, moc se mi líbí. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Hody, hody doprovody, dejte vejce malovaný nebo bílý, slepička vám snese jiný.

    OdpovědětVymazat
  14. Majko, krásné fotky. 👍👍👍 Je vidět, že jablko nespadlo daleko od stromu a syn umí.
    Přeji krásný zbytek Velikonoc a do jarních dnů hlavně zdraví. 🍀

    OdpovědětVymazat
  15. Moc se mi líbí výzdoba vašeho města,krásné fotky..přeji krásné Velikonoce

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné fotky.
    Nevím,proč jsem opět anonymní
    Přeji krásné dny plné sluníčka ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  17. Omlouvám se Eva H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, moc mne to mrzí, ale opravdu nevím, proč jsi anonymní, proč ti to u mne nejde. Přesto děkuji, že ke mně nakukuješ. Hezký den.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.