neděle 19. července 2020

Jeskyně Balcarka

Na výšlap do Moravského krasu jsme se vydali vlakem z Brna s přesedáním na autobus v Blansku. Spojení perfektní, vystupujeme přímo u jeskyně, která se nachází na katastru obce Ostrov u Macochy v Jihomoravském kraji.
Než se odtud vydáme pěšky k propasti Macocha, prohlédneme si jeskyni Balcarka. 
Expozice o životě jeskynních lidí na závěr prohlídky
I s video projekcí
A nyní se vydáme k větrnému mlýnu, který nás zaujal na protějším obzoru. Původně plánovaná trasa měla vést také kolem mlýna, ale přes obec Ostrov u Macochy takovým jen malým obloukem navíc. Ovšem vedro panuje otřesné, jdeme zkratkou rovnou k mlýnu. 
A tím zahájíme další výšlap směr propast Macocha
a dále do Vilémovic na autobus do Blanska a vlak do Brna.
Pokračování příště


14 komentářů:

  1. Marie, tak to je teda podívaná, ...nádhera. Na Macoše jsme kdysi byli a bylo krásně ale Balcarku neznám, píši na seznam a jednou se sem chi také podívat. Krásné fotky i úžasné místo. A mlýn jakbysmet.
    Přeji krásnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dáš, také přeji krásnou neděli. Zatím u nás neprší a dokonce svítí sluníčko v mírném oparu. Balcarka je opravdu krásná a celého krasového údolí není daleko.

      Vymazat
  2. Na Macoše jsem také kdysi byla, ale Balcarku také neznám. Podívaná je to úžasná.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je při tom kousek od Macochy. Kdo jede na Macochu autem, tak stačí jen malé odskočení do Ostrova u Macochy. My jezdíme bez auta, tak jsme se toho hlavního údolí plného jeskyň trochu vyhnuli, ale zase tam nebylo tolik lidí a bylo to opravdu pěkné.

      Vymazat
  3. Během dovolené budeme ubytování v obci Holštejn, což je cca 5 km od Balcarky a 12 km od Rudic, kde je mlýn. Takže obě místa jsou zahrnutá v dovolenkovém itineráři. Moc se těším a doufám, že nám dovolená neproprší.🤔
    Přeji příjemnou neděličku.🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emo, dovedu si představit, že se těšíš. My také už velmi brzy sbalíme kufry a jedeme na Baťův kanál. Také se moc těším, ale mám strach z přemnožených komárů a klíšťat, tak se vybavujeme náramky na ruce i nohy, repelenty a dokonce mám i repelent do zásuvky. Přece jen bude kolem nás hodně vody. Také si přeji aby se to počasí trochu umoudřilo a bylo vlídněji. Předloni jsem zažila dvě prudké bouřky s blesky přímo nad námi a byli jsme zrovna v lese. Nebyla cesta ani tam ani zpět a schovávat se pod stromy je nebezpečné. Už to nechci zažít. Asi to chvíli potrvá, než si zase troufnu více do přírody na tůru.
      Také přeji příjemnou neděli. :)

      Vymazat
  4. Tu jeskyni neznám,ale v pár krápnikových jeskyní jsem byla,ale dříve než jsem začala trpět klaustrofobií.Je to nádherná podívaná.Já jsem nešla ani ve Slovinsku do jeskyně Postojna a raději jsem čekala venku na prudkém slunci asi dvě hodiny.Syn mi ji natočil ale na kameru.Já jsem strašpytel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám kamarádku, která také do jeskyní nemůže. Na jednom zájezdu, už je to dávno, čekala před Demenovskou jeskyní. Přesvědčovali jsme ji, ale nedala se. Je to stejné, jako můj syn zase má strach z výšek a tak neleze na rozhledny. Ale některé rozhledny se bojím navštívit i já. Dneska je moderní dělat schody i plošiny z toho kovového průhledného mřížovaného materiálu a tam bych se teda asi bála.

      Vymazat
  5. Úžasné Maruško. Moc krásné fotografie. Tam by se mi.take líbilo. Jen dovnitř bych musela,sama. Manžel má z těchto uzavřených prostor fobiil. Neprošel ani Studený průchod v Příhrazských skalách. U vstupu se mu dělalo špatně a musel se vrátit. Naštěstí to šlo obejíť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tohle naprosto chápu. Můj starší syn má problémy s uzavřenými prostorami a mladší syn má závratě ve výškách. S těmi výškami jsem to vypozorovala u více mužů. Jednou se na kamennou rozhlednu odhodlal, ale nedokázal se přemoci a vystoupit na otevřený ochoz. Choval se jak mr.Bean na skokanském můstku. A jedna paní se tak účastně tvářila a prý, že její manžel čeká dole, že nahoru by ho nedostal nikdo.

      Vymazat
  6. Ty to teda s tím foťákem sakra umíš! Máš tu úžasné fotky s krápníky. Jsi borec :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ty krápniky to je krása moc děkuji a nadherně to máš nafocene ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych fotila zrcadlovkou, tak bych to asi nedokázala. Když se musí na všechno měnit objektivy, tak to není nic pro mne.:)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.