pátek 26. června 2020

Český Rudolec a bizoní farma Rožnov

Zámek v Českém Rudolci jsem sice podrobně nenafotila, dalo by se říci, že jsem ho odbyla dvěma cvaky při kratinkém opuštění auta při cestě kolem, ale zaujalo mne kolik podrobných informací jsem o něm našla. Nejen data z historie dávné, ale i z té nedávné, kterou jsem již prožila. Po mnoha a mnoha dohadech a záměrech a snahách něco se zámkem udělat se tento dočkal ve schátralém stavu i jednadvacátého století. A možná právě počátek tohoto století bude znamenat i vzkříšení zámku zvaného též Malá Hluboká. Záchrana započala. Ale začneme od začátku.
Český Rudolec najdeme asi 10 km západně od města Dačice a pod tuto obec spadá i malá ves Rožnov, proto se krátce zmíním i o tamní bizoní farmě.
Jistě vás na fotkách zaujala jako mne jedna věc a to, že zámek je sice značně schátralý, ale pozemky kolem jsou upravené a udržované a to se tu v roce 2012 prováděly mohutné opravy kanalizace zámku. Zámek je dějem mnoha kulturních akcí a tedy žije a já věřím, že jednou dostane i krásný nový kabátek a budeme obdivovat i upravený interiér. Věřím, že to jde, podobným procesem zrodu si prošel i zámek v Lešné u Valašského Meziříčí. Sice za podpory dotací z EU, ale konec konců, proč ne.

Na internetu jsem si půjčila fotografii, na které jsou patrné významné změny.

Bizoní farma v Rožnově

Rožnov leží v samém srdci Přírodního parku Česká Kanada a spadá pod obec Český Rudolec. Přímo Rožnovem prochází cyklotrasa číslo 1117 a modrá turistická stezka, po které se jižním směrem dostaneme do Landštejna a dále k Čs. válečnému území se zachovalou přírodou až k obci Kaproun, místu, kde byl z vlaku vyhozen Jára Cimrman. Kromě přírody zde můžete obdivovat také sochu i pamětní desku fiktivního všeuměla a vynálezce. Nejznámější z tras je Graselova stezka.
 Na farmě, kde se můžete ubytovat v penzionu se skvělou restaurací, se chová bizon americký. Bizon je velký sudokopytník dorůstající váhy až 1500 kg a délky až 3,8 metru. Při běhu dosahuje bizon rychlosti až 50 km/h.

A nyní nás již Jana veze až do Telče. obdivuji ji, věnovala nám mnoho času a najela kvůli nám téměř 140 km, když se ještě vracela do Jindřichova Hradce. 
Trasa našeho celého výletu autem s Janou ZDE
Moc děkujeme za nádherný den.

1 komentář:

  1. Maruško, byla jsem na obou místech. Český Rudolec už je několik let stejný, soudě podle aktuálních fotek známé, snad nespadne dřív, než se podaří skutečně celý opravit. A na farmě jsme byli na večeři. Jídlo bylo úžasné.
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.