neděle 2. srpna 2020

Hamerské vrásy-Národní park Podyjí

Skalnatý útvar v údolí Dyje mezi Vranovem nad Dyjí a Zadními Hamry mne lákal jako přírodní památka v krásném koutu Jihomoravského kraje. Plným právem je tato oblast zahrnuta do Národního parku Podyjí.

Ranní procházka po noční bouřce, když blesky na obloze vystřídala hvězdná obloha a vycházející sluníčko prohmatává mlhu nad řekou, je osvěžující, odpočinková. Můžeme vstřebávat vůni a krásu údolí Dyje.
Došli jsme až na Hamerskou lávku. Most zavěšený na lanech. Zde jsme se napojili na rozcestí cest vedoucích do Vranova, ale i na druhou stranu až k Čížovu a hradu Hardegg v Rakousku.
My se vracíme do Vranova, projdeme obcí Zadní Hamry a kolem onoho zajímavého vrásnění, kde jsou posuny desek tak krásně vidět.
Než půjdeme na oběd zaskočíme ještě na Vyhlídku zamilovaných.
Oběd jsme si dali v Country saloonu.
Po obědě jsme jeli na zámek Uherčice. Tenkrát jsme sbírali klíče k památkám, abychom měli vstup na 6. památku zdarma. A Uherčice nám pomohou získat další klíč. 

Než zpracuji snad "milion" fotek z letošní dovolené, budu pokračovat v příspěvcích z dřívějších dovolených a výletů dle krajů.
Přeji hezký den. 

8 komentářů:

  1. Maruško to jsou úžasné fotografie z krásného výletu. Mlha nad Dyjí ...to je krása!. Rybář uprostřed řeky...zámek Vranov nad Dyjí...prostě nádhera a ty skalní útvary, jak píšeš, desky. Jsou to zajímavá a moc krásná místa. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji Ti krásný zbytek neděle. Těším se na další fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji. Podyjí je opravdu nádherná lokalita. Vypravili jsme se i na hrad Hardegg pěšky z Čížova. je to krásná procházka.

      Vymazat
  2. Maruško,to jsou nádherné fotografie.Tady jsme nebyly,ono to bylo hlavně o koupání na přehradě.To víš,holky v pubertě.
    Všimla jsem si,že jsi navštívila blog U Tulky.Byl to můj obrázkový blog,ale tři roky už obrázky netvořím.Udělala jsem všechno podle návodu a při importu se mi objevily jenom fotografie.Možná nějaké zapomenuté v galerii.Ani jsem o nich nevěděla,protože jsem si v té době založila na blogspotu fotografický blog.U importu obrázků mně to hlásí,že je převod moc velký.Je mi líto,že bych o obrázky přišla,nemám je ani v počítači.Včera přijel syn z dovolené,snad mi poradí.Nejsem vůbec na tyhle počítačové věci.Měj hezký první srpnový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrkla jsem se. Třeba se to ještě přenést podaří. Možná jsi to dělala v době, kdy hodně obrázku mizelo v galerii. Já jsem tenkrát byla úplně v šoku, když mi zmizela celá dovolená celé roky. Ale pak se to vrátilo zpátky. Včera jsem zkusila přenést grafiku a docela se podařilo.

      Vymazat
  3. Krásný výlet krásně zdokumentovaný. Ta mlha nad Dyjí - to teda je !!! Ale ona ani ta poslední fotečka není k zahození :-)))).
    Těším se na další poříspěvek!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Paráda! :-) Na tento národní park jsem koukala jako na jeden z možných budoucích dílů cestování. Hned bych jela :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tam poprvé jen tak odskočila při jedné dovolené z Brna a při koupání v přehradě jsem přesně věděla, kam pojedu další rok. A z Vranova jsou další krásné výlety. Vřele tuhle oblast doporučuji.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.