pondělí 25. září 2023

Na skok v Moravské Třebové

 

Do Moravské Třebové mě v pátek zlákala akce vojenské střední školy, kam vnuk nastoupil jako student do prvního ročníku a po adaptačním kurzu, který letos nikdo neopustil, mohl spolu s ostatními složit slavnostní slib žáka 1. ročníku.
Na zevrubnější návštěvu města jsme tedy neměli moc času. Přesto jsme prošli náměstí ještě před akcí a zámek. Tentokrát tedy se milion fotek konat nebude. 
Náměstí T. G. Masaryka s morovým sloupem
Radnice města 
 
Renesanční zámek
Výklenková kaple a naproti socha sv. Jana Nepomuckého
Je docela možné, že se sem ještě při nějaké příležitosti podíváme. Snad dříve než na slavnostní vyřazení ze střední školy za 4 roky. 
Hezký den všem. 

30 komentářů:

  1. Maruško, do MT jsem svého času občas jela pracovně. někdy byla i chvíle na procházku. Zámek s arkádami mám moc ráda...
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme měli kdysi zajištěné dovolenkové ubytovaní v MT na náměstí, ale nakonec nám majitel volal, že je v budově nutná oprava po havárii a dal nám náhradní ubytování ve Svitavách. Bylo to pár dní před odjezdem na dovolenou a tak jsem jen honem musela trochu přepracovat výlety a hlavně jízdní řády a tím pádem se MT stala jen přestupní stanicí na některé výlety. Ale jelikož ta města nejsou od sebe daleko naše plány to moc nenarušilo a splnili jsme vše, co jsme si pro dovolenou v roce 2018 naplánovali a možná i více, jen jsme nenavštívili zámek a kalvárii v MT. Svitavy se mi líbily víc.

      Vymazat
  2. Vnuk si vybral náročné povolání v dnešní tak nejisté době.Moravská Třebová je hezké městečko,má pěkné velké náměstí
    Maruško,měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak jak píšeš, v těžké a nejisté době. Byl přijat na obě vybrané střední školy, ale místo lesnické v Hranicích, zvolil tu vojenskou. On ji chtěl tak moc, že dlouho trénoval na fyzické testy a možná je to i v krvi, protože můj bratr i můj starší syn (otec vnuka) jsou vojáci z povolání. Bratr už ve výslužbě. Syn si mne tam dobíral. Tak co mamko, to je věc co? Bratra máš gumu, syna máš gumu a vnuk musí být taky guma. :)

      Vymazat
  3. Maruš, to to letí, nedávno si ho vyzvedávala ze školky. Ať se mu ve škole daří. Na náměstí v MT bydlela moje švagrová, pošlu ji odkaz, třeba tam uvidí okna svého bytu🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, letí to strašně. Listuju tady fotkami a nechce se mi to vůbec věřit. Starší vnučka už je druhým rokem na střední, mladší poslední rok na základce. Fotky jsou focené některé mobilem. Hlavně jsme natáčeli, aby tam trochu byla i atmosféra.

      Vymazat
  4. Tuším že jsem zaznamenala že i jiné blogerce teď nastupoval vnuk na vojenskou školu. V Moravské na zámku jsem byla jednou a ještě večer na takové přehlídce svatebních květinových a vlasových aranžmá. Bylo to paráda, jen škoda že se nedal pořádně projít i zámek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme měli zámek v plánu dovolené v roce 2018, když jsme se tenkrát my dvě setkaly. Měli jsme ubytování na náměstí v MT, ale majitel volal, že musí nutně rekonstruovat a přesunul nám ubytování do Svitav a tak se stala MT jen přestupním místem a na zámek nedošlo. Nad městem jsem měla v plánu i Kalvárii. Tak snad někdy příště. Ale je to na individuální cestu dost daleko. Ty vlasové a květinové svatební aranžmá, to musela být krása.

      Vymazat
    2. To ano, bylo to hodně zajímavé a moc krásné podívání

      Vymazat
  5. Maruško,víš co mě napadlo při pohledu na Tvého vnuka? Zrovna to stejně co jsem si v duchu říkala na slibu toho svýho- bobek malý . Nás vnuk je u PČR 😱🍀🍀🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Studiem na této vojenské škole nemusí být hned voják z povolání, ale právě může jít i k policii, nebo kriminálce a pod. Jinak fakt jsem si v nastoupených četách všimla, že jsou to ještě děti, ale ti mazáci z vyšších ročníků, to už byla jiná liga. Tak hlavně ať mu vše vyjde. Ještě byl přijat i na lesnickou v Hranicích, ale vojenská byla ta první volba.

      Vymazat
  6. Jen jsem viděla nadpis, naskočila mi vojenská škola. V MT jsem nebyla, ale škola tam má tradici a je jasné, že takový typ školy není pro každého. Jistě jste na tom slibu prožívali nezapomenutelné chvíle podobně, jako byla kdysi vojenská přísaha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, jak to píšeš. Tyhle akce mrazí v zádech. Mě stačí, když přichází prapor s písní Kdož jsú Boží bojovníci a mně se podlamují kolena. Těch ceremonií už jsem zažila více s bratrem i starším synem. Oba jsou vojáci, bratr už ve výslužbě. Ale stejně to vždycky dojímá. Na FB jsem dala i video, takový malý sestřih bez proslovů.

      Vymazat
    2. Jo a starší syn si na to vzal i slavnostní uniformu a potkal tam spoustu kolegů z různých útvarů, jak je za život vystřídal a tak i on byl dojatý dvojnásob.

      Vymazat
    3. Maruško, tak to je rodinná tradice a vnuk to správně "chápe". Vojenská škola chce kluka (možná tam jsou i holky?) nerozmazleného a tím je mi to sympatické, držím palce. Z přítelovy rodiny šel synovec na policejní školu do Holešova. Tam mu to šlo, tak se přihlásil na právnickou fakultu (nevím kde) a velké nadšení. A plány. Přišly první zkoušky po zimním semestru a ... konečná. Zaměstnání našel v Kauflandu. Takže v tomto případě naprosto nevhodná volba. Ale to říkám já, ti mladí to asi vidí jinak. ☺ ☺

      Vymazat
    4. Překvapilo mne, kolik je tam děvčat. Je škoda, že pritelův synovec je nakonec v Kauflandu. Jsem zvědavá co Luky vydrží s jestli se dožiji.

      Vymazat
    5. Myslím, že jsou děvčata, která běžné obory nezaujmou, v tomto věku. Je otázkou, jak to budou brát třeba za deset let. Nad tím synovcem jsem hodně kroutila hlavou, protože z práv se neodchází. Kolik lidí by se tam chtělo dostat a jeho přijali napoprvé. Podle mne ten zádrhel bude v učení. On je velmi tělesně zdatný, proto šel na tu policejní do Holešova, ale podle mne, tam se nenaučil "učit se". Prostě on zacvičí, zaběhne, ale vysedávat nad skripty a šrotit to do hlavy, což práva vyžadují, to je horší. Takže tam chodil první semestr a u prvních zkoušek ... asi neobstál, sám to zapíchnul. Ale s tím se v rodině nikdo nechlubí, to člověk čte mezi řádky a daleko od pravdy nebudu. No hlavně, že nešel na pracák, Kaufland mu asi jako chlapovi práci zajistí. 😉

      Vymazat
  7. Maruško to je nádhera! Zámek a výklenková kaple nemají chybu. Děkuji za krásné fotografie a pohledy do míst, která poznávám alespoň díky právě Tvým krásným fotografiím. Měj se moc pěkně Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takové akce jsou vždy zajímavé a dojemné. Naposledy jsme byli na vojenské přísaze nejmladšímu synovi, který sloužil v Žatci. Také to bylo dojemné. Dnes už bych takovou akci nezvládla kvůli množství zúčastněných lidí...Tak že si můžeme jen přát život v míru a klidu, ve zdravé a pohodě..

      Vymazat
    2. Děkuji Jaruško, já zase ráda poznávám místa ve tvém okolí, kam jsem se nestihla podívat nebo neměla možnost podívat. Tady v MT bylo zrovna pod mrakem a hrozilo deštěm, tak jsou fotky docela nepodařené, ale jako info postačí.

      Vymazat
    3. Lidí bylo hodně, až mě to překvapilo. Ale bylo přijato 180 prvňáčků a když každému přijeli nejméně 3 lidi, tak už je to na obklíčení náměstí dost. :)

      Vymazat
  8. Maruško, v pátek 22.9. jsme přes Mor.Třebovou jeli na východ a bohužel jsme tam nestavěli, naposledy jsem si ji prošla asi před dvěma lety cestou na dovču v Kroměříži, to jsem ,,zaparkovala,, manžela a chodila sama - zámek, křížová cesta a další památky, je to krásné město.Tak tam budeš mít vnuka, přeji mu dobrou kariéru. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Jiřinko, tak jsme se tam mihly obě dvě v jeden den. :) No kéž by mu situace dovolila vystudovat a kariéru nastartovat. Má v plánu i vysokou školu.

      Vymazat
    2. Tak ať se mu, hochovi, daří, moje starší vnučka nastupuje v pondělí 2.10. na MatFyz v Praze.
      Měj se, Maru, krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Maruško zdravím, líbí se mě zámek s výklenky, to je zajímavé. Jinak věřím, že taková událost je dojemná, já bych určitě bulila. Hlavně ať je vnuk spokojený. Lenka

    OdpovědětVymazat
  10. Maruško, velká úcta k tomu, jak se v rodině drží tradice takového povolání. A tvé pocity při znění toho husitského chorálu naprosto chápu, mám to stejné... Tak ať vnuk má ve škole hodně úspěchů k radosti rodičů i prarodičů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já a snacha jsme moc nadšené tou volbou nebyly, my jsme spíše doufaly v lesnickou školu, na kterou byl také přijat, ale je to jeho rozhodnutí, jeho život a respektujeme to a přejeme hodně úspěchů a štěstí. Jsme na něho hrdé.

      Vymazat
  11. V MT jsem nikdy nebyla, takže jsem si ráda prohlédla fotky. A vnukovi přeju hodně úspěchů ve studiu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.