čtvrtek 27. srpna 2020

Karlovy Vary

Zájezd po západočeských lázních a památkách jsem si vybrala mimo jiné i tak trochu z nostalgických pohnutek. Všechna  navštívená města, kromě Bečova a Chebu,  jsem navštívila se svými rodiči, když jsem byla ještě malá a bydleli jsme v Horšovském Týně. Poskládala jsem tedy útržky vzpomínek do jedné pohlednice. Něco jako kdysi dávno, když jsme ještě neznali puzzle a stříhali jsme pohlednice a skládali zpět.  Posledním městem třídenního zájezdu s cestovkou Vsacan Tour  jsou Karlovy Vary.

A jedeme domů. Bylo toho za tři dny hodně, bylo to krásné, ale už jsem se těšila domů. Kolikrát jsem pokukovala po vícedenním zájezdu i do zahraničí, ale mám tak nějak vypozorováno, že tři dny a dost.
Letos jsme měli tento zájezd jen pár dní po rovněž náročné poznávací dovolené ve vlastní režii a tak jsme si asi ani nestačili odpočinout. Zájezd měl být v květnu, ale......však víte.

Další příspěvky tedy budou následovat z té naší dovolené. Letos jsme "rozbalili hlavní stan" v kraji Jihomoravském a občas si odskočili do našeho kraje Zlínského.

1. Maruš, děkuju že s tebou můžu cestovat na blogu, to mě baví :-)

1. To jsem ráda, že se mnou takto cestuješ. Když už mne Michal unavuje, protože je mladý a nějak se nechce přizpůsobovat mému tempu, tak mu vyhrožuju, že se na něho vykašlu a budu jezdit s nějakou kamarádkou a vždy si vzpomenu na tebe. :)On mne má jako osobního sluhu či asistenta na dokonalý servis. Nachystám jídlo, sbalím kufry, vybalím kufry.....:-D

2. My jsme měli před devíti lety takovou poznávací dovolenou právě v tomto kraji. Byli jsme ubytovaní v Dubině u Karlových Varů a odtud jsme jezdili na výlety. Přiznám se, že čtvrtý den už jsem toho měla dost.
    Karlovy Vary byli tenkrát plné návštěvníků filmového festivalu, což není nic pro mně. Proto bych se tam ráda znovu podívala.

1. Také nemám ráda davy lidí. To si pak člověk tak nevychutná. Soukromá prohlídka města by byla určitě lepší, než se zájezdem, ale pro nás je to z druhého konce republiky se zájezdem zase spíše uskutečnitelné. Víckrát už se tam asi nepodívám.

3. Karlovy Vary jsou nádherné a děkuji,že jsem se s tebou mohla na ně zase podívat.Jako mladá jsem tu byla často,sestra tady čtyři roky studovala a my za ni jezdili.Potom tu byla dcera v lázních po operaci a tak jsme si to vždy prodloužili na pár dnů,když jsme za ni jezdili.I později jsme tu byli s manželem asi 3x.
    Ráda bych se tam zase podívala.
    Hezký večer Maruško

1. Ubytovat se tam a zažít i tu večerní atmosféru, to musí být nádhera. Se zájezdem město člověk akorát proběhne. Ale i tak díky za to. I tobě hezký večer a pohodový příští týden.

4. V Karlových Varech jsem ze všech lázní strávil nejvíc času, koncem 80. let jsem tam byl jednou 2 týdny a jednou na týden na počítačových školeních a pak o 10 let později týden s rodinou na dovolené.
    Prochodili jsme také širší okolí, všechny vyhlídky (nejen tu s kamzíkem), hvězdárnu, chodili se koupat do bazénu hotelu Thermal, ...
    Už tehdy tam byl patrný velký zájem Rusů, přispěli na zlacení věží velkolepého pravoslavného kostela, u kolonády stála socha Gagarina (nevím, jestli tam ještě je), myslím, že i hotel Imperial na kopci jim už v 90. letech patřil, v řadě obchodů se mluvilo rusky.
    Ale je to už víc než 20 let a nemám ani žádné fotografie, ceny pak enormně vzrostly a na několikadenní ubytování je teď nutné sáhnout hluboko do kapsy, takže asi si už nechám zajít chuť.

1. Ano je to tak, že Karlovy Vary už tenkrát byly ruské. V těchto lázních by to chtělo více času určitě, ale jak píšeš, je to pomalu dražší než zájezd do zahraničí.

5. Marie, ve Varech jsem byla jen jednou, pracovně, a to na otočku. Takže jsem z nich vlastně nic pořádně neviděla. Děkuji za procházku městem s Tebou.
    Přeji fajn víkend. D.

1. Vary by si zasloužili více času, ale i tak toho bylo dost. :)

6. Karlovy Vary jsem ještě nikdy nenavštívila, moc pěkné!

1. Asi i dost náročné na peněženku. Pobyt by tam asi jednoho zruinoval.

7. Maruško, těším se na další zážitky z vaší dovolené - Zlínský kraj a Jižní Morava.

1. Je to trochu naopak, spletla jsem se. Ubytování na Jižní Moravě a výlety do Zlínského. :-D

8. Nádherné fotky.Ve Varech jsem pracovala pár let.Máš tam i fotku "Elefantu"tam pracoval a bydlel můj mladší syn.Ale to je už všechno dávno.Dnes bych nezvládla ani procházku(Od Puppu k Thermalu).Jsem ráda,že jsi mne tam zavedla.Do bazénu u Thermalu jsme taky jezdili.Vary mám ráda,to bylo to jediné,co mně tady drželo...
    Těším se na povídání o Jižní Moravě a hlavně Zlínském kraji.
    Přeji krásný den a móóóc děkuji Eva

1. Evi, já už jsem byla tak unavená, že při osobním volnu jsem k Puppu už neměla síly dojít. Jednak bylo i dost horko a tak jsme sedli na ledovou kávu právě do kavárny u Elefanta.

9. Ve Varech jsem byla hodněkrát. Naposledy s manželem o dovolené.

10. Moc krásné fotografie. Karlovy Vary jsou opravdu moc krásné. Přeji Ti Maruško, příjemný víkend

1. Děkuji Jaruško, i tobě prima víkend a další týden.