pátek 12. června 2020

Varhany v kostele Rozeslání sv. apoštolů v Litomyšli

V Litomyšli se mi podařilo shlédnout i varhany v kostele Rozeslání sv. Apoštolů. Měla jsem štěstí, že kostel na Toulovcově náměstí právě otevřel nějaký řemeslník. Poprosila jsem ho, zda bych mohla nakouknout a podívat se na varhany. Dovolil mi to se slovy, že klidně, že to stejně není jeho. Nezdržovala jsem dlouho, ale byla jsem nadšená, že do mé sbírky přibyl 35. kousek tohoto skvostného nástroje. Vyfotit kostel už bylo horší, protože je zde docela stísněný prostor na takovou stavbu a průčelí  brání vzrostlé stromy. 


Varhany pocházející z roku 1840 se zachovaly téměř jako jediné z původního zařízení.
Kostel Byl součástí středověkého špitálu a velmi zajímavé povídání o tomto špitálu najdete i ZDE


1 komentář:

  1. Krásné, v tomto kostele jsem myslím nikdy nebyla.
    Maruško, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.