pátek 27. května 2022

Kroměříž-Podzámecká zahrada po revitalizaci

 

V podzámecké zahradě jsme se procházeli již několikrát, ale tentokrát jsme zaznamenali změny už i tak krásného parku s vodními plochami a zvířátky. I když mi trochu chyběla zvěř vysoká ve výběhu, mohli jsme se kochat s pávy, jejichž chov je zde již dlouholetý a pávi se mohou procházet po zahradě a dokonce se ukrývají i v korunách vysokých stromů. Jeden samec nám předvedl námluvní tanec, předváděl se před samičkami, které si ho vůbec nevšímaly, ale on byl neúnavný. I když tančil ve stínu, zkusila jsem jeho počínání natočit.  Překvapily mne nutrie, které po nás chtěly něco dobrého. Do jednoho z rybníku byl vysazen páreček, který se chlubí dvěma potomky. 

Všechny chodníky jsou upraveny, břehy rybníků jsou viditelně opraveny a moc se mi líbilo, že louky zůstávají neposečené a jen kolem chodníků je posečen široký pruh. Kdybych byla v parku sama, určitě bych se více zadívala foťákem právě do té trávy.  Podzámeckou zahradu obyvatelům města závidím. Bydlet tu, jsem tam snad stále. A máte-li chvilku, pojďte se mnou na procházku. 

Fotek bylo tentokrát opravdu hodně, ale třeba nejste tak unavení jako já v sobotu, když jsem konečně spokojeně seděla ve vlaku zpět. domů. A jestli máte ještě kapku sil, mrkněte na videa na konci. 
A to je opravdu všechno. Přehlídku některých folklorních souborů jsem proležela nebo proseděla stranou  ve stínu pod stromem a reportáž ponechala na synovi. To už jsem ani nefotila ani nenatáčela. 
prima den přeji všem, kdo tohle se mnou absolvovali. 

19 komentářů:

  1. Byla jsem tam a líbilo se mi tam taky moc.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už několik let plánuju, že se tam podívám na podzim, ale ještě mi to nevyšlo. :) Ale pamatuju, že tam byly před revitalizací parku i dost zastoupené rododendrony a ty jsem tam nyní neviděla a při tom je jejich čas kvetení. Nebo jsou jen v místě, kam jsme nezašli, ale mám dojem, že jsme park prošli celý.

      Vymazat
  2. Páv parádní a přesně takhle oprsklý jsou nutrie v Praze na Střelečáku..... kachničky mandarínské jsou kouzelná stvořeníčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty nutrie, jsou takové přerostlejší krysy. :-D Na mandarínských kachničkách se stvořitel vyřádil. Měl zrovna skvělou a tvůrčí náladu. :) Ty s červenou hlavou jsem ještě neviděla a jsou chudinky jako bradavičnaté stařenky.

      Vymazat
    2. To jsou kachny pižmové, nebo se jim také říká husokachny, v obchodě se prodávají pod názvem barberie Jsou to kachny chované v domácnosti na jídlo, rychleji rostou než naše tradiční bílá kachna, nejsou tak tučné tudíž se ti tolik nevypečou. Jeden čas jsme je taky pěstovali.....

      Vymazat
    3. Díky, tak se pak třeba objeví na jídelníčku v zámecké restauraci. :-) Já jsem právě kachnu nikdy nepekla, protože za můj první pokus za mlada mě tchýně dost sjela, že je moc tučná. Tedy ta kachna, ne tchýně. :) Ale kdysi jsme si dali s bráchou v restauraci grilovaná prsíčka se šťouchaným bramborem a to byla delikatesa.

      Vymazat
  3. Díky za možnost vidět tak krásná místa. Často si říkám, proč si lidi vymýšlejí tolik různých atrakcí a zábav, když příroda zabaví a okouzlí nejvíc. Tak ať se daří.

    OdpovědětVymazat
  4. Marie, krásný výlet do zahrady, kterou neznám. A ti pávi, to je nádherná podívaná.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško, užila jsem si. Děkuji a zdravím. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško, moc hezké. Prohlédla jsem si všechny fotografie a videa dvakrát.Měj se moc hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherná zahrada a zvířátka,ať se daří i nadále,pěkné dny...

    OdpovědětVymazat
  8. Maruš, ráda jsem se pokochala. I na videa mrkla, pěkná nutrii rodinka. Páv je nádherný i kačenky. Nedivím se, že si byla z výletu unavená, taková cesta dá zabrat. Měj hezký víkend 🥰

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za pozvánku. Z tvého psaní i videí jsem pochopila, že bych si tam mohla udělat výlet - nebo se sousedou v autě. To by byl příjemný den, jen se strefit do počasí. Mají to pěkně upravené - není divu, když je tam zahradnická škola. Nebo se pletu? Nevadí, příjemně jsem se bavila při sledování a tobě děkuji za všechny fotky a videa, navíc za dobrou pozvánku. Pěkný víkend přeji :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru výlet si tam se sousedkou určitě někdy udělejte. Kroměříž je krásná.

      Vymazat
  10. Tam jsme se taky podívaly,ale my jsme se vezly malým autíčkem-pěšky bych to nezvládla.
    Prostě Kroměříž je nádherné město.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně lidí se projíždí tím kolovláčkem. Já jsem to jednou s vnukem jela také. :)

      Vymazat
  11. To je tedy zajímavé, v Kroměříži jsme byli několikrát a i letos bychom tam chtěli zavítat, ale pávy a nutrie si vůbec nevybavuji. Asi to bude tím, že chodíme jen do Květné zahrady a do zámku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podzámecká zahrada je nádherná. V jedné části u zámku je i francouzská zahrada s vodotryskem. Už jsem ji na blogu měla také. V zahradě je paví dvůr, ale pávi chodí i mezi lidmi. Nutrie jsou do rybníka nasazené asi nově, protože jsem je tam také dříve neviděla a i to molo bylo jinak. Park je revitalizovaný a stojí za návštěvu A hlavně je zdarma. :-) na rozdíl od květné zahrady, která je ovšem po rekonstrukci také skvostná.

      Vymazat
  12. Úžasná procházka, Majko. Krásné fotky a parádní videa. V podzámecké zahradě jsme kdysi byli, ale jen na skok a před revitalizací. Už se tam určitě nedostanu, takže díky za moc pěknou podívanou. :) Hanka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.