pondělí 17. června 2024

Vyznání růžím v olomouckém rozáriu

  Syn mne lákal na oslavy města Olomouce začátkem června, ale vůbec se mi nechtělo. Je to všechno podle mne všude stejné, ale zase nějaký výlet by to chtělo, protože jsem byla rozladěná z neutěšeného stavu zahrady. Souhlasila jsem, ale pod podmínkou, že nevynecháme rozárium, kde se právě v tentýž víkend koná akce "Vyznání růžím". Domluveno. 

Do rozária jsme se vypravili hned od vlaku, brány se otevírají v 9:00, ještě jsme chvilinku čekali. Je to nádhera, když si tu krásu můžete vychutnat dokud tu ještě nejsou davy. I když ani nevím, zda tam vůbec davy byly. každopádně jsem si to opravu užila, Kdybych byla autem, určitě bych se nechala zlákat k nějakému nákupu, takto jsem se jen kochala. Letos všechno kvete a zraje dříve, a proto i některé růže jevily známky únavy, ale i tak to byla krása. Více nebudu řečnit, fotek je hodně. :)
Cestou k rozáriu mi v jenom místě silně zavoněla lípa. 
Cestou do města projdeme ještě částí botanické zahrady. 
Fotek bylo hodně, ale snad jste to přežili a trochu se pokochali. Dále se půjdeme podívat na Horní náměstí. 
Přeji vám hezký den. 

19 komentářů:

  1. Maruško, viděla jsem tam takové růže, jako jinde ne, u tebe se mi moc líbí ty žíhané.Byly jsme tam s Janou asi před dvěma lety?
    Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiří ko, ty žíhané jsem ještě nikdy neviděla. Také jsem z nich byla paf. Ještě, že jsme jeli vlakem, jinak bych asi utrácela.

      Vymazat
  2. Růže jsou krásný, ale lípa je lípa. To je nádherný strom a ta vůně a ten bzukot :-D

    OdpovědětVymazat
  3. V Olomouci jsme byli na týden před rokem a tak jsme zvládli i rozárium. Zachytila jsi to výborně, moc se mi ty fotografie líbí. Těším se na Horní nám. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, na Horním náměstí už jsem fotila mockrát, tak jsem tentokrát fotila hlavně něco z akce města. Ale poprvé jsem viděla a slyšela vystoupení skotských dudáků a to tady bylo. Dudy jsou hodně "uječený" nástroj, ale v kombinaci s bubínky to byl opravdu zážitek.

      Vymazat
  4. Maruško, děkuji za tu krásnu!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Maruš, vůně lípy mi připomene babičku, když jsem k ní jezdila na prázdniny. Růže jsou nádherné, taky mi na zahradě právě kvetou a kochám se denně🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám růži jen pár a kdybych byla autem, tak určitě něco koupím.

      Vymazat
  6. Maruš,byly jsme tam asi ve stejný den,že jsme se nepotkaly 😊

    OdpovědětVymazat
  7. Evi, my jsme tam byli v sobotu už před otevřením a poseděli jsme i u kafíčka. Pak jsme prošli do botanicke a do města. Škoda, že jsme se nepotkaly. Odpočívala jsem i ve Smetanových sadech. A na náměstí v lehátkách poslouchala skotské dudáky. 😊

    OdpovědětVymazat
  8. Maruško to je nádhera a nádherné jsou i ty lilie a naaranžované květiny. To miluju. Snad se budu moci příští rok jet kochat růžemi do Růžové zahrady u zámku v Děčíně. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  9. Spousta rozkvetlé krásy. Díky, že jsem se mohla pokochat.

    OdpovědětVymazat
  10. To je nádherné,nemohu se vynadívat.Chtěla jsem se jet podívat na zámek Častolovice,kde má paní majitelka přes 200 druhů růží,ale s tou rehabilitací na patu to asi už nestihnu.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  11. Marija, to je krása. Jsem si říkala, tahle se mi líbí nejvíc, ne, tak tahle... Vybrat bych si nedokázala. Moc hezky uspořádané, i ta kytice na vodě je nádherná. Moc hezký výlet jste si udělali, děkuji za fotografie, pokochala jsem se. Škoda, že nejde přenést i vůně :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Maruško to je překrásné díky za podívanou pokochala jsem se. Krása

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.