sobota 4. července 2020

Bechyně město a lázně

Známým není jen klášter spojený s františkány, ale i zámek jež Petr Vok z Rožmberka přestavěl z přemyslovského hradu. Ten jsme již navštívili.
Přes řeku Lužnici spojuje dva skalnaté břehy Duhový most z dvacátého století. Most je nejen zajímavou architektonickou stavbou, ale slouží zároveň automobilové i železniční dopravě. Tak pojďme dál. 
V zámeckém areálu se nachází i mezinárodní muzeum keramiky a kousek dál na náměstí T.G. Masaryka lze navštívit městské muzeum. Na náměstí T.G. Masaryka stojí kostel sv. Matěje z konce 13. a počátku 14 století.
Náměstí T.G. Masaryka
Kousek nad náměstím najdeme bývalou židovskou synagogu, která dnes slouží jako muzeum turistiky.
Kostel sv. Michla obklopuje starý hřbitov.
Téměř na začátku Libušiny ulice stojí ZŠ Františka Křižíka a samotná Libušina ulice již pulzuje kavárničkami a lázeňským ruchem. Lázně samotné nemají kolonádu, jak jsme třeba zvyklí z M. Lázní nebo Karlových Varů, ale právě Libušina ulice jako by se v něco podobného proměnila. A jsme v lázních.
Pohled na město z Duhového mostu
Na most mohou pěší, cyklisté, auta i vlak
Už nám to jede
A my opouštíme bechyni a vracíme se do Tábora
Nejen liška běží k Táboru..... i my se tam blížíme.:)
A jsme doma
I když trochu pršelo, přece jen se nakonec slunce ukázalo, ale opět se ozývá někde v dálce bouření. To už nám nevadí, za chvíli jsme v penzionu. 
Příště si zavzpomínám na zážitek při snaze vyfotit  varhany v klášterním kostele. Bylo to docela napínavé, chvílemi až děsivé. 
Chcete se projet Bobinkou z Bechyně do Tábora? Natočila jsem malé video.



6 komentářů:

  1. Děkuji za krásnou reportáž a zdravím, Maruško! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také zdravím. Nakonec se počasí umoudřilo, tak i fotky jsou lepší.

      Vymazat
  2. Po prohlídce další série Tvých fotografií mě toto krásné město láká víc a víc. Moc hezká místa tam jsou a zajímavá. Děkuji za krásnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám pocit, že u nás je krásně všude. To co je pro místní třeba už nuda nebo okoukané, jiným přijde úžasné. Nevím, jak dlouho budu ještě zvládat takové cestování. Tak toho vždy využiji naplno.

      Vymazat
  3. Maruško,opět nádherně zpracovaná reportáž.Krásné město je Bechyně.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jituško. Nyní jsem tu dva dny nebyla, měla jsem články připravené dopředu. Trávila jsem čas na chatě a už vím, proč tam nepřespáváme častěji. Asi bych se udřela. neumím jen ležet a koukat na plevel...:) Ale hlavně jsme sklízeli rybíz a já jsem ho hned prolisovala a hned jsem musela dělat další věci. Jsem ráda, že už jsem doma. :-D Měj se hezky.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.