pátek 16. září 2022

Dovolená 2022- 3. den-část 3 - večerní procházka Znojmem

S dostatečným předstihem jsme si rezervovali místa na Degustaci vím, která se ve Znojmě koná s pravidelností. Měli jsme štěstí, že jsme se s naší dovolenou trefili do tohoto termínu.  Ještě nikdy jsem na podobné akci nebyla. Před 19 hodinou jsme se usadili na nádvoří znojemského podzemí. Právě proto, že nejsem žádný znalec, sedli jsme si do koutku. Nejdřív jsem netušila, k čemu je na stole i láhev s vodou a plechový kyblíček na led bez ledu. Ale nakonec mi to došlo, když nám obsluha do jedné skleničky dolévala různá vína, která vinař vždy představoval. Aby si vína navzájem nevnucovala svou chuť a vůni, sklenička se vypláchne a voda se vylije do kyblíku. Dostali jsme i vynikající sýr nakrájený na kostičky. Ochutnali jsme celkem 7 tichých vín. Po skončení akce jsme se šli projít opět na hrad, odkud jsme cestou domů slyšeli hudbu. Byla jsem hodně překvapená, kolik lidí  na hradbách tráví letní večer. Ta atmosféra mne dostala a navrhla jsem, že bychom se mohli podívat na Masarykovo náměstí, kde prý by měl troubit ponocný. Ano zastihli jsme ho akorát na odchodu. No nevadí. Horký den se proměnil v příjemný večer.
Jdeme spát. Zítra nás čeká poslední den, neboť ten pátý již budeme na cestě domů. 
Hezký den všem, kdo jste si udělali čas na procházku se mnou. 

8 komentářů:

  1. Ve Znojmě jsem byla jen jednou, hráli jsme tam loutkové v rámci jakési přehlídky. Byli jsme tam dva dny, ale město jsem měla okouknuté jen v určité části. Moc pěkná atmosféra na Tvých večerních fotkách.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Ani se nedivím, že to na hradbách žije! To je naprosto luxusní místo pro letní teplé večery. A obzvlášť dá - li se k tomu i popíjet dobré vínko! Hezké večerní fotky....

    OdpovědětVymazat
  3. Znojmo a víno, teplý letní večer, co víc si přát? Měli jste se královsky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, nádherná procházka v mém rodišti.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotografie opravdu moc. Také jsem se toulala večerní Telčí a byla jsem tak unešena tou krásou, že jsem pak v hotelu nemohla usnouta pořád prohlížela ty záběry. Škoda, že nemám stativ. To se fotilo lépe než z ruky. Děkuji za hezkou podívanou a přeji ti krásný víkend.





    OdpovědětVymazat
  6. Ach, ty letní večery... Po těch se mi vždycky trochu stýská...
    Děkuji za krásnou atmosféru na fotkách, Maruško a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Mám ráda procházky městem,když se šeří.Temná zákoutí a kouzelné uličky.
    Fotografie jsou nádherné a moc se mi líbí v černobílém pojetí.
    Maruško,hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.