pátek 1. září 2023

Potkali se u Kolína

Vzpomínáte na dva medvídky? Do Kolína jsme se jeli podívat hned druhý den, tedy v neděli. 23. 7. Naši návštěvu rozdělím na dvě části.  V té první se projdeme městem a v té druhé navštívíme Bartolomějské návrší.

Letos jsem neměla vytištěný itinerář s vypsanými jízdními řády a vytištěnými mapami. Mapky jsem si připravila on-line a uložila a měla je v mobilní aplikaci. Měla jsem jen seznam cílů a  stačilo jen vybírat podle počasí. Dnes jsme tedy jeli autobusem do Kolína a startem naší procházky byla zastávka Poliklinika. Kolín má spoustu krásných domů, nádherné náměstí, krásné kostely i parky. Nebudu opět dlouho řečnit..
Tyto historické kašny se mi líbí mnohem více než  ty moderní osvěžovače tryskající přímo z dlažby, jako to máme třeba v našem městě. A když v místě není historická kašna, vyřešili to úžasně ve Veselí nad Moravou, kde jsou velké bazény s několika vodotrysky a posezení přímo u bazénů.
Po výborném obědě v Naivní restauraci (já měla noky s kuřecími kousky ve smetanové omáčce se špenátem)  se jdeme podívat k Labi.
Ze zastávky Kolín Banka se vrátíme  zpět do Kutné Hory. Už jsem slíbila i druhou část dnešního dne a tou bude příště pár fotek z kostela sv. Bartoloměje a Bartolomějské návrší, které je teprve 2. rok po rekonstrukci.
A večer nemůže chybět večeřinka a nějaké to osvěžení.

1. Maruško, do Kolína jedu občas pracovně, ale ráda se po něm projdu prostě jen tak. Naposledy jsme zašli do synagogy, myslím, že vám z ní reportáž ještě dlužím...
    Přeji příjemné dny, Helena

1. Synagogu jsme chtěli navštívit, je kousek do kostela sv. Bartoloměje, ale nakonec na ni nedošlo. Ráda se tedy podívám k tobě. Pár synagog už jsem navštívila a je opravdu na co koukat.

2. Maruško, to jsou moc hezké fotografie. V Kolíně jsme byli několikrát, ale jen na vlakovém nádraží. Zajít do města nebyl čas. Po rovině se dobře chodí a město vypadá zajímavě. Děkuji za hezkou podívanou a přeji ti krásný víkend.

1. Jaruško, my jsme dosud také jen Kolínem projížděli cestou do Prahy. Myslím, že jsem si zvolila pro středočeská kraj důstojné místo pro hvězdicové výjezdy. Měj se hezky.

3. Kolín je pěkné město a díky vnučce jsme tu asi 2x byli.Pořídila jsi moc krásné fotografie.U Kolína nás zaujala zřícenina
    letohrádku Belveder.Je to úžasné místo.
    Maruško,měj hezký den a celý víkend

1. Belveder jsem neviděla, protože jsme jeli autobusem a to se nedá moc nikde zastavovat. Snad někdy jindy.

4. Grazie per queste bellissime foto.Buona giornata!

5. Kolín vůbec neznám, i když jsem tam několikrát byla, ale byl to jen přestup na jiný vlak na nádraží. Mnohokrát jsme projížděli Pendolinem a dalšími, za Kolínem jsme snědli svačinu a pomalu se začali balit do cíle Praha. Takže velmi ráda si tyto fotky prohlédnu a líbí se mi. Myslela jsem, že v parku je socha Františka Kmocha, ale zjistila jsem, že on má pomník na Kmochově ostrově, kde je z bývalé vodárny i rozhledna Maják. Vybrat si Kutnou Horu byl výborný nápad a ten, kdo vybral toto ubytování byl velmi prozíravý. 😃

1. Také jsem dosud tohle město znala jen přes nádraží cestou do Prahy. Kolín je známkou, pro cestovatele z větší dálky, že už budeme v Praze. :)

6. Krásné fotky. Také jsme si kus Kolína prošli, ale určitě se tam ještě párkrát vrátíme :)
    Měj se hezky, zdraví Marie

1. My to máme o dost dál, tak nevím, kdy zase na tato místa dojde. :)

7. Krásná procházka Kolínem, připomněla jsi mi, že bych se tam měla po dlouhých letech opět podívat. Měj se hezky.

8. Maruško, Kolín bych po letech ráda znova navštívila a stále to odsouvám. Byli jsme kdysi v synagoze a po městě, ale vše se mění a ráda bych zaznamenala novinky. Manžel to tam nemá rád, protože je těžké najít parkování. Vidím, že jste si město na Labi užili. Pa Jiřina z N.

9. Ahoj Maruško,bezva procházka Kolínem.Tam jsem ještě nikdy nebyla a nevím jestli kdy pojedeme. Hezký víkend

1. Když jsme jeli na místo našeho ubytování v Kutné Hoře, přesedali jsme v Kolíně a tak jsme si řekli, že se sem i podíváme, ať neznáme jen nádraží. Většinou jsme zde jen stavěli při cestě vlakem do Prahy.

10. Maruško, moc hezká procházka aspoň díky tvým fotografiím. Je pravda, že Kolín se vždy mine cestou do Prahy ☺Kdo vystoupí a projde se městem, neprohloupí ☺

11. V Kolíně jsem nikdy nebyla, takže každá fotka pro mne dobrá. A ty Tvoje jsou moc krásné.
    Hezkou neděli !
    Hana bavi-mne-to

12. Maruško moc hezké fotografie z Tvého výletu ! Taky mám ráda staré kašny. Hezké dny přeju, Lenka