neděle 11. září 2022

Dovolená 2022 - 2.den- Moravský Krumlov-Slovanská epopej

Do Moravského Krumlova nás při naší dovolené v nedalekém Znojmě zavedla Slovanská epopej. Cyklus dvaceti pláten Slovanské epopeje Alfonse Muchy vznikl  v letech 1910-1928.  Jak toto dílo vznikalo, včetně přípravy, realizace i světovém věhlasu se samozřejmě dočtete i na stránkách moravsko-krumlovského zámku, kam se výstava v roce 2021 vrátila jako zápůjčka od Galerie hlavního města Prahy. 

Doporučuji tedy více informací ZDE. Já jen mohu ke svým fotkám říci, že fotografovat taková díla není vůbec lehké, zvláště, když nejste ve velkém prostoru s obrazy sami.  Od obrazu je dobré si držet odstup, abyste ho dokázali pojmout a vnímat jako celek. Když však chci jako fotograf dostat celý obraz do záběru, nevyhnu se ani návštěvníkům. Obtížné je i věrně zdokumentovat barvy obrazů. Proto berte fotky s rezervou.

Obrazy nejsou v mých fotkách seřazeny, tak jak byl cyklus vystaven, protože jsem se snažila vracet se, zda již není u obrazu tolik lidí a pořadí si již nepamatuji. :)
Pro mne, obyčejného přízemního tvora bylo tohle dílo velkolepé a cítila jsem se opravdu maličká.
Hezký den.

14 komentářů:

  1. Maruško,to je naprosto úžasné.Velkolepé dílo.Vidět to na vlastní oči by byl pro mě velký zážitek.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že pro každého by to byl velký zážitek. Jsem ráda, že jsem měla tu čest.

      Vymazat
  2. No jsou to neuvěřitelné rozměry těch pláten ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedovedla jsem si to představit. Byla jsem hodně ohromená.

      Vymazat
  3. Maru, to víš, nafocené to nikdy není takové, jako když si to tam prohlížíš rovnou. Ale i tak jsi svými snímky mnoha lidem tu krásnou práci Muchy přiblížila, povedlo se.
    Ať se ti i nadále daří! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, velkolepá díla ! Na vlastní oči určitě nádherný zážitek. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško, ráda jsem zavzpomínala na naši návštěvu MK.
    Děkuji a zdravím. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Slovanskou epopej jsem viděla taky na vlastní oči před nějakým rokem v Praze. Prostě úžasné !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, čekala jsem velké dílo, ale tady mne ten prostor ohromil.

      Vymazat
  7. Hanka/kaleidoskop-podle-hanky.blogspot.com
    Slovanská epopej mě hodně zaujala, proto jsem 3x vážila tu dlouhou cestu od nás do Veletržního paláce. Byli jsme i na zámku Zbiroh, kde to pan Mucha maloval, protože tam měl ke svým rozměrným dílům prostor. Je to vaječná tempera.
    Škoda těch lidí na fotkách, ale s tím nic nenaděláš.
    Přeji další podobné výstavy. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zase možná, že sem tam nějaký člověk dá vyniknout těm rozměrům pláten. Ve Zbirohu jsme měli kdysi dávno příbuzné, no vlastně taťka tam měl strýce, který byl farářem v místním kostele. Jako dítě si z návštěvy moc nepamatuji a strýc už myslím ani nežije.

      Vymazat
  8. Slovanská epopej je nádherná.navštívila jsem před léty.....

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.