pondělí 1. února 2021

Zřícenina hradu Hukvaldy

 Zřícenina hradu Hukvaldy se nachází v Moravskoslezském kraji v okrese Frýdek-Místek, v podhůří Moravskoslezských Beskyd. Je velmi malebná s mnoha pěknými zákoutími a nádhernými vyhlídkami do krajiny.  Už jsme zde byli několikrát, ale nejvíc se mi líbí v kabátku babího léta, kdy to sluší nejen hradu, ale i mufloní oboře.  Jeli jsme autobusem a vystoupili  v obci Hukvaldy u hotelu. K hradu už je to kolem kostela a přes oboru kousek. 

(Dochovaná hradní kaple. Podíváme e do ní v samostatném vstupu.) 
A nyní po prohlídce hradu se kolem sochy lišky Bystroušky věnované památce hudebního skladatele Leoše Janáčka, dostaneme do obory a budeme pokračovat do Kozlovic k jednomu krásnému místu, které snad už nebudeme moci nikdy navštívit. Slyšela jsem, že jeho majitel provoz v této době také musel zastavit, ale zřejmě už nemá chuť znova otevírat pro veřejnost. Jestli je to pravda, je to velká škoda. Ale než se tam vydáme, ještě si sem dám pár fotek, jak to hradu sluší v jarním kabátku. 
Příště projdeme oborou, kde jsem kdysi fotila vysokou zvěř u krmelců a těšila jsem se, že si to zopakuji. 
Tentokrát jsem vložila nálož fotografií a zájemce o historii hradu jen odkážu na webovky hradu Hukvaldy. 
Zde je celá naše dnešní trasa na mapě, ale pokračování fotek až příště. 

16 komentářů:

  1. Hukvaldy, moje srdcovka. Dnes už tam žádnou rodinu nemám, dlouho jsem tam nebyla. Autobusové spojení nic moc a vlakové prakticky žádné. Na hradě jsem byla snad 100x, o prázdninách jsem pořád otravovala sestřenice ať tam se mnou jdou, jim to vzácné nebylo, bydlely pod hradem. Letos musím někoho přemluvit, aby tam se mnou jel. Zatím sleduju Hukvaldy jenom na Instagramum jsou tam nádherné fotky zasněženého hradu, takový jsem nikdy neviděla. Vždycky jsme k babičce jezdili v létě nebo na Dušičky. Maruš, moc děkuju, kokochala jsem se a těším se na pokračování :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivím se, že jsi na hrad jako malá chtěla stále chodit. Je tam tolik půvabných zákoutí, pro dětskou fantazii jako stvořené. S tím spojením je to opravdu horší. My jsme jednou dokonce šli až od dálnice přes Rychaldice a Dolní Sklenov. Bylo to nekonečné. A vraceli jsme se na autobus stejnou cestou. On tam jezdí autobus i z Frýdku, ale zrovna v našem čase nic nejelo. Později jsem to naplánovala přes Frenštát pod Radhoštěm a odtamtud směr Frýdek. Ale oni ty autobusy každý rok proberou a vytřídí.

      Vymazat
  2. Krása. My jsme na Hukvaldy šli s přáteli z Příbora, ale jeli jsme k nim autem. A nejvíc mi utkvělo, že jsou kolem cestičky stromy se zajímavými kořeny a byly pěkné na focení.
    Marie, hezký den ti přeji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty kořeny stromů jsou v hukvaldské oboře pověstné.

      Vymazat
  3. Majko, je to jeden z nejkrásnějších hradů a pro mně nezapomenutelný zážitek z jeho návštěvy. Nádherně jsi ho zdokumentovala.👍👍

    OdpovědětVymazat
  4. Na hradě jsme byli,je to moc krásný hrad.U té lišky jsme se s manželem fotili.
    Nádherné fotografie,které mě potěšily.Připomněly mi krásnou dovolenou.
    Hezký večer Maruško

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle je ale velkolepá zřícenina, většinou za ně označují kousky polorozbořených zdí.
    Pro Janáčka inspirativní místo a pro tebe také.
    Těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono všechno, co nemá neporušené paláce jsou zříceniny. A protože znám tuhle a třeba Helfštýn, tak mě takový Šostýn rozesměje.

      Vymazat
  6. Nádherná zřícenina hradu. tak o té už vím, ale nebyla jsem tam. Vlastně Moravskoslezský kraj neznám vůbec. Kdysi jsme byli ve Frýdku-Místku švagrovi na vojenské přísaze, ale to bylo jen o cestě tam a zpět a v sedmdesátých letech minulého století...Děkuji za moc hezkou podívanou a přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, kouzelné místo. Hrad byl impozantní. Líbí se mi různá zákoutí, ta ráda vyhledávám a fotím. Škoda, že je to od nás daleko.

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherný hrad Hukvaldy,byli jsme tam už mockrát,moc se mi tam líbí.My tam jeli pokaždé autem,takže to bylo bez problémů.Moc krásně jste hrad nafotila a zdokumentovala.Ráda jsem se pokochala a připomněla si tohle hezké místo,těším se na pokračování.Mějte pěkný večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  9. Na Hukvaldy jezdil kdysi manžel, já tam nikdy nebyla. Nádhera, snad se to podaří brzo napravit.
    Hezký den, Maruško, Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.