úterý 25. srpna 2020

Cheb

 Když se řekne Cheb, mnohým vyvstane v paměti Špalíček. U nás ve Valmezu se každoročně koná hudební festival "Špalíček", ale ten chebský s tím nemá nic společného. Když se mnou dneska zůstanete, určitě se dovíte více. Město Cheb si zaslouží rozhodně více času, než jsme měli my, ale třeba vás tento příspěvek inspiruje k návštěvě a vy si ten čas uděláte. Zájezdová návštěva je limitovaná a dost časově náročná ve snaze vidět toho co nejvíc, když už jsme se tak daleko vypravili. Ale i tak jsem ráda, že jsem toto město navštívila.  Z autobusu jsme vystoupili u Schillerových sadů, odkud je to blízko k centru města. 

Škoda, že jsem nepořídila vlastní fotky Brány času (sloup uprostřed fotky), ale bylo nás kolem ní mnoho a tak si zájemci mohou kliknout na mapy.cz a tak už najdou fotek více. 
Hned proti městské knihovně přes ulici je sice zástavba z 20. století, ale na fasádě jsou pamětní desky svědčící o existenci pseudorománské synagogy, která byla v roce 1938 vypálena. 
Na prohlídku hradu již nebyl čas, snad někdy příště. 
Příkrou uličkou scházíme ke Špalíčku a muzeu naproti. 
U poblíž sochy spisovatele a básníka Schillera nás autobus opět vyzvedne, abychom pokračovali dál. 
 

20 komentářů:

  1. Maruško, Cheb, Plzeň a Most bylo součástí hojných výletů při pobytu v Mariánských lázní. K tomu Karlovi Vary, Františkovi lázně a pak také jeden den v NDR. Máš moc hezké fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti. Já jsem tam byla jako hodně malá a tak jsem si jela oživit vzpomínky. Když v té oblasti člověk pobývá, tak určitě má i více času na prohlídky. Se zájezdem je to docela hektické. Ve skupině se i špatně fotí, protože je vždy pohromadě více lidí. Proto jsem více fotila vždy při osobním volnu, ale to zase nešlo znova obíhat. :-DA toho osobního volna zase tak moc nebylo. Ale jinak bych se tam zž asi nepodívala.

      Vymazat
  2. V Chebu jsem nikdy nebyla, ale koukám, jak je tam krásně. Děkuji za procházku s Tebou.
    Marie, přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle město mne hodně překvapilo. Já jsem si tu západní část naší republiky vždy představovala jako zapadlé pohraničí, jak jsem ho znala, když jsem byla malá. Cheb je určitě moc pěkné město a těch památek je tam k vidění hodně.

      Vymazat
  3. Já jsem byla v Chebu jen jednou,před desítkami let.Moc si nepamatuji.Vím,že tam byla perfektní galanterie(omlouvám se).
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to je super. Galanterie, také jsem je dříve hodně vyhledávala, když jsem vyšívala. :)

      Vymazat
  4. Také jsem v Chebu nebyla,snad jen dávno jsme projížděli...a už se tam asi nikdy nepodívám....Vypadá to tam velice pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mne to překvapilo, jak je město upravené a moc se mi líbila i ta časová brána. Jen škoda, že jsem ji nemohla moc vyfotit, protože účastníci zájezdu byli všude, což je pochopitelné, když jdeme ve skupině.

      Vymazat
  5. Krásné fotografie. Škoda že vám nevyšla prohlídka hradu.I tak jste poznali kus města.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevadí, zase jsme viděli jiný hrad. Děkuji za pochvalu fotek. Už jsem koupila další foťák a opět ne zrcadlovku. Té se bojím. Zůstala jsem věrná Panasonicu. Ale DMC FZ 300 je těžší a funkce má trochu jiné a malinko jinak a dotykový displej. To bude horor, než se to naučím. :-D Já jsem týpek, který se snaží z mašiny vymačkat všechno, co nabízí, ale chvíli mi to trvá, než si to osahám. Těším se na podzim, kdy budu mít snad více času. :)

      Vymazat
  6. Tedy já zírám. Je to tedy pohledné město, jsem si to ani nemyslela. Já vlastně tuto část naší země moc neznám. Moc díky za krásné fotky.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. V Chebu jsem nikdy nebyla, ale jak vidím podle tvých fotek, je to škoda. Moc krásné a upravené město, díky za prohlídku ☺

    OdpovědětVymazat
  8. V Chebu jsem občas přestupoval, když jsem jel mých oblíbených Františkových Lázní, a před dvěma roky jsem tu měl sraz k kamarádem zpoza oceánu, který je původem od Chebu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A určitě jste si poseděli v kavárně ve Špalíčku že? :)

      Vymazat
  9. My jsme se v před lety v Chebu zastavili, ale byli jsme jen na náměstí. Jsem ráda, že jsem díky Tobě poznala i další krásná místa tohoto města.

    OdpovědětVymazat
  10. Špalíček máme také v Brně.

    U Chebu mně vyvstane z paměti to, že tam byl zavražděn Albrecht z Vladštejna. Náměstí vypadá hodně velké, jako např. v Telči nebo Třebíči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Albrecht z Valdštejna byl do Chebu vylákán a zrazen a zavražděn byl v budově dnešního muzea. Kde je v Brně Špalíček? K Brnu mám blíž a občas jsem tam byli a dokonce týden na dovolené, ale tuhle informaci jsem jaksi nepochytila.

      Vymazat
  11. Přes náměstí v Chebu jsme se obvykle vraceli z cyklotoulek během naší dovolené.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.