úterý 27. srpna 2024

Varhany v kostele sv. Mikuláše ve Velkém Meziříčí (89)

 
O těchto varhanách se mi podařilo najít opravdu hodně vyčerpávajících informací ZDE
Print screen z těchto stránek v krátkém úryvku
Věž kostela  jsem popsala v článku o vyhlídkách Velkého Meziříčí



12 komentářů:

  1. Maruško,tak máš další varhany do sbírky.Mají i zajíímavou historii.Interiéry kostela jsou krásné.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, napsala bych to samé, co Jitka :o)
    Taky pro tebe jednu budu brzo mít...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Několik jsem jich nasbírala i na následujícím třídenním zájezdě. :)

      Vymazat
  3. Hezké varhany i interiéry kostela...
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  4. Kostel je zajímavý a varhany také zaujmou, jenže... Je dobré si už předem o varhanách aspoň přečíst, protože mám zkušenost, že ani při akci "Otevřené chrámy" ten průvodce většinou nic moc neřekne. Před pár dny jsme byli v kostele, kde paní jen řekla, kdo u nich hraje na varhany a já jsem řekla pár jmen, které jsem si přečetla na tabuli před vstupem a ona jen přikývla a ta jména opakovala. Ovšem v Jaroměřicích jsme kápli na odbornici, na prohlídku kostela jsme byli sami dva a v závěru průvodkyně přivedla varhanici, která nejen že o varhanách mluvila, ale jen pro nás jednu skladbu zahrála. Seděli jsme u varhan nahoře, prohlíželi si tu krásnou výzdobu a tóny varhan zněly jen pro nás...
    Moc dobrý příspěvek. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já nedělám, protože nikdy nevím, zda se vůbec do kostela dostanu. Nejezdím cíleně za návštěvami kostelů, je to vždy v rámci jiné návštěvy. A když má kostel otevřené dveře, většinou má zavřenou mříž a člověk vidí jen oltář a interiér a nahoru se podívat nelze. Takže spíše pak hledám informace dodatečně na internetu, pokud nějaké varhany vyfotím. Často chodím i na stránky Varhany a varhanáři ČR, kde je i historie varhan a varhanářské dílny.

      Vymazat
  5. Krása Maruško,mám ráda když se hraje na varhany.Moje teta kdysi hrála na Hostýně v kostele🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se pořádají mezinárodní soutěže varhanní hudby. Kdysi se mně ptala spolužačka, jestli na ně umím hrát a divila se, že ne, když jsem hrála na klavír. Ale kostelní varhany jsou určitě něco jiného. :)

      Vymazat
  6. Krásný kostel i varhany. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.