sobota 6. června 2020

Litomyšl 1. část - Smetanovo náměstí

Město Litomyšl leží na území Pardubického kraje v okrese Svitavy. A je městem, které jsem navštívila loni v létě. Než se vrhnu na dovolenkové zážitky, seznámím vás s městem svými fotografiemi. Jak jsem tedy město viděla já poznáte v několika částech, protože materiálu mám moc i po vytřídění.


Než se vrhnu na obrazovou část, pár slov z historie



Procházku po městě zahájíme na náměstí Bedřicha Smetany. Smetanovu náměstí vévodí kromě radniční věže s orlojem i socha Bedřicha Smetany a Mariánský sloup. Zaujmou i domovní znamení, štuková výzdoba a sochařské prvky na budovách. Smetanovo náměstí je protáhlé a průjezdné, tedy v dokonalém zážitku trochu brání zaparkovaná i projíždějící auta.







(Dům U rytířů - podrovné informace ZDE)












Prošli jsme se náměstím města, ve kterém se narodila nebo působila řada osobností, mj. Bedřich Smetana, Alois Jirásek, Božena Němcová, Josef Váchal nebo Olbram Zoubek. Příště se podíváme na Zámecké návrší.

4 komentáře:

  1. To je nádhera Maruško. Krásné renesanční domy, parádní náměstí. Děkuji za krásný tip možná na pár dní dovolené

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, doporučuji vřele. My jsme tam také byli ubytovaní 7 nocí. Je tam opravdu krásné okolí. Bydleli jsme v penzionu Kraus kousek od náměstí, blízko k vlaku i na autobus. Ubytování s výhleden na zámek a vstupem na velkou terasu, kde jsme měli stoleček přímo u vchodu do pokoje. A nebylo to drahé asi kvůli konkurenci. Msjitelé příjemní lidé. :)

      Vymazat
  2. Maruško, Litomyšl je jedno z mých milovaných míst!
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem z něho byla také nadšená. Vlastně mě tam zlákala svými články VendyW (svět podle Danadíka). Ale netroufla jsem si ji navštívit, což mi později vyčetla, tak jsem se do kraje vypravila ještě jednou další trok a to už jsme se setkaly. Je tam opravdu krásně všude. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.