pátek 17. července 2020

Brno z archivu unavené babky

Proč unavené babky? Jakmile přestávám na výletě fotit, je se mnou zle. A když je to na dovolené a přece chci něco zdokumentovat, jsou to už jen zoufalé cvaky. Však sem se mohu ještě vrátit, říkám si vždycky. Horší je to ve vzdálených krajinách. Nyní tedy už jen pár takových střípků Rašínovou ulicí přes Moravské náměstí, dále Joštovou ulicí, Komenského náměstí a trochu oklikou přes Obilní trh na náměstí Mendlovo. Je sužující horko a už se jenom ploužíme. Z Mendlova náměstí nás do Bystrce doveze šalina. 

Na Moravském náměstí vedle kostela byl myslím v roce 2015 instalována 8 m vysoká jezdecká socha Jošta Moravského, který byl synem Karla  IV. a žil v letech 1351 až 1411.
Zjišťujeme, že jdeme špatně, že obcházíme Špilberk a tak  se vracíme zpět k červenému kostelu a kolem JAMU sejdeme dolů. Už sotva vleču nohama. Kdo by to byl řekl, že mě pár kroků po městě tak unaví. 
Jsme na Mendlově náměstí
Centrum města, které jsme si zvolili za výchozí místo našich výletů jsme trochu prošli a zítra tedy vyrazíme jinam. 




8 komentářů:

  1. Hezky jsem se s Tebou prošla po Brně. Chodit po městské dlažbě je únavnější než chodit v přírodě.
    Na Špilberku jsem byla na základce.
    Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Špilberk mě hodně překvapil. Tam se také můžeš se mnou časem podívat. Ano, dlažba je pro nohy nepřítel. Hezký den.

      Vymazat
  2. Maruško,děkuji za prohlídku části Brna.Je tam hodně zajímavostí.Ve vedru a po městě,obdivuji.Ve městě to vždy praží nejvíce.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano vedro bylo šílené, Slunce se opírá do zdí i dlažby...Ale chtěli jsme trochu poznat město, že kterého jsem pak pořádali výpravy do okolí.

      Vymazat
  3. Hezké fotografie Brna. Já jsem tam sice byla dvakrát na školení a to, co jsem z města viděla, se mi zrovna moc nelíbilo. Na větší prohlídky po školení nebyl čas. Hlavně jsem tam byla vždy v zimě a byla brzy tma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, počasí dělá hodně. Když je sluníčko je hezky všude. Když je zima, zná a plískavice,tak člověk nemá ani náladu, zvláště, když jsi tam byla kvůli vyškolení. V zimě je všechno ponuré.

      Vymazat
  4. Já horko nesnáším a v kombinaci s hladem, šílená kombinace.
    Vlastně myslím jen na to, jak se potím jako prase a nic mne nebaví.
    Takže rozumím, chápu a přesto musím říct, je tam krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky se těším do sprchy nebo na nějakou pláž. :-D

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.