sobota 25. května 2024

Výlet na Hranickou propast

 procházka rezervací Hůrka a návštěva Teplic nad Bečvou. 

Minulou sobotu jsme se vypravili do Teplic nad Bečvou. V lázních se zahajovala sezóna. Letos to však nebylo s auto veterány, ale byl pořádán běh všech kategorií i rodinný a dokonce i s pejsky na vzdálenost 4, 12 a 24 km. Akce tedy přilákala v hojném počtu závodníky, návštěvníků  nebylo tolik a pobyt v lázních jsme si mohli dokonale užít. Já jsem trvala na vycházce k Hranické propasti a ještě kousek dál na vyhlídku Svrčov. Hned na začátku naší výpravy nás potěšil nový pohodlný vlak.
A jsme na místě. Vystupujeme v Teplicích nad Bečvou a vydáváme se nejprve k propasti. 
A nyní se vydáme dál k vyhlídce Svrčov
Samozřejmě se dá pokračovat pěknou cestou až do Hranic, ale my se vracíme tentokrát po zelené do Teplic. Přes lávku nás pustí, až přeběhnou rodinky i s kočárky, či páníčci se svými mazlíčky. 
A myslím, že si zasloužíme něco dobrého. Restaurace už v LD Bečva není, ale funguje tu kavárna. 
a v jedné části tohoto LD také expozice, která mne zavedla trochu ke vzpomínkám.
Jdeme se projít parkem a obhlédnout stánky. Koupila jsem si dřevěnou dekoraci na dveře chaty, škrabku na brambory  skvělou vařečku. :-)
Nevím, do jaké míry a v jakém rozsahu fungují tyto lázně nyní. Covid s provozem lázní jistě dost zamával a koncepce i zaměření se asi dost zredukovalo.  Snad se zde do jisté míry léčí srdeční a cévní i pohybové potíže  Pro veřejnost tu tedy není žádná možnost restauračního stravování. Díky pořádané akci jsme se dost dobře ( i když jen z papírových talířů a plastovými příbory) najedli. Bylo to však bez fronty a místa k sezení mnoho. No vždyť vlastně většina návštěvníků byla někde na trati. Před jakýmsi koncertem ještě pak bylo odměňování vítězů a to už jsme tedy šli směr nádraží a cestou ještě shlédli agility. Nejvíc se mi líbil maličký bílý pejsek s beránčí srstí. Byl úžasný, i když paničku asi zlobil. Uprostřed akce se klidně rozběhl pozdravit za přihlížejícím jezevčíkem nebo něco důležitého četl v trávě. Nás ale pobavil. 

Více informací o propasti

Národní přírodní rezervace Hůrka

Naše trasa

Byl to docela dobře strávený den, ale unavená už jsem tedy byla i vzhledem k tomu, že jsem si dala v pátek do těla na zahradě. A nějakou poznámku o zahradě si musím také udělat na druhém blogu. Tam se zas budou dít věci. Ach jo. 
Tak zatím se mějte krásně a odpusťte, že těch fotek bylo dneska  opět víc, ale nechtěla jsem výlet dělit. 

25 komentářů:

  1. Maruško, tam jsem jela párkrát okolo, jak autem, tak busem na zájezdu a nikdy jsem tam nebyla. Takže díky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám pár míst, která míjíme a zatím jsme nenavštívili.

      Vymazat
  2. Maruško, ráda jsem se podívala na tvé pěkné fotky - u propasti jsem byla jako malá, z toho výletu si nepamatuji fakt nic.
    Pejsek je fešák, agility obdivuji.
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Propastt je dost zarostlá vegetací, lepší zážitek je brzy z jara, kdy listnáče jsou ještě holé a pěkně si ji obejít dokola. Ale i ta nová plošina je super.

      Vymazat
  3. Maruško měli jste krásný výlet na zajímavé místo a ještě další akce u toho. Moc hezké fotografie. Jak ráda bych vyrazila někam dál na výlet i s ubytováním, ale bohužel loňská dovolená na jihu Čech byla naše poslední. Manželův zdravotní stav nám už výjezdy někam dál, nedovoluje. Můžu jet sice sama na jeden den, na pár hodin, ale to je tak vše. Aspoň něco. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, je mi líto, že už manželovi a tedy i tobě zdravotní stav nedovolí cestovat. Však i já už toho tolik nezvládám. Je dobré, že ti to ještě šlape a můžeš vyrazit alespoň do okolí. Drž se.

      Vymazat
  4. Maruš, pěkný výlet a není to do nás daleko🌞

    OdpovědětVymazat
  5. Čeká mě jednodenní výlet do těchto končin,tak aspoň malá ochutnávka 🍀

    OdpovědětVymazat
  6. Vzhledem k tomu, že jsem byla na konci dubna na chatě, tak jsem se opět zahájení Lázní ducha v Litomce nemohla zúčastnit.... Tam ti veteráni byli ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veteráni byli i v Luhačovicích a Michala hodně štvalo, žé jsme nejeli. Ale od nás už tam autobus nejede, jen spoj s převedením a čekaly se davy a zpět jede jen jeden autobus.

      Vymazat
  7. Je to kousek od nás,byla jsem tam několikrát,ale vždy je něco nového k vidění,moc hezký výlet s prima fotkami🌞

    OdpovědětVymazat
  8. Maruško zdravím, tak to jste měli krásný výlet, i ta retro výstava by se mě líbila. Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat
  9. Teplice n. Bečvou jsou výborným místem nejen na pobyt, ale i na výlety. Už jsem tam byla mockrát, několikrát u té nejhlubší propasti, také to mám na blogu. Fajn, že jsi toto místo zase připomněla, i ten vlak. Občas sednout na vlak je i příjemná změna a taková místa ráda navštěvuji opakovaně. Příště asi do jeskyní? 😎

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V jeskyních jsem byla už několikrát a dokonce i po rekonstrukci. Článek mám také na blogu zařazený v kraji Olomouckém. I propast jsem navštívila několikrát, ale to tam ještě nebyla ta vyhlídková terasa. Proto jsem tam tentokrát zašla znova.

      Vymazat
  10. Je to šest let co jsem tam byla a ráda jsem si to s tebou připomněla. Měj se fajn.

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to byl tedy den ! Plný krásných dojmů. Krásné fotky !
    Hezké čtvrteční odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Hanko..I tobě fajn dny a hlavně víkend, který se blíží.

      Vymazat
  12. Maruško vždy se mi tam líbilo. Jen naposledy, těsně před covidem jsem byla zklamaná. V restauraci byli zákazníci vzduch, nedáš si ani kafíčko, ani pivo, limonádu, prostě nezájem. Nakonec jsme koupili v malém krámku vodu, abychom v tom teple nezhebli žízní. Je tam hezky, ale management lázní nedovede využít jejich kouzli a kouzlo okolí. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tyto lázně už hodně zredukovali svou činnost a doufám, že fungují, alespoň z hlediska léčebného, když už pro běžného návštěvníka nemají to pravé zázemí ve stravování. Přitom okolí je moc hezké, ale najíst se návštěvník lázní musí jet do Hranic. Dost se kácelo i v parku. Je to škoda, velká škoda.

      Vymazat
  13. Hezký výlet. Tam jsem nikdy nebyla, o to raději jsem se koukla.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.