sobota 18. července 2020

V komnatách zámku Rájec nad Svitavou

Nádherná prohlídka zámku, kterou nám zpříjemnila mladá průvodkyně. I na průvodci hodně záleží, jaké dojmy si ze zámku odnesete. Tato slečna uměla krásně mluvit, neodříkávala naučený text jako na kolovrátku. Díky ní nás historie vsála do sebe. Chcete-li pojďte se se mnou projít komnatami zámku Rájec nad Svitavou v Jihomoravském kraji. 

Zapomněli se v knihovně
Autor snímku prozrazen
Zámecká kaple
Výstava v zámecké kapli. Nyní si nejsem úplně jistá, zda se jedná o stálou výstavu řezbáře a restaurátora Jiřího Netíka, ale nejspíš ano.
A tímto se se zámkem loučíme. ještě poslední ohlédnutí a jedeme zpět do Brna, odkud opět vyrazíme do dalšího krásného koutu Jihomoravského kraje. 


 

11 komentářů:

  1. Maruško, letošní dovolenou budeme trávit v Moravském krasu a tento zámek je zahrnutý v mém dovolenkovém itineráři. Kochám se tu tvými snímečky. Je to nádhera!😊👍
    Přeji příjemný víkend.🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emo. vybrali jste si pěknou lokalitu. je tm moc krásně. Však nyní píšu hlavně o Jihomoravském kraji a tak se k jeskyním také dostanu.:)

      Vymazat
  2. Krásný zámek. Když je prohlídka zámku doplněna zajímavým výkladem je to o to lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, zažila jsem komentovanou prohlídku přímo otřesnou na zámku, který mi učaroval a to je Vranov nad Dyjí. Ovšem průvodkyně stála sice čelem k návštěvníkům, ale jako socha, která se ani nepohla a jen máchala rukama a mluvila snad ve stejné tónině jak leklá ryba. Asi běda, kdyby se jí někdo na něco zeptal. Ona se ani nepodívala na obraz nebo předmět o kterém mluví. Takový stroj. Asi by vyšlo levněji, kdyby tam postavili takové ty automaty na tlačítka. :-D

      Vymazat
  3. Paráda! Já se k tomu pořád nemůžu odhodlat...... Drak

    OdpovědětVymazat
  4. Máš moc hezký blog, takový by se mi asi také líbil.....Drak

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Draku, první krok už jsi udělal. nyní stačí doladit design. Já jsem si zvolila šablonu, která sice měla menu napravo, ale v pokročilých při přizpůsobení vybrané šablony jsem si nastavila šířku, písmo, barvy, a menu dala doleva. Více mi to vyhovuje. Pak stačí v rozvržení přidávat různé gadgety, pod kterými se skrývají další funkce a možnosti.
      Také jsem se bránila, vymýšlela, proč něco nejde a přemýšlela, jak by to mohlo jít, až mne NOVA donutila tím ostrým řezem.
      Určitě ti to půjde, tvoř si alba s fotkama, zálohuj si je. Držím palce. Já jsem nepřenášela celý blog, protože jsem si nebyla jistá, jestli tam jsou všechny fotky OK. Prostě píšu články znova a třídím to. naštěstí mám fotky na externích discích. Držím palce.

      Vymazat
    2. Děkuji! tak já se do toho pustím, jak budu mít chvíli. blog přenášet nemusím. já raději začínám od začátku, jinak fotky mám všechny uložené, takže o ně stejně nepřijdu. děkuji :-)

      Vymazat
    3. Kdybys chtěl poslat návod, jak dělat alba a jak vkládat fotky z alb, tak ni napiš do vzkazů adresu a já ti pošlu obrázkový návod ve Wordu.

      Vymazat
  5. Nádherný zámek a exteriéry.To se ráda podívám,protože manžel do zámků nechce a teď ještě v týdnu máme na starosti synova psa a tak cestujeme pořád s ním a to jenom tam,kam může s námi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo cestování s pejskem znají naši mladí. Také podle toho vybírají ubytování a syn má jakousi fóbii a tak ani na komentované prohlídky nechodí a s pejskem čeká venku. :) jsem ráda, že jsem je mohla nafotit. Mám takový dojem, že to focení budou kastelání čím dál více zakazovat.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.