čtvrtek 20. května 2021

Polsko-Krakov-Wawelské návrší

 Po prohlídce Starého města v Krakově jsme se šli podívat na další velmi lákavou památku tohoto polského města. Wawelské návrší je nevelký vrch ( 228 m n.m.) nad řekou Vislou. Na návrší z jurského vápence stojí Královský hrad a katedrála sv. Stanislava a Václava. Spolu s centrem města Krakova je zanesen na Seznamu světového dědictví UNESCO.

Do areálu Wawelu se vchází ze dvou směrů a vyjít se dá i Dračí slují, která vyúsťuje na břehu Visly. Potkáte tam určitě i draka, kterého dle pověsti udolal Krak. Tuto jeskyni obývali lidé již v době kamenné a opevnění tu bylo již v době středověku. Pravděpodobně z 9. století pocházejí zbytky dřevěného kostela. Z 10. století pocházejí základy dvou předrománských kostelů, asi nejstarších kamenných staveb na Wawelu.

Příště si více prohlédneme katedrálu. 



9 komentářů:

  1. Tak jsem si návštěvu tohoto místa pěkně připomněla.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Majko, krásné fotky. 👍👍 Pro mně navíc připomínka krásných dnů strávených v Krakově. Tehdy nám část dne propršela, ale když jsme se z Hlavního náměstí vydali směrem k Wawelu udělalo se hezky.
    Měj prima dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško to jsou zase moc krásné fotografie a já Ti děkuji za hezkou procházku Krakovem, kam se já nepodívám. Moc hezká reportáž. Přeji Ti příjemné dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  4. To jsou moc krásné památky a nádherné fotografie.Moc se mi líbí s těmi barevnými tulipány.
    Maruško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  5. Tento kout je opravdu nádherný, vzpomínám si, že na promenádě u řeky byl plechový drak, kterému z tlamy vždy pár vteřin jednou (myslím) za minutu šlehaly plameny.
    To arkádové nádvoří je také krásné, podobné mají naše zámky Opočno a Bučovice.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkná prohlídka, díky a těším se na příště. Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné!
    Děkuji za procházku, Maruško a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Do Krakova se asi nepodívám a tak jsem ráda, že jsem se tam s Tebou mohla podívat a užít si krásnou procházku.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.