úterý 9. června 2020

Nové Hrady - anglický park s křížovou cestou

Zámecký areál v Nových Hradech jsem již trochu představila a nyní se projedeme anglickým parkem a křížovou cestou. Křížová cesta vede od kostela sv. Jakuba k vrcholu kopce, kde stál kdysi starý hrad. Pod lipami, které nechala vysadit hraběnka Chamaré najdeme pískovcové sochy, představující Ježíšovu pouť s křížem. Dnes jsou jednotlivá zastavení propojena nejen lipovým stromořadím, ale i záhony s trvalkami.

Projdeme kolem studny a po obvodu areálu
Zde kdysi stával hrad
Zde neukážu všechna zastavení, protože jsme přišli seshora od maštalí a pak dále pokračovali parkem k dalším zahradám.
Škoda, že sluníčko se schovávalo a barvy nejsou tak zářivé, a nevyniknou tak ta květinová kola pod stromy, ale snad je trochu vidět, jaký to na mne dělalo dojem. Vlastně jsem takové záhony pod stromy viděla poprvé.

A příště nahlédneme do okrasných zahrad. Jak vidíte z plánku, je areál rozsáhlý.
Při naší návštěvě se budovala vodní zahrada, do které nebyl ještě přístup. Možná, že v současné době je již všechno hotovo. 




4 komentáře:

  1. Tady to prostě miluju!
    Maruško, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, byla jsem nadšená a fotila a fotila a pak jsem nevěděla co zveřejnit. Bylo by toho moc. Jsem moc ráda, že jsem tohle místo objevila. :) I tobě hezký den.

      Vymazat
  2. Maruško, to je nádherný park a krásná jsou i zastavení Křížové cesty. Zajímavé provedení jednotlivých zastavení do pískovce. To nebývá běžné. je to nádherné a moc se mi to líbí. Opět děkuji za zajímavou podívanou i popisy místa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ta křížová cesta byla víceméně soukromá a patřila k hradu a později k zámku. Proto to nákladnější ztvárnění.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.