pondělí 10. června 2024

Liliovník tulipánokvětý

 Liriodendron tulipifera. Nedávno vzpomněla tento strom  Hanka na svém blogu   a jelikož jsem věděla, že je jeho čas a že ho najdu i  v městském parku ve Valašském Meziříčí, neodolala jsem a vypravila  se za ním.

Liliovník tulipánokvětý sice kvete začátkem června, ale letos je všechno tak o tři týdny dopředu, proto se stalo, že jsem strom našla sice v květu, ale ty již byly v několika stádiích svého kvetení. 

Větve stromu jsem i dost vysoko a tak nahlédnout do květu se dá hůře. A větve které byly níž již měly květy odkvetlé. Ale to nevadí, alespoň jsem viděla, jak květ vypadá i po odkvětu.  

Hezké letní dny. 
Příště se na tomto blogu podíváme na oslavy města Olomouce, jejichž součástí je i "Pocta růžím" v rozáriu.

26 komentářů:

  1. Jela jsem si ho u nás vyfotit, ale prošvihla jsem dobu kvetení, tak z toho nic nebylo. Ale ono se to někdy podaří a když ne, život běží dál. Zdraví Večernice

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle mi furt chtěl nasadit mladej do zahrady. Nakonec usoudil, že zas tak velká taky není. Na Poctě růží jsem byla vloni, a před čtyřmi lety se teprve v rozáriu chystala. Tady je nejblíž liriovník na zámku v Litomce, fakt ohromnej, pak je na zámku v Mníšku, ale takové teprve mládě a je i v tom rozáriu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prý kvete až po deseti letech a opravdu se dorůstá velikého vzrůstu. To není strom do normálních zahrad.

      Vymazat
  3. Nádherný strom s parádními květy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem ho viděla poprvé nechtělo se mi věřit, že je strom skutečný. Ještě jsem ho neznala, nyní je mým oblíbeným.

      Vymazat
  4. To je nádhera Maruško. Vždy jsem jej viděla bez květů, ale ty květy jsou skvostné. Nádhera. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos už byly některé květy odvetlé, ale i tak ještě některé tulipánky zářily z koruny.

      Vymazat
  5. Olá Marijakes,
    Com certeza uma bela árvore,
    adorei conhecer.
    Obrigada pela sua visita.
    janicce.

    Ahoj Marijakes,
    Určitě krásný strom,
    Rád jsem tě poznal.
    Děkujeme Vám za Vaši návštěvu.
    janicce.

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za rozšíření obzorů - o tomhle stromu jsem slyšela poprvé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem ho před několika lety objevila náhodou a nechtělo se mi věřit vlastním očím na co to koukám. A to nyní už byly mnoho květy odkvetlé. kvete na začátku června a letos vše bylo uspíšené.

      Vymazat
  7. Je hezké, jak se vzájemně inspirujeme...
    Maruško, moc krásné fotky i poučení!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také tě zdravím Helenko a přeji prima letní dny.

      Vymazat
  8. Nádherný strom,ráda jsem poznala.V Olomouci na výstavě Vyznání růžím jsem letos byla,že jsme se tam nepotkaly..🌞🌺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, právě dávám z výstavy článek. My jsme tam byly hned na začátku v 9 hodin. ještě jsme chvilku čekali než otevřou. hlavní bránu. Pak jsme byli na akci ve městě. Škoda, že jsme se nepotkali. Ráda bych si s tebou dala třeba ledovou kávičku. :)

      Vymazat
  9. Ještě jsi ho u vás "uchytla". Máte ho tam už dost vysoký, ale i tak počítám, že Tě nahlodávalo získat nějaký "řízek" do vaší zahrady. To by byla bomba ho pak vysadit někam do valašské krajiny. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, naše zahrada je na takový strom malá. Stačí že máme ze dvou stran ořešáky, náš a sousedův. Takže jen obdiv k tomuto parkovému krasavci.

      Vymazat
  10. Maruško zdravím, tak to je opravdu krásný strom, nikdy jsem ho neviděla. Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, řekla mi o něm před lety sousedka a to mám dojem, že byl v našem parku ještě jeden a měl větve níž, možná je ořezali. Škoda, že jsem se za ním nevypravila dříve, když letos je vše uspíšené. Ale i tak na mě ještě nějaký ten květ počkal.

      Vymazat
  11. Maruško, když jsem tento strom viděla kvést poprvé, tak jsem byla velice překvapena jeho krásou. Koukám, že jich je v republice docela dost. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já jsem, Jiřinko, poprvé nevěřila vlastním očím. Jsem ráda, že ho máme i v našem parku.

      Vymazat
  12. Maruško, jak už jsem psala u Hanky, máme jich několik v našem městě v parcích. Jeho květy jsou nádherné ☺

    OdpovědětVymazat
  13. Taky vím o jenom takovém krasavci když kvete. Jenže letos jsem to zřejmě propásla.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, letos všechno kvete a zraje dříve. Také jsem ho málem nestihla.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.