pondělí 16. srpna 2021

Rozhledna Hanse Kudlicha a Stříbrné jezero v Opavě

Na šestý den dovolené jsme měli v plánu odpočinek a koupání ve Stříbrném jezeře.  Vše je ale jinak. Noční déšť a ranní mlha nás odradila a domluvili jsme se na rozdělení zítřejšího výletu na dvě části. Měli jsme jít na Rozhlednu v Úvalnu a odtud pěšky na Cvilín nad Krnovem a do Krnova. Na Cvilín pojedeme zítra a dnešní odpočinkový den věnujeme rozhledně na Strážišti, která byla postavena na počest místního významného rodáka Hanse Kudlicha.

Autobusem jsme jeli do zastávky Úvalno kulturní dům a dál šli pěšky obcí stále do kopečka, jak jinak, když na rozhlednu. Už ráno rozpálený asfalt docela unavoval.
Hned pod rozhlednou mají pěkné koupaliště. Škoda, že jsme si nevzali plavky.  Plavky jsme si mohli vzít i kvůli koupání ve stříbrném jezeře, ale když nevím, jak to na místě vypadá třeba s převlékáním, tak koupání většinou odkládám.  jsme na rozhledně.
Rozhledna je zajímavá svou historií, ale i tím, že v sobě skrývá mauzoleum Hanse Kudlicha.
Rozhledna má dvě vyhlídkové terasy
Kousek od rozhledny je restaurace, avšak otvírá se až odpoledne. my si tedy vyklepeme cosi pichlavého v botě a jdeme zpět na autobus.
Malé štěně se u jednoho domku rozhodlo, že půjde na výlet s námi. Měla jsem strach, aby ho něco nezajelo nebo se neztratilo.
Cestou zpět už jsem si nesla nad hlavou deštník. Jít po asfaltu v tomto horku je opravdu zabijárna a dokáže unavit. Konečně jsme na zastávce a jedeme zpět do Opavy, ale vystupujeme na zastávce  Šeděnkova. Projdeme na náměstí Svaté Trojice, kde je restaurace se slibným meníčkem. Najedli jsme se výborně, levně dosyta a jdeme ke stříbrnému jezeru.
Kolem jezera jsme prošli na autobus a jeli už domů. Na Dolním náměstí v Opavě jsme si poseděli u alkoholického mojita.

Dnešní trasa na rozhlednu

Trasa stříbrné jezírko

A zítra již nás čeká poslední výlet naší dovolené.