pondělí 22. února 2021

Zimní procházka do Veselé

 Veselá je obec poblíž Zlína, ale já mám na mysli jinou Veselou. Také se sice nachází ve Zlínském kraji, ale tato je součástí obce Zašová, ležící mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm. Jedete-li autem z Valašského Meziříčí do Rožnova, odbočíte vlevo do Zašové a vpravo do Veselé přes řeku Bečvu. 

Ukázal se krásný den a já jsem se vypravila pěšky ke kostelíku, který vídávám ze své zahrady na svahu protějších kopců. Přímo od domu jsem sešla dolů, k řece Bečvě a po cyklostezce se vydala k veselskému mostu, Užívala jsem si sluníčko, sníh i řeku. 
Postupně se ale začíná obloha mračit a sluníčko se rychle schovává. 


Pod protějšími kopečky se krčí i naše zahrada. Trošku si to přiblížíme. Na fotce spíše vlevo nahoře. 
Počasí se hodně zhoršilo. Kdyby bylo hezky, byl by od kostela pěkný výhled. Přemýšlím, kudy se vydat zpět domů. Dalo by se to zvládnout přes kopec, ale je to ještě docela kus cesty a  protože jsem tamtudy nešla, jsem sama a počasí se dost zhoršilo, raději jsem se vrátila dolů k řece a pokračovala k silnici v naději, že pojede nějaký autobus a to raději co nejdřív. Už jsem byla docela unavená a silně se ochladilo a zvedal se i vítr. 
V dálce (uprostřed fotky) je vidět kaplička na Radhošti. 
Malé ohlédnutí a nyní už otevřenou krajinou se zvednutým límcem k hlavní silnici v dálce. 
Na hlavní silnici z Rožnova sice je zastávka autobusu, ale není krytá a tak bych tu nerada zmrzla. Podle jízdního řádku by měl jet autobus za 15 minut až do Vsetína.  Naštěstí jel a tak jsem se svezla až k hvězdárně, tedy skoro domů. Utahaná, avšak spokojená. 
Pohodový týden přeji všem, kteří se zde zastavili. 

20 komentářů:

  1. Nádhera, Maruško! krásně se na ty fotky kouká, ta voda, to jsou skutečně skvostné obrázky!
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Maruš, to byla krásná procházka a pěkně dlouhá, musela si být hezky unavená. Že má Veselá kostel, jsem nevěděla, myslela jsem si, že ten kostel, co vidíme od nás je Střítež. Tak jsem zase chytřejší. Vždycky jsem si myslela, že písnička Veselá je dědina - je o nějaké hodně veselé dědině, ale až teprve nedávno mi došlo, že je to vlastně název dědiny a třeba i té naší, co máme na Valašsku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono, když se na ten kostel díváš z větší výšky a vidíš více krajiny, tak se lépe určuje, kde to je. Jinak perspektiva dokáže pěkně zmást. my se kolikrát s manželem také dohadujeme, odkud který kostel trčí. když jsme třeba byli na rozhledně v Jarcové, tak jsme se nemohli nad jedním kostelem shodnout. Tu písničku Veselá je dědina, kde sa milá zrodila, mám ráda. A myslím, že to bude o jakékoli veselé vesničce, kde se dobře daří. Myslím podle toho, že písnička pokračuje...ještě je veselejší, kde je můj najmilejší. Chi chi, přiměla jsi mne, že si tady zpívám. :)

      Vymazat
  3. Moc hezká dlouhá procházka,nedivím se,že jsi byla unavená,ale stálo to za to....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a od pondělka už bych tam nemohl,a protože je to sousední obec v našem okrese. Ach jo.

      Vymazat
  4. Každé nadechnutí v přírodě je příjemné. Teď má být pár dní teplo, snad přijde nálada vyrazit si do přírody. Hlavně že jsi nezmokla, u nás teď pořád drobně prší a je zataženo. Bude líp na jaře ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, včera jsem byla na zahradě, dokonce jsem tam došla pěšky, pilně napravovala všechny resty z podzimu a měla jsem z toho radost, také jsem se chvíli opalovala. Těšila jsem se, jak se, jak dalším úkolem bude porytí pozemku a příprava na setí. A dneska se dovím, že se na zahradu nesmím 3 týdny vydat, protože obec, kde máme zahrádku je sice ve stejném okrese, ale v jiné obci a tam nesmíme. Je to šílené a nevěřím tomu, že tato opatření přinesou nějaké zlepšení. když píšu o svým minulých výletech a dovolených, tak je to jako vzpomínka na lepší časy, kterým možná na pravnuci nebudou ani věřit. no trochu s nadsázkou, ale....

      Vymazat
  5. Majko, udělala sis krásný zimní výlet a báječně jsi ho zdokumentovala. 👍👍
    V Zašové byly vnučky s druhými prarodiči loni v srpnu. Viděla jsem letní fotky. Ale zima těmto místům také moc sluší.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že sluníčko později zašlo, ale jsem ráda, že vynikla ta červeň svídy kolem řeky. To jsem si užívala. Už se moc těším na jarní zahrádku, ale.....vláda zase léčí coronavirus restrikcemi....na zahrádku bych se od pondělka neměla dostat.

      Vymazat
  6. Maruško, hezká procházka ke kostelíčku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, opravdu byla, dokud svítilo sluníčko, ale cíl jsem nevzdala. :)

      Vymazat
  7. Maruško,krásná procházka.Fotografie od vody jsou nádherné,ale i výhledy jsou moc pěkné.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu červeň svídy kolem řeky jsem si užívala. moc se mi líbilo, když se do toho opřelo sluníčko. I tobě hezké dny Jitko.

      Vymazat
  8. To jsi se pěkně prošla :) Jak jsou ty keře u vody krásně červené!
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od jedno blogerky jsem se dověděla ještě na starém blogu, že je to svída bílá a poslala mi dva keříky. Takže mám i nyní na zahrádce barevnou zimní okrasu. :)

      Vymazat
  9. Maruško,ano Veselá,kousek od nás,od Rožnova.Párkrát jsem tam kdysi dávno byla,můj exmanžel tam měl kamaráda,několikrát jsme u nich byli na návštěvě.Teď mně napadlo,že bych se až bude teplo mohla vydat sama,a pořádně se po Veselé podívat.Takže děkuji,že jsem se mohla inspirovat k dalšímu výletu.Hezký večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já jsem tam byla poprvé. Ten kostelík vždy vidím ze zahrady z chaty a tak mne to zlákalo se tam podívat. Doufám, že ty zákazy v pohybu do okolních obcí budou trvat opravdu jen do toho 21. 3. Jinak se asi picnu. Posílám pozdravy do Rožnova s přáním hezkých dní.

      Vymazat
  10. Maruško, krásné snímky. Ušla jsi kus cesty, spravil to grog? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, grog jsem si neuvařila, ale teplý čaj a polohování u televize ano. :) včera jsem šla na zahradu od autobusu pěšky, abych ověřila, co moje noha po úraze zvládne a nejen,m že jsem tam došla, ale pracovala jsem pilně jako včelička na odstranění restů z podzimu a opět šla pěšky na autobus. Krokoměr mi hlásil zátěž 9,3 km, takže také docela slušné.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.