pátek 31. července 2020

Státní hrad Bítov

Na hrad Bítov v Jihomoravském kraji jsme se plavili lodí. Dá se tam samozřejmě dojet i autem. 
V roce 2016 to bylo poprvé, co se na hradech a zámcích mohlo fotit zdarma. Dříve jsem platila a věřte, že bych návrat placeného focení s radostí uvítala. Protože nikde se mi nefotila tak špatně jako na tomto hradě. Jednak v místnostech tma a exponáty se daly fotit většinou proti oknu. Po prohlídce hradu jsme se šli naobědvat do restaurace Rumburak a jelikož se schylovalo k dešti a následně i dosti pršelo, že jsme se museli schovat pod hradní bránu, upustili jsme i od návštěvy obce Bítov. Museli jsme stihnout loď zpět. I když se nakonec krásně vyčasilo, závěr byl jasný. Bouřka nás uvěznila na přehradě. přesto to byl pěkný výlet. 
Děti s mobily hlučně pobíhaly všude. A rodiče v rámci bezstresové výchovy je prostě nechali. 
Chudák průvodkyně. Pak se nedivím, že někteří kasteláni focení zakázali úplně. 
Vycpaná zvířátka mne nikdy nenadchnou, proto jsem se raději dívala z okna. 
A focení hraběcích miláčků jsem se doslova bránila. Ale jako dokument to tu prostě je, i dyž to na mne působilo hrozně. 
Divila jsem se, že při obrovském náporu návštěvníků jsme se na jídlo dostali. 
Hrad Corštejn pod námi. 
A nyní už hurá na loď zpět do Vranova.
Hezký den. 

14 komentářů:

  1. Aha Bítov, tak to mi něco říká, ale si nepamatuji kdy, ale viděla jsem tam poprvé naživo vavřín.....jsem Majko úplně nemožná. Když je někde zatuchlina, tak omdlívám...kláštěr Vyšší Brod hlavně knihovna....když jsou schody do věží tak, že je přez ně vidět dole, tak mám fobii z výšek. Na Oravském zámku jsem zůstala v půli cesty a z bratislavského Děvína manžel myslel, že bude muset volat hasiče aby mne smesli dole. Takže takový jsem já parťák na cestování...Máš to moje milá moc hezké, takže se kochám a cestuji s Tebou a Míšou.- Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo nic si z toho nedělej. I můj syn má strach z výšek a přiznám se, že ty nové rozhledny, kde jsou schody kovové mřížkové mi také dělají zle.Nahoru to jde, to se nemusíš tak dívat dolů, ale cestou dolů se musíš dívat pod nohy a tak vidíš tu výšku. Proto tam také nelezu. Přesně vidím to místo na Děvíně, kde jsi měla strach. I já jsem tam zaváhala a byla jsem ráda, že jsem dole. Letos jsem jako hrdina vylezla na první plošinu jedné krásné rozhledny, ale když jsem zjistila, že i ta plošina je z těch kovových mřížek, tak jsem se na další patro nevypravila. Když jsem lezla dolů, po takových průhledných schodech a ještě točitých, musela jsem se hodně soustředit a proti mně najednou rodinka s dětmi. Zavolala jsem na ně, aby se zastavili na tokovém jednom širším schodě, aby jsme se mohli minout. Já na pravé straně jsem stála na tom nejužším místě točitého schodiště. Holčička z té rodiny se ptala maminky"Ta paní se bojí?" "Asi ano." Schválně jsem čekala až polezou dolů oni. Bála se i holčička. :)

      Vymazat
  2. Maruško, to byl krásný výlet. Škoda že pro nás je to tak daleko. Teď v té době koronaviru se už bojíme objednat ubytování, protože jak jsme si nějaké místo vybrali, večer ve zprávách ohlásili nákazu...achjo...Hrad je uvnitř moc pěkný a s těmi neukazněnými dětmi mám stejné zkušenosti a rodiče je prostě nechají...Dost mi to vadí. I zvířata své mláďata učí, co smí a vo ne...krásný víkend Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsem letos na dovolenou nakonec vyjeli, ale také jsme sledovali nákazu. Právě jsme se vrátili. Stravovali jsme se sami, jen oběd jsme si dali někde v restauraci a to jsme měli štěstí, že tam většinou nikdo nebyl nebo jen pár lidí. Pluli jsme i lodí po Baťově kanále a na lodi bylo lidí dost, vlastně byla plná a to nevíš, odkud ty lidi jsou že. Tak uvidíme, jestli jsme OK.

      Vymazat
  3. Na Bítově jsme se kdysi také byli podívat a ráda jsem si to s Tebou zopakovala. Na pejsky si pamatuji, nedivím se, že to na Tebe působilo hrozně.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  4. Tenhle hrad znám, ale opět jen zvenčí, takže děkuji za fotky interiérů, Majko. Reportáž je opět skvělá, jak jinak. Co se týká vycpaných hraběcích miláčků, z toho pohledu je mi taky zle. Tohle prostě nechápu! :(
    Naopak mi vůbec není zle z pohledu na vaši večeři (nebo oběd), dostala jsem hlad, hlavně chuť. ;)
    Davy lidí a k tomu pobíhající děti, které prohlídka nezajímá, to je děs. Naši mladí drží holky pěkně zkrátka, to, o čem píšeš, by jim neprošlo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dcera mi říkala, že právě na Vranově se na ně průvodkyně divně dívala, měla asi strach, aby malá Violka nějak nerušila Měla tenkrát 2 roky a Niky 5. po prohlídce je šla pochválit, jak byly holky hodné. Violka prý ani nemukla a s otevřenou pusinkou všechno sledovala. Je to prostě o tom i děti poučit ještě předem. Tady mi vadili výrostci tak 10 let. těm rodičům se fakt divím. Ono se jim to ale vrátí.

      Vymazat
  5. UUUU, vycpaní miláčkové, to by taky nebylo nic pro mě. :-( Ale jinak jsou interiéry překvapivě v zámeckém duchu, čekala jsem něco "víc středověkého", ale moc pěkné. Díky za tuhle exkurzi. PS.: Průvodkyni velmi lituji, já bych jim nabídla odchod z prohlídky, na to já nemám nervy. Ani hlasivky a ani náladu. Pořád nechápu, proč se část návštěvníků památek chová jako stádo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Průvodkyně byla hodně trpělivá. Oni se chovali divně i rodiče. Jeden tatínek si prostě k nějakému exponátu naaranžoval rodinku a fotil si svou skupinku a bránil ostatním v pohybu. Fakt na tomto hradě jsem musela fotky hodně ořezat, abych je mohla zveřejnit. Ale jinak se mi tam líbilo.

      Vymazat
  6. Hezké fotografie, čekala jsem, že na nich nebude nic vidět...ale jsou moc dobré. Člověk se díky tobě dostane na místa, kam by se jinak nedostal. A zjišťuje, kolik je hezkých míst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotky jsem musela hodně ořezávat, abych tam neměla ty téměř zdivočelé děti. Kuchyň jsem fotila také, ale zjistila jsem, že mám všude dva rozjívené kluky, kteří sahají na vystavené pokrmy, jestli je to pravé nebo umělé.....no děs. Takže na tu hrůzu, alespoň něco mohu nabídnout.

      Vymazat
  7. Na hradě Bítov jsme byli,ale ne vevnitř.Vycpaným zvířatům se vyhýbám,je to pro mě hrozné.Jinak jsou interiéry moc krásné.
    Měj hezké dny Maruško

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.