úterý 22. prosince 2020

Hrad Bouzov a okolí

 
Bouzov jsme navštívili během dovolené v roce 2018, kdy jsme se ubytovali ve Svitavách. Vyjeli jsme tedy i do Olomouckého kraje. Jestli chcete, můžete se na hrad i blízké okolí podívat mýma očima. 


Na hradě se občerstvíme a půjdeme se ještě podívat ke trojskému koni. Historický areál poblíž hradu. Vracíme se cestou, kterou jsme měli přijít, ale my jsme šli původním chodníčkem kolem kostela. Asi někteří tušíte proč. No chtěla jsem se podívat, zda není kostel otevřený a mohla bych shlédnout jeho varhany. Kostel otevřený byl, ale ne oficiálně. O tom jak jsem varhany získala do své foto-sbírky bude samostatný článek. 

V příštím vstupu nahlédneme trochu do interiérů hradu. 

5 komentářů:

  1. Nemáme to zas až tak daleko, ale nikdy jsem tam, narozdíl do dětí které tam jezdili se školou, jsem tam nebyla. Jo, několikráte jsem míjela odbočku v Mohelnici, ale nikdy se tam nedalo jet, protože ta cesta byla vždycky za nějakým úplně jiným cílem...

    OdpovědětVymazat
  2. Bouzov je nádherný, ale pro nás daleko a na ubytování. Zrovna včera byl v pohádce , kde byly zobrazeny i interiéry. Je nádherný. děkuji za krásnou podívanou a přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Bouzov teda neznám jenom z vyprávění vnuka, který tam v rámci praxe dělal průvodce.Hezké svátky vánoční, bílou cestu k půlnoční. Do nového roku chci přát štěstí zdraví napořád.

    OdpovědětVymazat
  4. Na Bouzově jsem se zastavili před víc jak rokem po cestě z Moravy. Byl s námi pes a na hradě se natáčelo, ale nevadilo to, i exteriéry jsou moc krásné. Všude bylo zlaté listí...
    Děkuji za připomenutí hezkého dne, Maruško! Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Bouzov a Helfštýn jsou dvě místa, kam se už dlouho chci podívat, ale vždy to nakonec odložíme na "někdy jindy". Ale hodně jsi nalákal :).
    Řád německých rytířů se pořád snažil hrad restituovat, ale myslím, že se jim to dosud nepodařilo.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.