středa 17. února 2021

Horšovský Týn zámek - interiér

Prohlídka zámku je rozdělena na několik okruhů. Já si už nemohu vybavit, který okruh jsme si vybrali nebo jak se tento právě nazýval. Nicméně pohled z roku 2005 je již historií, neboť zámek je již z velké části opraven. 

Vstupme do prvního nádvoří. Za mých dětských let byl zámek volně průchozí do parku, i když se v zámku i tenkrát konaly prohlídky. 
Na to, jak zanedbaně zámek vyhlíží, jsou jeho interiéry milým překvapením. 
Hezký den. 

15 komentářů:

  1. Je tady opravdu co obdivovat !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško, tak taky jsem zažila asi nejhorší prohlídku v životě (červen 2016). Slečna průvodkyně měla desky plné papírů, ty se jí rozkutálely hned na začátku a text taky četla asi poprvé. Nejdřív jsem měla vztek, ale pak mi jí bylo až líto...Když si vzpomenu, jaká příprava předcházela prvnímu provádění třeba v Častolovicích (vím od dcery mé kamarádky)...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je mi slečny líto. Asi neměla moc času na nastudování. Vlastně je mi líto i návštěvníků. Já zase zažila strašnou prohlídku na Vranově, kde průvodkyně stála jako sloup, vůbec se nedívala na návštěvníky ani na popisovaná místa, jen někam do prázdna a rozhazovala rukama, jak ukazovala na jednotlivá zajímavá místa nebo portréty v místnosti. Běda se jí na něco zeptat. strašně neosobní. Právě jsem si odklikla objednávku zájezdu do těchto míst a tak bych měla šanci vidět opravy zámku a úpravy parku na vlastní oči a ještě v období babího léta, kdy by mohl park se svými listnáči hýřit barvami. kéž by nás už ta nemocná doba tolik netrápila.

      Vymazat
  3. Moc mě baví tady zápisky z výletů. Fotografie lákají někam se vydat :-) Pokud to bude možné, určitě nějaký hrad nebo zámek letos navštívím :-) Docela se na to těším, i kdyby se jednalo o místo, které už znám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mi to chybí a možná se mi podaří letos navštívit jak severovýchod Moravskoslezského kraje, tak právě tento kraj Chodska. Úplně jsem zajásala, když jsem ho viděla v nabídce naší oblíbené cestovky. :)

      Vymazat
  4. Krásně zařízené interiéry, je tam co obdivovat. Těším se až bude lépe a vyrazíme na nějakou prohlídku zámku nebo hradu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se těším a pevně věřím, že snad v létě nebudeme tak moc ohrožováni a bude volněji.

      Vymazat
  5. Je to pěkné sídlo na pohled zevnitř. Podívám se, jak zámek vypadá teď. Děkuji za prohlídku a přeji co nejvíc zážitků z cestování ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem se koukla, tak velká část už je docela pěkně opravena. Možná budu na konci roku psát články ze stejných míst, ale z jiné doby. Objednala jsem si zájezd na Domažlicko i Horšovský Týn a další místa. Kéž by se to podařilo. :)

      Vymazat
  6. Vypadá to tam moc hezky a snad po opravě to bude ještě hezčí....Přeji další hezké výlety a zážitky z nich...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Horšovském Týně se říká, že je to "Český Krumlov západu". :) A já se tam chci letos na podzim vypravit znova, vlastně po 16. letech. Budu moci srovnávat podle svých zkušeností.

      Vymazat
  7. Přesně, jak jsi napsala, vzhledem ke stavu fasády je interiér velkým překvapením. A jsou tam také krásné obrazy.

    Někdy mně to rozdělení prohlídek do několika samostatných okruhů připadá umělé a zaměřené jen na to vytáhnout z návštěvníků více peněz, ale u tak velkého zámku či hradu je to určitě namístě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fasáda už je v současnosti z velké části restaurovaná a i jižní parčík s fontánou je upraven. Na podzim bych se tam chtěla jet podívat, ale nevím, jaké budou covidové možnosti. Na některých zámcích mají i možnost spojených okruhů a není to zas tak náročné, takže si myslím, že to dělení je opravdu jen o těch penězích.
      Obrazů je tam dost, to je pravda. :)

      Vymazat
  8. Maruško, nádherné interiery. Hlavně umíš fotit, krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Tyto fotky jsou ještě z mých digitálních začátků. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.