pondělí 14. září 2020

Uherské Hradiště

Přes Uherské Hradiště, město ve Zlínském kraji,  jsme prošli pěšky ze Starého Města. Obě města jsou totiž odděleny pouze tokem řeky Moravy, přes kterou vede i lávka pro pěší. Se Starým Městem se rozloučíme radnicí a plavební komorou na Baťově kanále. 

První zastávka v Uherském hradišti patří kavárně, kde nás překvapil jídelníček. Na stole byly podložky s vyobrazenými jídly a nápoji, kde jsme měli lihovou tužkou zatrhnout vybrané pochutiny. Ještě jsem to nikde neviděla. zde se tedy nevaří, ale udělají i omelety zdobené ovocem, šlehačkou a všelijakými přelivy. Pochutnali jsme si a pokračovali v cestě. Vlastně už jdeme na vlakové nádraží.....
...kolem muzea,...
...přes Mariánské náměstí,...
...kolem kostelů a kláštera,...
...na Masarykovo náměstí.
Na Masarykově náměstí jsme se občerstvili...žízeň byla veliká.
A jsme na nádraží. Škoda, že ho máme proti slunci, protože i toto nádraží je pěkně malované. 

A toto byl poslední výlet naší letošní dovolené. Splnili jsme naprosto všechno, co jsme si předsevzali, měli jsme štěstí na pěkné počasí i na málo lidí. Měli jsme štěstí ve výběru destinace, která má co nabídnout. Přivezli jsme si spoustu zážitků a magnetek. Můj cestovatelský sloup se rychle plní.

30 komentářů:

  1. U Uherském Hradišti jsem sice byla,ale před mnoha lety.Na tvých fotkách nepoznávám už nic.
    Moc tě zdravím a přeji krásné cesty po okolí.Počasí je zatím pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, všechna města se mění. Také jsem nepoznávala město svého dětství.

      Vymazat
  2. Uherské Hradiště jsem ještě nenavštívila. Moc se mi líbil interiér kavárny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla zajímavá, ale nevím, jestli tam dříve nebyl výčep, protože dost lidi se ptalo, jestli mají pivo.

      Vymazat
  3. Interiéry kostelů jsou nádherné. Zaujaly mě překrásné varhany. A pak ta kašna před občerstvovací zastávkou. Jednou se tam vydáme na kolech, okolo Baťova kanálu...

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za dovolenkovou reportáž a přeji hezký den, Maruško! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za návštěvu a také přeji hezké dny.

      Vymazat
  5. Dííky Maruško za dovolenou a za všechny hezký fotečky a nejdůležitější je, že jste zdrávi došli a že vám se to líbilo :-) Tak prima den! A ještě jednou díky moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdraví jsme došli, ale podzim si uz tak neužiju.Včera jsem si na zahradě zlomila kotník.

      Vymazat
    2. Tak to už tak dobré není... Navíc koukám, že musím zjistit jak si to tu nastavit, abych viděla tvoje reakce na mé komentáře u tebe na stránkách... na tento jsem vlastně narazila omylem :-)

      Vymazat
  6. Krásné místo a krásné fotografie. Moc děkuji za příjemnou podívanou. Hezký den Maruško.

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkně obsažná fotoreportáž. No jo, ty nefunkční odkazy... Místo toho, abych v létě cestoval, víc než týden jsem takové nefunkční odkazy opravoval. Tomu se říká dovolená s blog.cz :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Dovolená s blog.cz" :) super, díky zasmála jsem se tomuto výstižnému pojmenování.

      Vymazat
  8. Byla sem tam ale už dávno moc hezké to je a občerstveni určitě bylo vhod vtom vedru,,krásná dovolena určitě byla ..

    OdpovědětVymazat
  9. Tak dovolené pomalu končí,ještě že ty vzpomínky nám zůstávají...Měla jsi hezkou dovolenou,kterou jsi krásně zdokumentovala....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Evi. Nyní je to se mnou horší. Mám zlomený kotník, nechodící sádru, píchám si Fraxiparin.

      Vymazat
  10. Hezká fotoreportáž. My jezdíme zase hodně do Jižních Čech, hlavně po zámcích a hradech a také jsme objevili pár zajímavých kavárniček a cukráren :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Tento článek a fotografie mně mluví z duše, jsem totiž rodákem z UH a až do maturity jsem tam bydlel. Ještě bych k tomu přidal místní synagogu, která patří k nejkrásnějším v ČR, budovu gymnázia a Slovácké divadlo, všechny budovy jsou blízko sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám dojem, že jsme byli synagoze blízko, už netuším, proč jsme ji vynechali. Synagogy jsem zatím navštívila dvě a jednu v Plzni obdivovala jen z venku, protože vnitřek se rekonstruuje.

      Vymazat
    2. V plzeňské jsem měl štěstí být, při návštěvě jsme museli na hlavě nosit papírovou čepičku :).

      Vymazat
    3. :) Tu čepičku jste dostali jako vstupenku? Průvodkyně říkala, že by mi spadla brada. Proto by mne to zajímalo. Asi budu hledat alespoň fotky na Google.

      Vymazat
  12. Opět krásný fotky, smekám. Obě města taková vymazlená, upravená, vážně moc hezká.
    Co jsi vyváděla, že máš zlomený kotník. Mně stačil jen podvrtnutý, byla jsem měsíc doma. Tak snad budeš brzy v pořádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, na zahradě mi přepadová hadice z nádrže na vodu podrazila nohy. 28. nastupuji do nemocnice a 29. na operaci, protože během týdne polohování se sádrovou dlahou došlo vlivem tlaku hematomu k posunutí. Mám z toho strach i díky tomu,jak ti dva kohouti doma přežijí. Jsou mezi nimi těsné třecí plochy. No musím věřit, že nedojde k nějakým komplikacím, protože jsem zvolila spinální (či tak nějak se to nazývá) anestezii.

      Vymazat
    2. Maruško, děkuji za provedení nádhernými místy. Držím palce, ať jsi brzy v pořádku. :-)

      Vymazat
  13. Báječná reportáž, jako vždy. Zaujaly mě krásné varhany....

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.