úterý 2. února 2021

Z Hukvald do Kozlovic - areál Na mlýně

Areál Na mlýně jsem si nechtěla nechat ujít. Když už jsme byli na hradě  Hukvaldy, vydali jsme se tam pěšky přes oboru. Moc jsem se těšila na daňky, které jsem fotila pár let předtím, když nás k hradu zavezl zeť autem a měla jsem tenkrát jen malý kompakt. A tenkrát jsem také poprvé byla v bývalém Siřákově mlýně. Jestli chcete, můžete se jít projí se mnou. Opustili jsme hrad.

Tyto snímky jsou z dřívějška. Tentokrát jsme nepotkali ani jednoho daňka.
 Krajina je nádherná v podzimním oblečku.
Na konci obory vyjdeme bránou a do Kozlovic se vydáme po značené cestě vlevo, která nás opět vede do obory, ale musíme přelézt plot ta a na druhé straně zase ven. Ovšem pozor na příčky žebříku.  
Na kraji Kozlovic odbočíme vlevo k mlýnu
V současné době je kvůli vládním nařízením areál uzavřen, ale na oficiálních stránkách mlýna je možnost objednání ubytovacích balíčků. V tomto areálu najdete totiž nejen restauraci, ale i ubytování. V rádiu jsem zaslechla postesknutí majitele, že mu snad bude hrozit zavření, ale posuďte sami, že by to byla velikánská škoda, kdyby veřejnost přišla o toto krásné místo, které je zároveň malým skanzenem. 
My jsme tentokrát přišli pozdě a obědy se již nepodávaly, ale nevadí, prošli jsme se zdarma areálem a pokračovali do Kozlovic na autobus. Poblíž autobusové zastávky se nachází Fojtství s pivovarem a tudíž i restaurací, kde se vaří celodenně. 
Po pozdním obědě nebo spíše přispíšené večeři jsme si ještě v čase do odjezdu autobusu zaskočili na místní hřbitov. Autobus přes Rožnov byla velmi dobrá volba. V Rožnově na sebe spoje pěkně navazovaly. 
Myslím, že se nám tento výlet vydařil. 
Naše celá trasa dnešního dne i s hradem Hukvaldy. ZDE 
Mějte krásné dny

18 komentářů:

  1. Další krásné místo. Uměla bych si tam přestavit dovolenou. Doufám, že pan majitel nezavře natrvalo, byla by to velká škoda.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovolená by tam byla skvělá. V okolí je či navštěvovat.Také držím majiteli palce.

      Vymazat
  2. Majko, kdybych tušila, kolik krásných míst je v okolí Hukvald a všeobecně v Beskydech, asi bychom sem nejeli jen na týden, ale na delší dobu. Mlýnu se skanzenem by byla velká škoda.
    My tehdy z Hukvald sešli dolů, navštívili památník Leoše Janáčka, poobědvali U námořníka a pak se vydali do Kopřivnice do "Tatrováckého" muzea.
    Snad se ještě někdy zadaří a my sem zavítáme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když už jste byli v těchto končinách, tak je jasné, že tatrovácké muzeum bylo velkým lákadlem. 😊

      Vymazat
  3. Opět moc krásné fotografie při kterých jsem se zasnila a zavzpomínala na dětství, jak jsme jezdili s takovým dřevěným vozíkem kozám a ovcím pro trávu, také na svezení na žebřiňáku, když jsme jezdili do lesa pro dříví a pán ze sousedství nás tam na žebřiňáku vozil a zpátky jsme šli za ním, za fůrou větví, kterými se zatápělo. Dnes to v lesích zůstává na hromadách shnít...Jo to jsou vzpomínky na moje dětství. Skvělé místo, krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na žebřiňáku jsem se nikdy nevezla, ale pamatuju,že jsme chodili i do lesa na šišky na otop.

      Vymazat
  4. Všechna místa která jsi navštívila,jsou moc zajímavá a Ty je Maruš dokážeš skvěle zdokumentovat a popsat....Jsi jednička....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Evi, však tvoje cestovatelské stranky6 jsou také nádherné pokoukáníčko.

      Vymazat
  5. Maruško ty dokážeš popsat jak bych tam byla,na Hukvaldy jezdíme ale ani netuším co se tam vše skrýva za místa co stojí za to navšívit.Jsi úžasná Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko,já jsem se k některých místech dověděla od dcery, která to tam má blíže. 😊

      Vymazat
  6. Maruško, tak tam jsem byla všude také a nakonec jeden rok tam pozvala na výlet celý klub seniorů - nejdříve vyjížďka na Lysou horu (jsme klub seniorů tělesně postižených) pak hurá na Fojtsví do Kozlovic. Tam prohlídka staré školy, pak pozdní oběd v pivovaru. Kdo měl ještě dost síly, prošel se Kozlovicemi, já už zvládla jen kostel a hřbitov. Všichni byli nadšeni, výlet se vydařil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Lysou bych se ještě toužila podívat. Ve staré škole jsme nebyli, myslím, že měli už závěsné. Snad někdy jindy.

      Vymazat
  7. Ráda jsem se s vámi prošla, jako bych tam byla s vámi :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkně je tam, působí to pohodovým dojmem obce, kde se ještě zachovaly lidové tradice.
    Přitom tento kraj jsem měl vždy spojeny s těžbou uhlí a ne zrovna příjemným životním prostředím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uhelné doly jsou ještě daleko. Kraj Moravskoslezský ještě není Ostrava. 😊

      Vymazat
  9. Krásné fotky.V Kozlovicích jsem nikdy nebyla,často jsem jimi projížděla,když jsem jako učeň jezdila z intru na víkendy domů, na Ostravsko.A přitom nejsou daleko od Rožnova.Ráda jsem se podívala a je to parádní tip na celodenní výlet,až bude teplo.Jinak Hukvaldy znám,jezdíme tam často.Děkuji a hezký zbytek neděle.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že mlýn přežije tuhle dobu nouzových opatření.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.