pondělí 1. června 2020

Pálava - hrad Děvičky

Hrad Děvičky jsme navštívili již v roce 2009, když jsme trávili dovolenou v Lednici. Výstupem na hrad jsme si zpestřili výlet do Mikulova. Z autobusu jsme vystoupili v obci Pavlov a přes hrad se vydali do Dolních Věstonic.




Na fotkách je vidět, že počasí není zrovna slunečné, ale na podobný výšlap to je vlastně lepší. Sluníčka jsme se nakonec dočkali. V Dolních Věstonicích jsme stihli autobusový spoj do Mikulova. Hrad Děvičky je jedním z mnoha zřícenin středověkých hradů po červené značce protínající CHKO Pálava z Dolních Věstonic do Mikulova. Cestou je mnoho nádherných vyhlídek do krajiny. V roce 1975 jsem s budoucím manželem trávila dva dny na Sirotčím hrádku. To bylo ještě v době, kdy se o budoucích nádržích Nové Mlýny jen mluvilo. Historickou hru, které se zúčastnil každý, kdo se dostavil pořádali Příznivci prima prázdnin z Prahy a obsáhlý článek o akci vyšel i s fotografiemi (byla jsem na jedné také) v časopise Mladý svět. :) Někteří možná časopis pamatují. To ovšem byla ještě éra analogových fotoaparátů a se snímky se muselo šetřit. Zato nyní vám mohu ukázat fotografií více, leč zatím jen z hradu Děvičky z roku 2009







Prolézání zřícenin nás baví












A jsme v Dolních Věstonicích. Kdybychom jeli autem, jistě bychom navštívili i zdejší muzeum a vykopávky, ale autobusem chceme pokračovat hlavně do Mikulova a jízdní řád je tedy naším pánem.

CHKO Pálava

Pokračování později. Hezký den.

8 komentářů:

  1. Moc krásný výlet a nádherné fotografie. Jo to znám, když se musí hlídat spoje, tak člověk není pánem času...ale výlet jste si užili. Přeji ti krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jaruško, jak to tak vidím, tak asi začínám na starý blog zapomínat. Jsem zvědavá, jak to bude letošní léto. Já mám těch spojů vždy nachystaných více, kdyby něco. Ale opravdu jsme limitovaní. Už jsme si zvykli. :)

      Vymazat
  2. Maruško zdravím po delší době sem natrefila na tvůj bloger nádherné fotečky tady máš já jsem blogy cz vymazala nešlo mi tam davat obrázky tak sem hodně přátel stratila a už sem je nenašla některe tady mám ale tvůj blog .cz nemam popřeji krásný týden opatruj se ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětko, já se teprve pomalu stěhuju. Ty jsi myslím byla také na webovkách že? Už jsme se stěhovali vícekrát. Mně začaly fotky mizet na blog.cz a články začínají být jen s křížkama a tak mi dochází trpělivost. Než si to tady vyladím tak to bude asi trvat, hlavně grafický blog. Obrázky se mi do toho vkládají nějak divně, musím si zvyknout. Měj se krásně a snad se někde potkáme častěji. Já tě mám v přátelích i na FB myslím, ale moc tam nechodím. Už jsem těch komunit prošla tolik, že mi z toho jde hlava kolem.

      Vymazat
  3. Milá Maruško, moc děkuji za krásná slova, která jste nechala na mém blogu. K vašemu dotazu - protože takové to jednoduché přidání ke sledování přestalo před lety fungovat, syn mi ho z blogu odstranil. Pokud chci sledovat nějaký nový blog, jednoduše zkopíruji jeho adresu a vložím si ho do svého seznamu. Tady je ta moje: http://sincerehelena.blogspot.com
    Budete u mě kdykoli vítána!
    A mimochodem, asi před hodinou jsem se v Pálavy a Pavlova vrátila :o) Sice to byla pracovní cesta, ale na procházku jsem si čas našli :o)
    Přeji krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, váš blog se mi líbí, právě pro svou zajímavou náplň. Můžeme si tykat? Většinou si lidi v blgovém světě tykají a ono se to pak plete. :-) Už jsem si přidala adresu do seznamu oblíbených. Děkuji.

      Vymazat
    2. Moc ráda, Maruško! A děkuji, mám radost.
      Hezký večer, Helena

      Vymazat
  4. Maruško, krásný výlet. Jsem ráda, že jsou digitální fotoaparáty a člověk může udělat hodně fotek a pak si vybrat ty nejlepší.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.