středa 29. září 2021

Domažlice 2021

Pohodlně jsme se vyspali v Klatovech v hotelu Rozvoj, kde při natáčení přebývá filmový štáb seriálu Policie Modrava. Herci spí prý jinde, ale chodí do hotelové restaurace na jídlo. To se nedivím, protože tam vaří opravdu skvěle. Jsme po vydatné snídani a vyrážíme do Domažlic a dál do chodských obcí. Klatovy si projdeme až se z dnešního výletu budeme vracet zpět na hotel.
Město Domažlice mám zapsáno v rodném listě  a tudíž je i toto město mojí srdcovkou i přesto, že ho  neznám tak dobře jako Horšovský Týn, neboť jsme jím většinou jen projížděli nebo mne sem rodiče vozili k očnímu lékaři.
Dnešní procházku začínáme u brány a vcházíme na náměstí Míru
Na věž jsme si mohli vystoupat, ale se synem jsme volili výstup na hradní věž v rámci prohlídky muzea.
Prošli jsme náměstím Míru a stočili se doleva na náměstí Chodské, kde se nachází i muzeum v chodském hradě.
V info-centru jsme se stavili pro magnetky, průvodkyně zaplatila vstupné již máme rozchod a individuální program. Pojďte se mnou na prohlídku muzea.
Výstup na věž je během prohlídkové trasy
Pokochali jsme se výhledy a pokračujeme v prohlídce.
Chodská svatba
Porcelán a keramika
Expozice věnovaná čertovým obrázkům
Město bylo obehnáno hradbami a části se jich zachovaly do dnes. Jdeme se tedy podívat k tzv. Brance.
Vrátili jsme se zpět na náměstí Míru a cestou na autobusové nádraží se podíváme ještě do kostela Narození Panny Marie. Zde probíhá velmi rozsáhlá rekonstrukce barokní výmalby a jak je vidět alespoň přes mříž je to opravdu nádhera a kus restaurátorských prací je již hotový. Až se kostel rozsvítí bude to určitě skvostná podívaná, kterou financuje a zajišťuje Ministerstvo Kultury.
Budova na rohu před námi je základní škola a hned naproti je autobusové nádraží, kde se opět naskládáme do autobusu a náš pan řidič nás odveze k dalšímu cíli.
Další zastávka bude v Klenčí pod Čerchovem. Čerchov byl v minulosti pro turisty nepřístupný, sídlila zde hraniční stráž a hraniční pásmo bylo neprůchodné. My tentokrát na Čerchov ani na Výhledy, kde je pomník Jindřicha Šimona Baara nepůjdeme, ale kdo má zájem, může se vydat po našich stopách před několika lety: Čerchov 2005
Hezký den všem a děkuji za návštěvu.

1. Opět krásné podívání díky Tvým fotkám.
    Hezký den!
    Hanka

2. Maruško, fotky jsme si prohlédli s mým mužem a oběma by se nám tam líbilo. Napadla nás písnička "Domažlice sú pěkný městečko".
    Přeji Ti hezký den.

1. ...je tam pivovar, dobrý pivečko....:)Také jsem si na tu písničku vzpomněla a také Žádnej neví, co jsou Domažlice, žádný neví, co je to Taus....:)

3. Maruško to jsou moc krásné fotografie. Domažlice neznám i když tam bydlí manželův bratr, tak jsme tam zatím nebyli i když už jsme se tam chystali,. Ale je to pro nás na ubytování protože do jeho garzonky bychom se nevešli a museli bychom si sehnat ubytování někde poblíž. Měj se moc pěkně.

1. Jaruško, třeba se vám někdy podaří se někde poblíž ubytovat a Domažlice i kraj s trochu navštívit spolu s manželovým bratrem. Okolí je i prima na procházky a túrky.

4. Majko, krásné fotky. 👍👍👍 Pro mně spojené se vzpomínkou na to, jak mě sváděli hasiči z věže dolů. Nahoru šlo vše v pohodě, ale dolů... dřevěná konstrukce ve věži se hýbala, já se dostala na třetí schod a dál to nešlo. Muž se ta mně styděl, já měla panickou ataku. Bylo to potupné, ale dnes už se nad tím usmívám.
    Chodívali jsme do Dubiny na snídaně, mívali tam obrovské koblihy. Nikdy už jsem takové neviděla. Mužovi se tam líbily chodky v červených punčochách, stále po nich pokukoval.
    Měj hezké dny. 🍀🍂

1. Alenko, ta šikmá věž na náměstí je určitě náročnější na výstup. Proto jsme tam nelezli. Hradní věž je schůdnější. Ono nahoru se dá ledacos vystoupat, ale dolů je to kolikrát horor. Dovedu si představit, že jsi propadla panice. Mně málem vypověděly službu nohy na jedné otevřené rozhledně. A to jsem nevylezla až na horní plošinu, jen asi do poloviny, dolů jsem měla hrůzu. A bylo to na mně vidět. Malá holčička stoupající s rodiči směrem nahoru se ptala maminky, jestli se ta paní bojí. :-D

5. Marie, pro Domažlice mám slabost. Moje dcera, když byla malá, jim říkala Domažidle. Jiřina z N.

1. Jiřinko, to je vtipné. Domažidle. :-D Měj se hezky.