středa 24. března 2021

Praha 2018 3. část -Papilonia Motýlí dům

 Jsme po obědě, máme za sebou Muzeum filmových legend, památník na Vítkově a nyní to, kvůli čemu jsem do Prahy jela hlavně já. Tady bych dokázala strávit i hodiny. Papilonia neboli Motýlí dům sídlí v podzemí obchodního domu hraček, kočárků a jiných dětských radovánek  Hamleysv ulici Na Příkopě Obchodem projdete podle značek na zemi. U pokladny  Papilonie je možné si zavazadla a případné teplejší oblečení zamknout ve skříňkách. 

Pro mne byl tohle opravdu skvělý zážitek. Motýli si na nás sedali, Michalovi špacíroval jeden po ruce vzhůru (bude vidět zítra i na videu z celého výletu). A plni zážitků pokračujeme dle mapky na Staroměstské náměstí, kde mne překvapilo, že Husova socha už není potažená mědí, nebo se mi to jen zdálo? Také jsme viděli několik umělců, nad některými kousky mi zůstával rozum stát. 
Jak tohle ten Aladin dělá?
Protlačili jsme se přes Karlův most a prošli Kampou k mostu Legií.
Cestou po nábřeží jsem fotila Vltavu a  minuli jsme i ony "úžasné" plastiky Babies, které jsem ovšem nefotila.  Černá batolata v nadživotní velikosti s deformovanými obličeji. Toto dílo jsem nepochopila. Stejná mimina lezou i po Žižkovském vysílači. 
(kdo by nepoznal Národní divadlo)
Poslední ohlédnutí na mostě Legií a u ND nasedáme unavení na tramvaj a svezeme se alespoň kousek. Opět si zajdeme do pasáže Světozor na zákusek a kávičku a můžeme jet domů.  Našlapali jsme něco přes 13 km po městské dlažbě. Lukáškovi jsem koupila milovaného pejska, který se moc podobal jejich zesnulému westíkovi. Když nás starší syn čekal večer na nádraží a viděl Lukáše k pejskem, tak si myslel, že je živý. Ale i toho živého se nakonec Lukášek brzy dočkal. 

Kdo budete chtít, mrkněte zítra na video shrnující celý výlet tedy všechny části jednak v obraze, ale i se  střihovými filmovými záběry. 
Hezký den. přeji všem, kteří jdete právě kolem a moc děkuji za všechny komentáře. 

19 komentářů:

  1. Krásné fotografie Maruško. Motýlí dům je nádherný. já jsem si to před lety užívala tady za hranicemi v Německém Johnsdorfu. Je to krásné, když ti motýli sedají na ruce a vůbec se nebojí a ty barvy a druhy, které tady nevidíme. Je fakt že tam mají tropické podmínky a je tam teplo a vlhko, ale tam bych vydržela sedět dobu a jen je pozorovat. Ostatní fotografie jsou také moc pěkné. A těch 13 km po pražské dlažbě, to je tedy nápor na nohy a je fakt, že to dá zabrat. Děkuji za nádhernou procházku Prahou a přeji Ti příjemný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No užívala jsem si to tam. Nikdy předtím jsem nic podobného neviděla.

      Vymazat
  2. Unavení, ale těch 13 našlapaných km stálo za to. Praha je prostě Praha a ti motýli - no nádhera.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Překrásné fotografie.Podívat se do Motýlího domu byl můj sen,ale když jsem si přečetla,jaká je tam vlhkost,tak jsem to musela zamítnout.Manžel má problémy se srdcem a já také takové ovzduší nesnáším.Nemohu ani do botanické.Tak jsem se pokochala u tebe.Jinak Praha je prostě nádherná
    Maruško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já jsem si žádné informace dopředu nezjišťovala a tak proto jsem si to i troufla. Do sauny bych nevlezla, to bych měla pocit, že se udusím, ale tady mi to nepřišlo tak hrozné. Teplo tam bylo, ale mohli jsme si odložit v recepci a nebyl to zas tak veliký prostor. Vlastně jsem tu vlhkost ani moc nevnímala.

      Vymazat
  4. Maruško, v Praze jsem v Motýláriu nebyla, neb tam vnučky vzala druhá babička, ale jsem zvědavá to motýly ve Voticích, kam se taky chystám, už jsem viděla jiná motýlária - jedno v Itálii a jedno poblíž Frantovek. Pac a potěšení z tvého článku. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já jsem dosud nic podobného neviděla, a proto jsem byla tak nadšená. Kdysi jsem dělala pro jedny známé film z jejich tropické dovolené a měli tam záběry z motýlária ve volné přírodě, ale v sítěných voliérách. Bylo to nádherné. Proto jsem chtěla vidět, alespoň tu pražskou podívanou.

      Vymazat
  5. Maruško, obdivuji krásné fotografie motýlů. Jsou to nádherná stvoření. A umím si představit, že bych tam vzala i nějakou panenku.
    Teď jsem viděla mimino s deformovaným obličejem u https://duchodkaevka.blogspot.com/2021/03/zizkovska-vez-jeji-miminka.html a nelíbí se mi. Také mi uniká autorův záměr.
    Jinak jsem si další procházku Prahou moc užila.
    Měj klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, s panenkami v motýláriu by to bylo úžasné. Určitě by si nějaký motýl sedl i na ně a měla bys krásné fotky. Jinak jsem ráda, že nejsem sama, komu se ta obří mimina nelíbí. Anatomicky dokonalé batole a obličej rozšlápnutý. No děs.

      Vymazat
  6. Je to opravdu zvláštní zážitek, když na tebe sedne křehký motýl. Byli jsme v podobném domečku v čechách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem viděla videa známých ze zahraniční dovolené a tak jsem to chtěla vidět alespoň v malém tady. Jsem ráda, že jsem měla tu možnost. je to opravdu moc pěkné.

      Vymazat
  7. Majko, krásné fotky, jak motýlů, tak i z procházky Prahou.👍👍👍 Vůbec jsem netušila, že jsou pod Hamley's motýli. My na ně jezdíme pravidelně do botanické zahrady, kde bývají ve skleníku Fata Morgana. Tedy loni jsme nebyli a na letošek to také moc nevidím.
    Měj hezký den. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zase ještě nebyla v botanické ve Tróji a také se tam ještě chystám. Trója je ještě v našich plánech, ale kdy se uskuteční nevíme. je to takové divné, když si člověk nemůže plánovat a těšit se.

      Vymazat
  8. Procházka Prahou nádhera a motýli ještě hezčí....Kráasně jsi to nafotila a popsala...Jako bych tam byla..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, hlavně nám vyšlo počasí. Ta fotogenická obloha sehrála na fotkách také svou roli. Motýli jsem obdivovala dříve jen na videu známých ze zahraničí a netušila jsem, že to mohu vidět v menším i u nás. Takže volba pro mne byla jasná, jakmile jsem se to dověděla. :)

      Vymazat
  9. Podobný motýlí svět s rostlinstvem jako z džungle jsme kdysi viděli v Brně, je to však určitě nejméně 15 let.
    S těmi mraky jsou fotky Prahy velmi působivé, mají dramatickou atmosféru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo já těmto mrakům říkám, že jsou fotogenické. Nemám ráda úplně vymetenou oblohu. Nevěděla jsem, že v Brně je nebo bylo také Motýlárium.

      Vymazat
  10. Maruško, teď jsem si uvědomila, jak dlouho to je, co jsme obdivovali krásu motýlů...
    Obešli jste toho opravdu hodně, mou milovanou Kampu, i kafíčko jste stihli...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Kampě jsem si kdysi se synem a dcerou sedla přímo pod Karlovým mostem do venkovní zahrádky. krásný výhled na řeku a lodě, ale kolem samá nemčina, angličtina a podobně a i číšník mne oslovil myslím německy, protože jsem spustila německy, že bych si dala dvě kávy a minerálku. Ale nevím proč, zalekla jsem se toho, že mluvím školskou němčinou a tak jsem se zarazila a vyhrklo ze mne následující: "Máte kafé?" Prostě jsem to vylepšila a já i číšník jsme se zasmáli, protože on odpověděl něco v tom smyslu, to by bylo, abychom v kavárně neměli kafe. :D

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.