čtvrtek 7. října 2021

Průzkumná výprava

 Tak asi do konce roku a možná i déle nedoporučuji rekreačně navštívit Valašské Meziříčí.  Prostě, kdo sem nemusí, nejezděte.  Opravu výpadovky směrem na Rožnov řeší několik objížděk. Problémy mají i pěší a  s různými etapami se mění i výlukové jízdní řády MHD.    Chci-li jet na zahradu, musím jet stejnou linkou jako dosud, ale vzhledem k jednosměrnému vedení linky až na konečnou bez zastávky oklikou. Na konečné (točně) počkat dle jízdního řádu a teprve sjet dolů do obce, a vystoupit na příslušné zastávce. Ranní spoj čeká jen 3 minuty, tak to není problém, ale o víkendu je to mnohem horší.  Musím prozkoumat jinou cestu. 

Vydala jsem se podle mapy cestou necestou přes okrajové části obce a přes les.  Prostě zkratkou přes Kulíšek :) Až nyní při studiu mapy jsem objevila cestu kratší, snad tedy příště. Stoupám do kopce a zastaví mne cedule oznamující soukromý pozemek a vstup zakázán. Na mapě je cesta vyznačena a navigace říká, že jsem tu správně. Jdu dál  zarostlou pěšinkou na jejímž konci je plot. Naštěstí tu není branka, ale malý kousíček na projítí. No, co vám budu povídat, chvílemi jsem fakt musela použít mapy v mobilu, který věděl lépe než já, kde právě jsem. Ale užívala jsem si výhledy a les, nespěchala jsem. 
Jé, vidím naše sídliště kousek pod obzorem asi tak uprostřed. Ráno se fotí špatně. Část krajiny je již ozářená sluncem a část tone ve stínu.
A již jsem se ocitla na známém místě, kousek nad naší zahradou. No ale když už jsem až tady, podívám se k obrázku a na nově zbudovaný přístřešek pramene Jarošovka. 
Tam po té silničce dole kolem domků  jsem už dnes  šla.
A jsem "U obrázku"
Kousek za cestou je pramen, ale tam vás zavedu  příště. Následující fotky jsou už jen návrat na rozcestí k zahrádce. 
A kudy jsem dnes šla na zahradu? TUDY
Poslední trochu neschůdný úsek musím opatrně.  V zatáčce úvozu je dost polámaných větví, bojím se uklouznutí. Manžel vůbec neví, kde jsem, protože jako obvykle jeho telefon, kterým by se o mém rozhodnutí změnit trasu dověděl, je nedostupný. Ale už mi volá, když jsem u brány zahrady. I on akorát přijel na kole. V pondělí byl nádherný den, užívala jsem si ho a udělala zase kus práce. Ale tuto "zkratku" asi běžně používat nebudu, o víkendech budu tedy odpočívat doma. 
Vám všem přeji pohodové dny. 

9 komentářů:

  1. Maruško, krásné fotky z průzkumné cesty. Někdy různé objížďky opravdu komplikují naše životy. Ale ty jsi se neztratila. Navigaci v mobilu nemám, tak by mě asi museli hledat.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, já jsem si jen zapla aplikaci mapy.cz a tam mi to ukázalo moji polohu. Navigaci po trase jsem ani nezapínala.

      Vymazat
  2. Maruš, dneska jsem byla ve městě, je to hrůza všude fronty aut a to bylo dopoledne. Odpoledne jedu s Evčou do Fontány, snad se tam nějak dostaneme. Tou cestou jak si šla od Kulíšku se kdysi normálně chodilo k Obrázku, už jsem na ní zapomněla, bývalo tam v jednom místě hodně mokro a muselo se jít mimo chodník :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Majko, udělala sis krásnou procházku cestou na zahrádku a báječně jsi jí zdokumentovala.👍👍👍
    Opravy silnic nám dokáží zkomplikovat život. U nás se chystá oprava výpadovky na K.Vary, která bude jednosměrná. Má to trvat zhruba dva měsíce. Směr do centra bude veden až po vedlejší čtvrti s návratem na původní trasu kolem Motolské nemocnice. Tam je to už ucpané teď. Opravit se to musí. Ale bude to za trest.
    Měj hezké dny. 🍂🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, krásná procházka u PC ☺,ty jsi to měla horší, zvláště ten poslední úsek.
    U nás se opravují silnice ve městě a hodně rychlým tempem, současně i probíhala výměna potrubí. Obdivovala jsem zručnost řidičů, jezdilo se jedním pruhem - oba směry, druhá část dvouproudovky byla uzavřena. A pracovalo se nad 100%☺

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za info, ale můj postoj k objíždění je takový, že tyto překážky neřeším a vůbec ne ty silniční. Pokud někam chci, tak si klidně zajedu. V životě mě potkaly tři zásadní objíždky a nejednalo se o provoz na komunikacích. A žádná z těch tří grácií nikdy nedokázala zajistit, abych nejel tam kam jsem měl namířeno. Pokud tedy nemají za prsty kovidovou nákazu. :-D člověk se nesmí nechat omezovat, protože by nemohl pak navštívit spoustu zajímavých míst.

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou nádherné fotky přírody, ve Valašském Meziříčí jsem ještě nikdy nebyla, ale vidím, že je tam krásně ♥♥

    OdpovědětVymazat
  7. Krásná cesta, Maruško!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Maruško, moc hezká cesta a příroda. Dávej na sebe pozor. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.