středa 29. července 2020

Vranovská přehrada z lodní paluby

Jeden výlet z Vranova nad Dyjí mířil na hrad Bítov. I když se tam dá dojet autobusem, my jsme samozřejmě volili lodní dopravu. Nádherné svěží ráno, slunce a voda, to je ten pravý letní koktejl.


Chaty lemují celý pravý břeh přehrady. 
Vplouváme do Bítovské zátoky a nad námi je vidět rozhledna Rumburak
Vlevo hrad Corštejn
Bítovská zátoka. Pročpak se asi rozhledna jmenuje Rumburak? 
Bítov
Vystoupali jsme k hradu a po prohlídce šli do restaurace Rumburak. V jednom místě se naskytl i pohled na most pod Corštejnem. 
A nyní zpáteční plavba. 
Tentokrát byla loď plná. Lístky jsme si museli koupit na konkrétní zpáteční loď, aby se dala odhadnout kapacita a všichni návštěvníci se dostali zpět. 
V dálce hřmí, ale začíná se rychle ochlazovat a fouká vítr. Z plánovaného koupání asi sejde. 
Jsme skoro v přístavu a už víme, že nestihneme vystoupit za sucha. Všichni se utíkají schovat do některé restaurace. Také se v jedné vzdálenější našlo místečko i pro nás. 
Bouřka byla docela prudká a obávali jsme se, jak se dostaneme domů. Musíme stihnout poslední vláček, snad pojede, protože na zastávce je napsáno, že za nepříznivého počasí nejezdí. 
Bouřka odešla, déšť zůstal a vláček nakonec přece jen přijel. 
Domů jsme přijeli něco po 20 hodině večer a paní domácí nás vítala s nadšením, že se nám nic nestalo. Už si prý dělala starost, že tak dlouho nejdeme a venku taková slota. 
Na Bítov se samozřejmě podíváme také v některém dalším vstupu. 
Hezký den. 

21 komentářů:

  1. Marie, ste to vy? Tuším sme si aj tykali, ale nie som si istá. Ale ste sa rozpísali na tom nechcenom blogspote :-D Tuším vás z toho blog.cz vyhnali, niečo sa mi dostalo do uší. A dokonca som už u jednej blogerky čítala, že keď porovná blog.cz s blogspotom, že je to tu lepšie. Ja to tvrdím od začiatku. A vy ste si už asi tiež zvykli. Musím sa prebrať vašimi príspevkami, ale bude to nadlho, toľko ich tu máte. Hľadala som, či sa náhodou nevrátila k blogovaniu aj Hanka z Českej krajiny, ale nenašla som. Chodieva k vám na blog?
    Zdraví Daniela z Bratislavy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danielo, není důvod pro bychom si netykaly. Je možné, že jsme se již potkaly, jen já právě tím, že jsem se stěhovala už vícekrát jsem v komunitách poznala tolik lidí, že už si je snad všechny nepamatuji. Jestli máš na mysli Hanku, která měla také blog.cz svoje krásné fotografie, tak ta se na chvíli odmlčela a pak už vlastně v blogu nepokračovala, více se zaměřila na svůj blog o pečení. Je náramná cukrářka a sem chodí nahlédnout a komentovat také jako Hanka, nemá tady účet.
      Se mnou je potíž, že nerozumím anglicky a vůbec jsem nerozuměla tomu nastavení blogu, který tu mám vlastně založený od roku 2012, ale blog.cz byl celý česky a i design se mi tam dělal lépe. Škoda, že se v poslední době pokazil. Nyní v červenci ale končí. Proto jsem byla nucená vrátit se sem a poprat se s tím. Zatím je to tu rychlejší, ale po tom obrovském přílivu lidí se uvidí. Já mám blogů více a galerie je jej jedna a tak se mi míchají alba grafická s cestovatelskými a to tu asi vyřešit nejde. Pro jeden blog je tu dost místa a je to přehledné. Ale snad to půjde. Trochu mi vadily štítky, protože po rozkliknutí štítku se objeví hned články a ne seznam a tak to není tak přehledné, ale vyřešila jsem to stránkami krajů, které teprve postupně oživuji. Trochu si nevím rady s grafickým blogem, jak to uspořádat, aby se lidem lehčeji hledalo v konkrétních tématech. Asi nakonec rubriky na blog.cz nahradí stránky, no ještě nevím. Stěhovat to celé asi nebudu, protože jsou tam i staré věci, které se mi už moc nelíbí.
      Děkuji za komentář. nyní se mohu podívat i k tobě. Jinak jsem viděla, jen kam chodíš. hezký den.

      Vymazat
    2. Ďakujem za obsiahlu odpoveď. Trošku som sa preklikávala starou poštou a našla som len jednu omylom nezmazanú správu v mojej mailovej schránke, kde bola odpoveď na môj kommentár na niektorom z tvojich blogov (vidíš, ani som si nevšimla, že na ktorom) a tam som sa presvedčila o tom, že sme si tykali. Takže v tom pokračujeme :-) Veď asi aj vekom sme si blízko. Myslela som tú Hanku, ktorá je aj cukrárka, ale ja si na ten jej cukrársky blog neviem zvyknúť, asi preto, že ma táto činnosť nejako veľmi nezaujíma, ani nebaví. Všimla som si, že ti píše nejaká Hanka, aj som si podľa rétoriky myslela, že to je ona. No presvedčiť som sa nemohla, lebo nemá k menu žiaden odkaz na blog. Aj ja som si zakladala blogspot ešte v časoch, keď to bolo všetko v angličtine, ktorú rovnako neovládam. Viem pár slov, ale to je veľmi málo. Našťastie, rokmi sa to všetko začalo prekladať do slovenčiny, už len máločo je anglicky. Možno to bolo aj v tom 2007, či kedy som to tu zakladala, len som si nevedela nastaviť jazyk. Teraz ma vôbec nepotešili tie všetky zmeny, ktoré sa tu dejú. Už som dosť lenivá učiť sa stále niečo nové. Všetci len vymýšľajú, aj na Wordpresse sú tiež novinky.
      Neviem, čo vidíš, ale ja mám pod mojím profilom uvedené iba tri moje blogspot blogy, Wordpressove tam ani nemám. Zoznam, kam chodím ja, mám súkromný.
      Prajem pekný august a mnoho ďalších výletov.
      Daniela
      P. S.
      Teraz nedávno pridal po dlhom čase jeden môj blogový známy z Prahy nový príspevok, preto som si u neho všimla, že k môjmu menu tam bolo vidieť aj niekoľko blogov, ktoré navštevujem. Nie všetky.

      Vymazat
    3. Vôbec som sa medzi sledovanými u teba nenašla, ale ukazovalo mi, že sledujem. Tak som to najprv zrušila a o chvíľu som dala znovu sledovať. Už sa tam vidím.ale neukazuje mi to, čo chcem, aby mi ukazovalo, ale ukazuje sledované blogy. Nechápem. Idem to tam lepšie pozrieť a napraviť. Teraz mi napadlo vyskúšať iné. Klikla som na moje meno pri komentári a to mi ukazuje to, čo chcem. Moje blogy. Ako vidíš, aj po toľkých rokoch sa v tých informáciách v profile stále nevyznám. Nerozumiem tomu, prečo mi ukazuje dva rôzne profily.

      Vymazat
    4. Tak to já mám tedy výhodu, že jsem tu po letech jako nováček a nevím přesně, jak to tu bylo předtím a tak mi nějaké změny nevadí. Ale je pravda, že jsem tu týden nebyla a najednou koukám, že mám přidání nového příspěvku jinde, zobrazení blogu jinde....:) když jsem si tě všimla mezi ikonkami kdo ke mně chodí, tak jsem chtěla vědět, jaká máš blogy a to se tam nezobrazilo, ale zobrazil se seznam blogů, na které chodíš. A tak je to u všech. teprve až napíšeš komentář, tak vidím i tvé blogy. Nevím, proč to tak je. Já mám Hančin cukrářský blog v seznamu oblíbených v menu. Že skvěle fotí je poznat i tam. Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Nádhera. Z vodní hladiny je ten pohled zase úplně jiný. Krásné fotografie z plavby.

    OdpovědětVymazat
  3. Pro mě je jízda lodí vždycky magická. :-) Pamatuji si, jak jsme jednou jeli přívozem v Polsku, protože pěšky přes most to bylo daleko. Byla to jedna z nejhezčích leností, kterou jsem si kdy dopřála.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také miluji přívozy. Můj syn toužil už několik let po Baťově kanále a tak jsme se tam letos vypravili. A samozřejmě jse si dopřáli jednu plavbu tedy ne na půjčené lodi, to bych si netroufla, ale na pravidelné plavbě i přes plavební komory. Bylo to zajímavé. reportáže určitě budou, ale až dám fotky trochu do kupy. Zase jich je milion. :)

      Vymazat
  4. Výlet lodí ti docela závidím, Majko, ale kdo ví, možná se mi ještě někdy poštěstí takovou plavbu uskutečnit. Záběry jako obvykle kouzelné, počasí vám vyšlo, i když se později pokazilo. Několikrát jsme na výletech taky pořádně zmokli, to prostě patří k věci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. naštěstí sprchlo jen na Bítově a pak na závěr. Počasí tedy přímo ukázkové. :)

      Vymazat
  5. Tenhle článek a fotografie se hodí do dnešního vedra. I když vy jste z děštė asi moc radost neměli... Ale dostali jste se v pořádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsme se měli kam schovat, tak to nakonec bylo jak můj syn říká, romantické, i když nevím, co na tom romantického je. :) Spíše dobrodružné.

      Vymazat
  6. Krásné fotky, plavba se mi moc líbila. Naposled jsem se na lodi na Vranovské přehradě svezla když byli naši kluci malí.

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško,nádherné.Parníkem jsme také jely,ale hlavně jsme jezdily s maminkou na hráz,bylo tam tolik krámečků,to jsme nikdy neviděly.S tvými fotografiemi se vracím hlavně do dětství a to já ráda.Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch všelijakých krámečků tam je dodnes, i ještě před hrází a také restaurací. Já mám tento ruch ráda. A syn mi musí vždy něco maličkého koupit. :)

      Vymazat
  8. Bájo! Skvělá reportáž jako vždy. Mám pocit, že jsem přečetl knihu. Voda je skvělý
    motiv pro focení a v kombinaci s horami, skalami, lesy, stavbami....paráda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za krásnou lichotku. A ta kombinace, kterou jmenuješ je opravdu fotogenická vždy.

      Vymazat
  9. Tam se teprve chystáme. Bude to cíl jedné z našich budoucích dovolených. Manžel tam byl s kamarády na cyklodovči, tak mě snad provede...(✷‿✷)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pak tedy nezbývá, než popřát krásné počasí. I pro dnešek přeji hezký den.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.