úterý 26. dubna 2022

Výlet do Brna 1. část

V Brně už jsme byli vícekrát, dokonce jednou na týdenní dovolené poblíž přehrady, ale tentokrát mne lákala návštěva  Papilonie. Na blogu měla motýlky vyfocené blogerka Eva a já jsem vůbec nevěděla, že v Brně  něco takového je. Protože znám Motýlí dům  v Praze a byla jsem z něho nadšená, nemusel mne syn k návštěvě dlouho přemlouvat.  Vyrazili jsme v sobotu 23.4. vlakem s jedním přestupem v Hranicích na Moravě. Do Brna jede z Valašského Meziříčí více spojů i jinými trasami, ale nemám ráda přesedání, jak se říká "na knap", tedy s 5 minutovým přestupem. Co když bude mít první vlak zpoždění?  A v Hranicích je času dost. Do Brna jsme přijeli chvilinku před devátou hodinou a Papilonie otevírá až v 10.  Tak se zatím projdeme uličkami a náměstími středu města. 
BRNO
Na náměstí svobody probíhá, nebo bude probíhat později, pivní festival a stánky překážejí širšímu focení.  Mně to moc nevadí, tady už to notoricky známe a možná i mnozí čtenáři mého blogu. Že vám chybí brněnský "orloj" nebo spíše hodinový stroj? Nebojte určitě ho zmíním příště, budeme totiž chytat i kuličku. 
Motýlí dům je již otevřen, můžeme vstoupit. Ale vás tam zavedu zase v příštím vstupu. 
Všem přeji pěkný den. 

14 komentářů:

  1. V Tróji v Botanické teď taky byli motýlci, původně jsem zamýšlela tam jet, ale počasí bylo natolik hnusný, že jsem si říkala co bych pak dělala na chatě. A navíc jsem potřebovala makat na zahradě. Na Příkopech jsem v Papilonii byla s Blondýnou, ale zašla bych si tam klidně ještě jednou, asi to tak udělám při příští cestě druhý květnový víkend na chatu. Stejně musím v sobotu jet do centra, tak to pak můžu střihnout tramvají dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ještě nebyla v Tróji, jenom Na Příkopech. Trója mne láká i jinými lákadly. Snad se mi to někdy podaří.

      Vymazat
  2. Maru, v Brně jsem už hodně let nebyla. Motýlí farmu jsem viděla v Itálii a také poblíž Soosu u Fr.Lázní, je to pěkné ty krasavce pozorovat.Díky, žes nás tam vzala. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám Brno spíše po ruce než Prahu a jaro v Brně je také krásné. Kolem hradu Špilberk jsou krásné vyhlídky a park až k Petrovu. Ten den se opravdu vydařil.

      Vymazat
  3. Maruš,Brno dost znám,mám tam dceru vnučku i pravnučku,jezdím tam často.Ale zmiňuješ ten brněnský "orloj".Nevím jak komu,ale mně se vůbec nelíbí.Koluje na něho hodně pikantních vtipů a poznámek.Ale každý má jiný vkus,tož asi tak.Město je jinak moc hezké...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím o tom, že ten stroj času je diskutovaný od samého začátku. Také se mi nelíbí jeho provedení. Ten hanlivý název mi ale nepřipomíná. Spíše v něm vidím zahalenou muslimku a to mi vadí. Ale Michal si chtěl chytit kuličku.

      Vymazat
  4. Moc hezké fotografie Maruško. V Brně jsem byla několikrát na školení, ale z města jsem toho moc neviděla. Školící středisko jsme měli dost daleko od středu města a tak jsem většinou zůstávala na hotelu, protože jsem se stejně musela většinou učit na zkoušky.

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško, v Brně jsem nebyla už hodně dlouho. Až teď sTebou... Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také zdravím, Lenko. Brno mám blíž než Prahu a tak sem občas zavítám.

      Vymazat
  6. Maruško, Brno moc neznám, je to spíš tranzitní město nebo nějaká práce ve firmě na okraji. Ale jednou jsem si to užili, hotel úplně v centru a tak mi jsou místa na tvých fotkách známá.
    Děkuji za připomenutí a těším se na pokračování. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla doba, kdy jsem Brno neměla ráda, když jsem tam jezdila každý víkend za synem do nemocnice skoro 3 měsíce. Ale už je to čtvrt století zpět. 🙂Měj hezký den.

      Vymazat
  7. V Brně jsem nebyla už hodně let.Přitom od nás jezdí vlak i autobus.Ráda jsem se s tebou prošla,je tu hodně zajímavých míst.
    Krásně jsi vše nafotila.
    Maruško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  8. Maruš, rada s tebou na blogu cestuju. Děkuju za zprostředkování🥰

    OdpovědětVymazat
  9. Na Zelném trhu stojí také zato vstoupit do vestibulu 5* hotelu Grandezza, je opravdu skvostný, dříve v té budově sídlila Právnická fakulta Masarykovy univerzity.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.