sobota 13. června 2020

Lanškroun

Město Lanškroun v okrese Ústí nad Orlicí jsme si zvolili za cíl jednoho z naších výletů na dovolené ve Svitavách. A podíváme se sem dokonce dvakrát, protože na katastru města se nachází i několik rybníků pro rybolov, koupání i ornitologické pozorování. Kdybych si měla vybrat město, kde by se mi líbilo žít, tak Lanškroun by byl velkým kandidátem. ovšem soudím tak z pohledu turisty, kterému se zde líbilo.
Návštěvě tohoto města předcházelo setkání s blogovou  kamarádkou VendyW na její krásné zahradě. Nejen setkání s Vendy a jejími miláčky, ale i malá procházka po jejím blízkém okolí. 
Do Lanškrouna jsme jeli autobusem. Než dojdeme od autobusového nádraží na náměstí, mineme kostel sv. Marie Magdalény, do kterého se dalo nahlédnout přes skleněnou výplň dveří.
Náměstí J.M.Marků je téměř čtvercové do mírného svahu. Dominuje mu stavba renesanční radnice. Výraznou budovou je i gymnázium

V horních rozích náměstí je kašna a pítko.
Budova bývalého okresního zastupitelstva je určitě zajímavou stavbou
Další zajímavou budovou je gymnázium
Z náměstí kousek odbočíme a jdeme se naobědvat do zahradní restaurace.
Naše kroky vedou k zámku, který je stavebně spojen s kostelem. Trochu mne to překvapilo. Většinou měly zámky své kaple, ale tady vlastně vznikl zámek na místě kláštera.
Za sochou klečící postavy je vidět budova městské knihovny.
Já jsem samozřejmě měla snahu podívat se i do kostela, ovšem opět bylo možné nahlédnout jen přes mříž k oltáři. Pak jsem ale objevila ještě boční dveře a jejich klika povolila a vešla jsem do další chodbičky a přes sklo a mohla zahlédnout varhany. O těch však bude samostatný článek. 
Před muzeem na náměstí A. Jiráska
Do zámku, který slouží jako muzeum se podíváme příště, nyní ještě trochu odpočinku v malém parčíku.
Hezký den.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.