sobota 19. srpna 2023

Srní - Z Antýglu na Čeňkovu Pilu

Vyjíždíme ze skanzenu Finsterau v Německu a čeká nás pěší 7 km procházka kolem řeky Vydry na Šumavě. Začalo opět pršet. Radar v mobilní aplikaci slibuje, že jde  jen o přeháňku a než dojedeme na Antýgl bude opět prát slunce.

Trasa na mapě

Podle itineráře zájezdu jsme měli na trasu startovat v Čeňkově Pile a po červené značce jít na Antýgl (kde jsme kdysi dávno s rodiči kempovali při poznávání Povydří) mírným stoupáním proti proudu řeky . Proto i na mapce je tato trasa.  Delegátka navrhuje jít opačně, což všichni vítají. A opět je tu možnost, že kdo se necítí na 7 km, může se nechat na Čeňkovu pilu převézt autobusem. A to jsme zvolili i já se synem.  Na Čeňkově Pile je krásně a raději si tam v klidu poobědváme a projdeme se bez spěchu a v pohodě.  Zatím však ještě sedíme v autobuse a doufáme, že slunce se z mraků přece jen dostane.  Fotím z autobusu.
Jsme v Čeňkově  Pile a oběd si dáváme  na terase  restaurace Bystřina. Sluníčko už je opět na obloze v plné síle.
Po obědě jdeme procházkou k vodní elektrárně Čeňkova Pila na soutoku Vydry a Křemelné.
Poseděli jsme si nejen u řeky, ale i v kafírně, dali jsme si zmrzku, prostě pohoda. Když jsme viděli přicházet účastníky, kteří šli pěšky, vypadali docela uštvaně. Prý všichni šli hodně rychle. Tak to jsem byla ráda, že jsme byli mezi těmi, kdo se svezl autobusem. Na procházku po areálu už nyní moc času neměli.
Sedáme do autobusu a jedeme směr k domovu. Cesta je dlouhá už jen nutné zdravotní zastávky. V dálce vidíme hrad Kašperk, kde jsme byli včera.
A přece ještě jedna překvapivá nečekaná zastávka. Krátký článek si nechám na příště.
Hezký den.

1. Maruško,mám u Tebe skluz a vy byly na úžasné dovolené,navštívili jste krásná místa.👍

1. Marti tolik jsme toho mohli navštívit díky 3 dennímu zájezdu. Dovolenou jsme absolvovali pak po týdnu práce na zahrádce. Červenec a srpn je opravdu náročný na akce
      Nyní zase sklízíme úrodu, zavařujeme....😊

2. No je to tam krásné, o tom žádná...

1. Šumava bývá drsná, ale když se podaří počasí, tak je to opravdu kouzelný kus naší země. Ale kde není? Jeseníky, Beskydy, Krušné hory, Krkonoše, Jizerky...Proto se mi také líbí současná reklama Kauflandu na zeleninu.

3. Marie, sem jezdíme téměř každý rok. V létě většinou chodíme trasu Čeňkova Pila - Turnerova chata a zpět, v zimě pak Antýgl- Turnerova chata a zpět. Miluji to tady. Krásné fotky. Pa D.

1. Šumavu jsme procestovali, když jsme bydleli poblíž a párkrát jsem se tam vrátila z Beskyd soukromé nebo se zájezdem. Krásný kraj. Škoda, že za mého mládí nebyly takové fotografické vymoženosti jako dnes. Měj se hezky a užívej si vnučku co můžeš. Moji vnoučata středoškoláci už o Babiččino mazlení nestojí. 😄

4. báječná reportáž, krásné fotografie! Přeji krásné letní dny.

1. Moc děkuji, i tobě přeji krásné počasí a zdraví na procházky s foťákem.

5. Měla jsi Maruš hezký výlet Šumavou,je tam moc hezky.Absolvovala jsem to v r.2021 s naší partou a byla jsem také nadšená.Měj se hezky a opatruj se....

1. Naštěstí nám přálo počasí. Bylo to fajn i přes ty některé potíže. Měli jsme skvělou delegátkou. Nikde žádné prostoje, na všechno dost času a velká variabilita tras s ohledem na zdatnost účastníků. Také si ještě užívej léta v pohodě.

6. Maruško,měli jste krásný výlet,fotografie jsou nádherné.Byli jsme tu na dovolené,byla
    s námi 16letá dcera té bude už 50.Z tu dobu se to hodně změnilo.
    Měj se hezky

1. Jituško. Ono se to mění všude. Když jsem před pár lety zavítala do Horšovského Týna byla jsem velmi mile překvapena revitalizací zámeckého parku a musela jsem u staršího i nového článku uvést rok, aby nedošlo k nějaké mýlce.

7. Maruško, je tam krásně. Ráda jsem si zavzpomínala na naše červnové pochodování Šumavou...
    Děkuji za fotky a přeji příjemný večer, Helena

1. Máš pravdu. Když je ale špatné počasí, umí být Šumava drsná. 🙂

8. Ta místa jsme navštívili před několika lety při pobytu na Šumavě, přítel je "Šumavák", tak mnohá místa zná. Ovšem moudré rozhodnutí v horkých dnes si trasu zkrátit autobusem, proč ne? Není nutné se "ztrhat". 😄

1. Já jsem to tam s rodiči pochopila, když jsme žili ještě na Domažlicku.Táta byl velký turista a vraceli jsme se tam párkrát i z Moravy, ale to už jsme jezdívali většinou na Slovensko.

9. Šumavu jsem si užila před několika lety a ráda si ji zopakuji. Ta cesta k Čeňkově pile se mi také moc líbila, měli jsme štěstí na krásné počasí.

1. Povydří jsem kdysi zažila i v bouřce a to bývá Vydra hodně divoká. A ta cesta nebyla tenkrát tak upravená. Šumava je moc krásný kout naší země. Měj se hezky.

10. Maruško to je nádhera. Fotky si opravdu vychutnávat a díky za krásnou procházku Šumavou.