úterý 18. února 2020

Drobné radosti

Přihlásila jsem se na výzvu DášiF a těšila jsem se, že se konečně donutím jít ven a fotit. Tahle zima mi prostě neseděla a já jsem skoro zapomněla, kde mám foťák. Avšak člověk míní a kdosi mění a tak je to vždycky, když se na něco těším.....odešlo mi rameno. Znehybněla celá paže....i psaní na PC je velmi bolestivé. 5 dní jsem jen občas někde reagovala přes mobil, ale udržet i ten bylo bolestivé. Teprve včera se mi kapánek ulevilo a tak jsem se rozhodla nebýt za úplného tlučhubu a na výzvu se ozvat alespoň staršími fotkami. Tak tedy moje 3x3
Ze semínka užitek.
Zatím se těším z kytiček na parapetu, kde jsem objevila dvě poupata hvězdníku a i maličké orchideje.
Parapet ovšem bude muset za krátkou dobu obsadit truhlík s kelímky hýčkajícími semínka.  Vzešlé rostlinky pak budou s láskou opečovávané na záhonku, aby se jejich plody očesaly a snědly. Jasně můžu si je koupit, ale to potěšení z vlastní produkce je k nezaplacení......
Kapky
Aby všechno rostlo, je potřeba vláha.
Obloha a počasí
Jak venku je nebo bude sleduji často a mám k tomu i výborné podmínky. Bydlíme na kopci a ještě ve vyšším patře paneláku a už z dálky vidíme, co se na nás žene, nebo jaké krásné obrazy příroda promítá nad obzor.

30 komentářů:

  1. Díky výzvě jsem zavítala i k vám a jsem nadšená, okouzlená. První série mi připomněla mého tátu, který měl touhle dobou okna plná mističek a mamka se naoko zlobila. Kapky jsou úžasné a ta bouřka - to je výhoda té výšky, ze které ji můžete pozorovat.
    Přeji hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tuhle pěstitelskou mánii jsem moc nemusela, když jsem musela poslouchat co s jak mám na zahradě dělat. Všude rostlo žrádlo a rodiče jen dřeli. Já jsem si řekla, že zahrada má sloužit i k relaxaci a samotnou mě překvapilo, jak rok od roku napodobuji rodiče. Jen jsem věnovala více prostoru kytičkám. Děkuji, že jste se zastavila.

      Vymazat
  2. Maruško,nádherné fotky jako vždy a pěkná témata.Kapičky máš kouzelné a ta barevná obloha je nádherná.Když bydlíte na kopci je to velká výhoda.Když bolí celá ruka,tak se fotit nechce a ani to nejde.Hlavně,že jsi se výzvy zúčastnila.Přeji Ti hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já bych fotit chtěla, Ale bolesti byly ukrutné i v klidu. Několik nocí jsem ani nespala a ještě jsem musela sedět. Nikonu takový svalový zánět nepřeju. Paže je přicvaklá k tělu no děs. Už to znám měla jsem takové potíže i ta mlada. Taky se tomu říká zmrzlé rameno.

      Vymazat
  3. Nádherné fotografie...ten blesk, to je tedy BOMBA! Nádherné fotografie. přeji Ti brzké uzdravení a těším se na další fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarunko, dostala jsem i horečky, ale už se mi ulevuje. Každým den paži zvednu kousek výš. Už se dokážu i sama obléci.
      Děkuji za pochvalu fotek. :)

      Vymazat
  4. Maruško, máš moc krásné fotky i výběr. Zvlášť se mi líbí ty kapkové.

    OdpovědětVymazat
  5. Marie, děkuji, že jsi výzvu zveřejnila, i když vím, že máš problémy s ramenem a že aktuálně fotit asi nezvládneš. Vybrala jsi krásná témata i fotografie. Já takový pěstitel nejsem, ale jednou, až bude víc času, tak to třeba také zkusím. Kapičky jsou nádherné, ty se Ti povedly, stejně tak i pohledy z okna paneláku. Moc hezké fotky.
    Přeji brzké uzdravení, snad už je o trochu lépe. D.

    OdpovědětVymazat
  6. Kapičkové a počasí jsou parádní!!!
    Závidím ti ten výhled. Já bydlím uprostřed dědiny v dolíku,takže na oblohu musím vyjíždět,což se mi v poslední době podaří málokdy.
    A blesky mám momentálně zakázané! Jednou byla bouřka rychlejší, než jsem myslel, a celé řádění jsem musel přečkat v autě, což doma nesly holky dost těžce!!! Letos to chci zkusit zase (tedy focení), ale musím doufat, že to holky za ty dva roky už přešlo...
    Doufám, že tě zdravotní problémy už přešly. Pokud ne, tak přeji brzké uzdravení !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poloha bydlení je opravdu jako pozorovatelna. Škoda, že jsou paneláky na sebe nalepené rohama, viděli bychom ještě lépe, třeba na městský ohňostroj. Nedivím se, že mají tvoje ženy o tebe strach, když se vydáš do takové nebezpečné zóny. Když se čerti žení, Také jsem raději, když jsou všichni doma v bezpečí. Ruka už se zotavuje.

      Vymazat
  7. Ty kapičky, no jsou luxusní.
    Nevadí mi letošní zima, naopak, u nás ve městě je to vždy jen čurda, černá a beztvará.
    Kdyby mrzlo a bylo bílo, jenže to jsem naposledy zažila na horách.
    Tvá výzva je parádní, jsou to témata, která potěší a zároveň chytí za srdce, je to náš koloběh, jsou to naše životy.
    Maruško, opatruj se, říká ta, která si běží do lékárny, mám seklou páteř. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda Simčo, přeju úspěšné odblokování páteře, jaro je tady, zahrady volají, vnučka potřebuje celou babičku. Mně už je mnohem lépe.

      Vymazat
  8. Moc hezké fotky. Ty kapičkové jsou úžasné, ale i ty ostatní mají to svoje- vypovídající.
    Tak ať je už dobře !
    Klidnou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotky, příroda nikdy nezklame ;)
    Krásný začátek týdne.
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky, opravdu krásné. Přeji pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Majko, parádní fotky a dobře vybraná témata. :-D

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné fotky, super nápad.
    Pěkný večer.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  13. Překrásné fotky. Zahrada to je i moje velká radost, kapky rosy jsou neobyčejně půvabné a promění vše v malý zázrak a vyfotit blesk je jeden z mých fotografických snů. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné fotografie, obdivuji hlavně ty focené z okna. Blesk se mi ještě nepodařilo vyfotit, je to parádní fotka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však já jsem těch fotek oblohy měla strašně moc, než jsem zachytila i nějaký ten blesk. Ale opravdu jsem byla doma v bezpečí a tak se mi to lovily blesky. :)

      Vymazat
  15. Jako všichni obdivuji. Nebe čaruje a kapky jsou kouzelné. Jana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.