čtvrtek 30. září 2021

Klenčí pod Čerchovem

 V Klenčí pod Čerchovem jsme v roce 2005 končili naši pěší túru z Babylonu u Domažlic na Čerchov a nyní jsme sem doputovali zájezdovým autobusem, abychom navštívili muzeum Jindřicha Šimona Baara a vzpomněli i na další dva významné rodáky, a to skladatele Jindřicha Jindřicha a básníka Jana Vrbu. 

Měla jsem naději, že se podíváme i do kostela sv. Martina a získám další varhany, neboť průvodkyně domluvila s panem farářem, že nás kostelem provede. V kostele se nachází již nepřístupná hrobka "Lomikara" (Volf Maxmilián Lamingen), který nechal popravit Jana Sladkého Kozinu při potlačování chodských rebelií. Do kostela jsme se však nepodívali, protože pan farář nebral průvodkyni telefon. No nedá se nic dělat. Obejdeme kostel a jdeme do Baarova muzea.
Velký Památník Jindřicha Šimona Baara najdeme na Výhledech, kde jsme se kdysi ocitli cestou z Čerchova.
Pamětní deska skladatele Jindřicha Jindřicha je umístěna na fasádě úřadu městyse, jež stojí na místě staré školy, kde se skladatel narodil. 
Více ucelených informacích o významných rodácích Klenčí se dočteme na stránkách obce

A kdo by si chtěl prošlápnout naší někdejší dovolenkovou trasu z Babylonu do Klenčí, sejmi Q
QR pro navigaci. :)
Hezký den. A příště se podíváme do Kozinova statku, když už jsme tohoto vůdce chodského povstání zmínili. 
Všem hezký den.

9 komentářů:

  1. Tady jsem od dětství nebyla, jezdili jsme na Babylon s rodiči na dovolenou.
    Děkuji za připomenutí a přeji příjemný den, maruško. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Babylon jsme se jezdili občas z Tejna koupat jako děti a kdysi jsem tam byla na dovolené s manželem těsně po svatbě. V práci nabízeli rekreace ROH a manžel přinesl domů nabídku a ptal se nejdříve mojí mamky, kam bych asi chtěla jet. A mamka se trefila přesně, Babylon. A v roce 2005 jsme si dali od Babylonu tu túru na Čerchov a do Klenčí s nejmladším synem, mým současným výletovým parťákem. :)

      Vymazat
  2. Maruško, díky, že jsi mi přiblížila další místo, které neznám. Prohlídka muzea se mi moc líbila.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, děkuji, že jsi prohlídku absolvovala se mnou. Hezký den.

      Vymazat
  3. Hezké nakouknutí do muzea. Je ale fakt, že kdyby člověk chtěl vše prohlédnout a pročíst, tak by musel v muzeu hodně dlouho pobýt.
    Pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, také jsem četla jen něco, ale naštěstí tady toho nebylo zas tak strašně moc a týkalo se to převážně jednoho člověka a tak to pro mne bylo zajímavější, než v těch velkých regionálních muzeích.

      Vymazat
  4. Maruško, ráda jsem si s Tebou vše prohlídla. Moc hezké ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Není to tady pro mě neznámé,manžel má v těchto končinách sestřenici a hodně jsme k ní jezdili.Jak s malými dětmi,tak potom sami.Ale už je to pár let.Muzeum je moc pěkné a škoda,že jste se nemohli podívat do kostela.
    Maruško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  6. Marie, krásně umíš zpracovat každý výlet, hluboce závidím.My jsme na Domažlicko podnikli během let několik dovolených a můj první a zatím poslední výstup na Čerchov byl korunován úplným vysílením, které zdolalo jen občerstvení v tamní ,,hospůdce,,.A koupila jsem si tam knížku o zničených vesnicích na Šumavě a v Českém lese.
    Moc ráda se s tebou toulám a mnohdy si připomínám naše výlety a dovči. Hola. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.