pondělí 25. ledna 2021

Forum Nová Karolína

Tímto vstupem se na nějaký čas přesuneme do Ostravy. Kdysi to bylo i mé krajské město, než nás územně přešoupli do kraje Zlínského. Občas mě do Ostravy zavály pracovní povinnosti, proto jsem tohle město jinak nevyhledávala.  Nevyhledávala jsem ani nákupní centra, jen párkrát mě dcera vzala před Vánoci autem do Shopping Parku.  Místo, kam se nyní se mnou můžete podívat, dlouhá léta hyzdilo město a nacházelo se poblíž centra  a vlakového nádraží Ostrava-Střed. Opuštěné, černé budovy bývalých hutí. Je pravda, že na developery  a všelijaké kšeftaře s pozemky se nahlíží všelijak, ale přeměna této čísti Ostravy mě potěšila. Vzniklo zde nejen nákupní centrum, ale i bytové jednotky i kancelářské budovy s odpočinkovými zónami. Pojďte se podívat na tu přeměnu. 

Od vlakového nádraží Ostrava-Střed se do obchodního centra Forum Nová Karolína dostaneme snadno přes most pro pěší, který překlenuje nejen širokou silnici, ale i kolejiště.  A sem mne  před pár lety zlákal syn na vánoční nákupy. On s námi do Shopping Parku nejezdil a byl na velké obchodní centrum zvědavý. Já jsem zase nebyla zvědavá na davy lidí v předvánočním shonu, ale fakt, že je to blízko nádraží a případný nákup snadno odneseme, jsem souhlasila. A věřte - nevěřte, užila jsem si to. Protože......... Schválně, jestli poznáte, co se mi tam líbilo kromě všech těch vánočních světýlek. 
Možná vás napadne, že jsou to fotky z období vládních opatření za koronavirové éry, ale kdepak. Fotky jsou z roku 2012, ale hned po otevření tam davy ještě nejsou. 
Takhle bych pracovat nemohla. Ten pán sedí prakticky na ulici v proudu lidí. 
Už víte, proč jsem si nákupy užila? Tedy kromě fotografování? Vlastně to fotografování mi bylo umožněno díky těm, které ještě nevidíte.........díky těm, kteří tu nejsou......a začali se množit, až jsme měli už nakoupeno a odcházeli na vlak. :) Pak už se množili rychle. :)
Hezký den. A příště se podíváme na výstaviště Černá Louka, kde byly pod širou oblohou miniatury významných a známých staveb z celého světa. Nevím, zda je tam tato expozice dodnes. 

8 komentářů:

  1. Opravdu nádherná vánoční výzdoba.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně hlavně potěšila absence lidí a poklidné nakupování. :)

      Vymazat
  2. Myslím, že zachytit nákupní středisko téměř bez lidí je asi malý zázrak. I když v době covidu to bylo možné. Nákupní středisko mi připomíná jihlavský City Park a přiznám se, že tam chodím moc málo. Mám raději malé obchůdky ve městě.
    V Ostravě jsem byla jednou a to v době než se začaly pořádat zájezdy na trhy do Polska. Tenkrát byly trhy v Ostravě na nějakém sportovním stadionu a můžu říct, že to byl zážitek, který mě z podobných akcí vyléčil. Dav lidí nás nesl kolem stánků, které byly postaveny po obvodu stadionu, takže jsme se nemohli ani zastavit a vystavené zboží si prohlédnout. Navíc jsme si museli hlídat kabelky, protože se tam kradly. Takže jsme se na konci uličky se stánky domluvily s kolegyní, že toho máme dost a stadion jsme kvapem opustily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám raději malé obchody. Však jsem z malého města. I když už nám tu také vyrostly giganty různých řetězců. Fotky jsou z roku 2012 a když jsem si je prohlížela v počítači, hned mne napadlo, že takto to možná vypadá právě v nouzovém stavu dnešní doby. Ovšem to zase asi není tak nasvícené a nejsou otevřené jednotlivé obchody. Podobné nakupování jako ty s kolegyní jsem zažila, když se pořádaly nákupní zájezdy na trhy do Maďarska. Byla jsem tam jen dvakrát, poprvé ze zvědavosti a po druhé, že si to přál syn. Zájezd pořádal náš podnik. Pro některé rodiny je nakupování ve velkých centrech jako víkendový sport. :)

      Vymazat
  3. Maruško na Karolině jsem byla dvakrát, jednou s dcerou a podruhé s vnukem, to jsem zůstala venku v autě, šel tam na otočku. Dceru jsem po desti minutách nakupování v šílené atmosféře - houfy lidí požádala ať mě zanechá v bistru u kafíčka a pak se pro mě vrátí. Nemám ráda takové velké obchoďáky a když už, tak koupit co potřebuji a pryč. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podobné šílené nakupování jsem zažila s celou dceřinou rodinou v jiném nákupním centru v Ostravě, bylo to pomalu na celý den a to mě nebavilo.

      Vymazat
  4. Střed Ostravy znám velmi málo, protože téměř vždy vystupuju ve Svinově. Ale párkrát jsem tam přece jen byl a ze zvědavosti prošel i proslulou Stodolní ulici. Jenže to nebylo večer a bylo tam také tam pusto jako v obchodním době hned po otevření.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.